Någon som fått frivillig insats från soc gällande föräldrastöd?
Soc har i sin utredning kommit fram till att jag behöver stöd i min föräldraroll, det är frivilligt säger dom men utifrån vad jag läst så kan dom ändra sig om man tackar nej
Jag håller inte med i vissa saker som soc skrivit och har väldigt negativ upplevelse av soc tidigare då dom gjorde så många fel i en utredning(fick rätt i detta). Det handlade om våld i nära. Den här gången lever vi inte ihop och har ej barn ihop med han. Dom skriver att dom inte ens tar ställning till vad jag utsatts för trots att det inte var jag som larmade först utan sjukhus och dom skrev anmälan mot mitt nekande(nekade iböjan då jag var rädd för just soc).
Finns därför inget stöd i hur jag mått/mår efter det som hänt.
Ville bara ge en kort bakgrund. Hur har stödet sett ut för er, ni som tagit emot en sån här hjälp? Dom skrev att jag borde bli bättre på att sätta gränser och att vår relation är mer som en kompisrelation-något jag inte håller med om och då håller jag med om vissa andra saker dom skrivit.
Kommer soc följa upp det hela? Jag är rädd att hjälpen mest kommer göra skada då jag mår så dåligt av att ha kontakt med dom. Jag har alltid fått höra vilken bra mamma jag är(soc har också sagt det) av vänner och familj och att ha kontakt med soc får mig att känna mig som en dålig förälder. Att vara mamma är det enda jag var bra på men nu har jag själv börjat ifrågasätta det.
Någon som har erfarenhet?
tack för mig