• Anonym (Ten)

Skulle du helst vilja träffa nån som är 10 år yngre

eller 10 år äldre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du helst vilja träffa nån som är 10 år yngre
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-10-25 15:18:20 följande:

Hur gammal är du då?

Men bry dig inte om vad andra tycker, du träffar vem du vill så länge det handlar om samtyckande vuxna.

51. Nej, jag bryr mig inte, jag träffar de jag vill. Bara intressant med som ska bestämma åt andra, och hyckla.
  • Anonym (Ten)
    Anonym (..) skrev 2023-10-25 15:19:59 följande:

Inget av det.

Kan du sluta med din fixering vid åldrar, kaffedraken? 

Jag tror däremot inte ett dugg på att folk skulle ha som argument att man ska välja andra "för att de blir ledsna". 

Jag är inte fixerad, tycker det är intressant bara hur folk dömer andra.
    Du får tro vad du vill.
  • Anonym (Beror på...)
    Anonym (Ten) skrev 2023-10-25 15:03:04 följande:
    Jag ville bara höra för jag har blivit ifrågasatt av kvinnor när jag sagt att jag hellre vill träffa en 10 år yngre kvinna. Jag anklagas för att vara ytlig och jag borde tänka på ensamma singelkvinnor som blir ledsna för att de blir bortvalda. Män vill bara ha yngre.
    Män vill inte alls bara ha yngre.
    X-maken var yngre än mig.
    Blev uppraggad i våras av en som är 10 år yngre och vi hade helt galet sex i somras.
    Jag raggade upp en som är några år yngre tidigare i höstas och nu var det väl ett "gemensamt" beslut, men dejtar en som är yngre än mig.

Har inte aktivt sökt efter ålder utan de intressanta personerna har råkat vara yngre. Trodde nuvarande var minst 10 år yngre än mig vilket fick mig att inte göra något, men sedan jag fick reda på att det inte är så mycket som skiljer och så blev det som sagt ett gemensamt beslut att gå på dejt...
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Beror på...) skrev 2023-10-25 15:30:38 följande:
    Män vill inte alls bara ha yngre.
    X-maken var yngre än mig.
    Blev uppraggad i våras av en som är 10 år yngre och vi hade helt galet sex i somras.
    Jag raggade upp en som är några år yngre tidigare i höstas och nu var det väl ett "gemensamt" beslut, men dejtar en som är yngre än mig.

Har inte aktivt sökt efter ålder utan de intressanta personerna har råkat vara yngre. Trodde nuvarande var minst 10 år yngre än mig vilket fick mig att inte göra något, men sedan jag fick reda på att det inte är så mycket som skiljer och så blev det som sagt ett gemensamt beslut att gå på dejt...
    Jag vet det. Men kvinnor påstår att män bara vill ha yngre. Ja, att du som kvinna raggade upp en yngre man är bara positivt. Tänk dig det motsatta.
    Ja, jag blev förälskad i en yngre tjej. Det var inget jag planerat. Sen träffade jag en ännu yngre tjej, inte heller planerat. Hon kontaktade mig.
  • Anonym (Beror på...)
    Anonym (Ten) skrev 2023-10-25 15:34:45 följande:
    Jag vet det. Men kvinnor påstår att män bara vill ha yngre. Ja, att du som kvinna raggade upp en yngre man är bara positivt. Tänk dig det motsatta.
    Ja, jag blev förälskad i en yngre tjej. Det var inget jag planerat. Sen träffade jag en ännu yngre tjej, inte heller planerat. Hon kontaktade mig.
    Nu är det inte extremt yngre utan några få år och det var ingen som tittade eller undrade när jag var tillsammans med föregående man som var 4 år äldre än mig.
  • Anonym (Nja)

Egentligen är 5 + - år bäst - dvs jämnåriga.

Men jag har blivit helt ofrivilligt förälskad i en man som är mer än 10 år yngre. Han är både vacker, smart och trevlig.  Skulle dock aldrig avslöja det. Vi är medelålders för övrigt. 

• Anonym (Ten)
    Anonym (Beror på...) skrev 2023-10-25 15:43:25 följande:
    Nu är det inte extremt yngre utan några få år och det var ingen som tittade eller undrade när jag var tillsammans med föregående man som var 4 år äldre än mig.
    Ja, om det är runt 5 år yngre så är det ju ok även för mig att ragga på kvinnor. 
  • Anonym (Ten)
    Anonym (Nja) skrev 2023-10-25 15:45:24 följande:

Egentligen är 5 + - år bäst - dvs jämnåriga.

Men jag har blivit helt ofrivilligt förälskad i en man som är mer än 10 år yngre. Han är både vacker, smart och trevlig.  Skulle dock aldrig avslöja det. Vi är medelålders för övrigt. 

Ja, normen är 2 års skillnad. Det är bäst att välja en jämnårig.
  • Anonym (Miss X)

Min partner är tolv år yngre, har aldrig haft ett bättre förhållande. 
    Jag är kvinna och närmare 60.

Vi är kära och lyckliga.

• Anonym (Beror på)

Kvinna, 5 år yngre ca är ok, 10 år yngre nej ! 
    och kanske 15 år äldre är ok.
    Jag är 39 och min kille är 40.
    Mitt ex är 50.

• Motherinlaw

Aldrig haft så bra sex som med äldre kvinnor, så häftigt att se hur dom ger sig hän, tar för sig framförallt och ger av sig själva till mig. 

Yngre tjejer eller tjejer i min egen ålder lägger sig i sängen och förväntar sig att killen ska göra allting. 

• Nyfiken666

Bästa är hemmafruar som är lite äldre. Dom knullar bäst!! Troligen beror det på att dom inte får nåt "därhemma" och när möjligheten att träffa någon ges så går dom verkligen all in.

Älskar kvinnor som ger sig hän på det sättet!!

• Anonym (Äldre)

Är kvinna och valde äldre men det är mest för att tio år yngre än mig har jag svårt att se att jag skulle finna attraktivt då de för mig fortfarande är för unga (om än unga vuxna) men ge mig själv 5-10 år till så har jag svårt att se att 10 år plus eller minus spelar någon större roll.

• Anonym (Hin håle)
    Motherinlaw skrev 2023-10-26 12:02:57 följande:

Aldrig haft så bra sex som med äldre kvinnor, så häftigt att se hur dom ger sig hän, tar för sig framförallt och ger av sig själva till mig. 

Yngre tjejer eller tjejer i min egen ålder lägger sig i sängen och förväntar sig att killen ska göra allting. 

Då har du träffat lata och tråkiga tjejer. 
  • Anonym (Anonymia)

Hade kunnat tänka mig att träffa någon i min egen ålder eller äldre. 

Tyvärr så verkar det finnas ganska få män i 40-årsåldern och uppåt som tar hand om sina kroppar och håller sig attraktiva. De flesta verkar ha gett upp om själva livet på nåt sätt och då vill jag inte heller dejta dem.

Poängen med att träffas är ju ändå att det ska vara upplyftande och att man trivs ihop, blir glada av varandras sällskap. Annars kan man lika gärna låta bli och istället ägna sig åt vänner och sin familj.

Svar på tråden Skulle du helst vilja träffa nån som är 10 år yngre