• Michaelaar

Fråga åt bekant, snatteri och orosanmälan på vuxen som har barn

Hej.
    Jag frågar här åt en bekant som vill ha svar, h*n blev tagen för snatteri i en affär pga glömda varor i barnvagn.
    Pga barn i bilden så gjordes en orosanmälan till soc direkt ifrån polisen.

Men hur kommer detta gå till är h*n brukade rill brott att de inte var menat att ta dessa varor utan att betala utan de glömdes i stressen med bebis i vagnen. Men kommer barnen behöva gå på soc möte med detta nu då och hur gör soc så inte barnen får reda på " snatteri" sålänge man inte är dömd för något ännu? För då får ju barnen reda på de annars 

• Svar på tråden Fråga åt bekant, snatteri och orosanmälan på vuxen som har barn
  • Anonym (Eh?)

Vad är frågan egentligen?
    Och är din bekanta seriöst mer nervös över att barnen eventuellt får reda på "snatteriet" än orosanmälan?
    Hur gamla är barnen? Förstår inte riktigt vad problemet är om de skulle få reda på det?
    Om detta hände mig skulle jag utan tvekan förklara exakt som det var för min 4a åring, att mamma glömde bort att vi hade lagt varor där, att man alltid måste betala oavsett om man glömmer, och att polisen nu gör sitt jobb att se till så allt blir ordning.
    Är din bekanta ärligt oskyldig skulle detta inte vara ett problem känner jag.
    Kom gärna med mer info, om jag misstolkar.

• Anonym (Anonym)

Det är mer grejen att de får ju barnen att gå o vara oroliga och tro att sin mamma eller pappa har snott grejer och kan råka prata ut de till vänner o bekanta och då inte personen blivit fälld för de ännu så borde de ju vara stor sekretess på de hela? Även för barn så att säga. 
    Och de var bara den bekantas lilla bebis som va med inte dem större barnen.
    Men kommer även dem stora bli kallade eller hur går de till?

Hoppas du förstår nu

• Anonym (C)

Soc kommer inte göra något, de kommer antagligen inte ens starta en utredning. Det kan bli ett samtal hem eller bara ett brev.

• Anonym (C)

Soc kommer inte göra något, de kommer antagligen inte ens starta en utredning. Det kan bli ett samtal hem eller bara ett brev.

• Anonym (Eh?)

Åter igen, hur stora är barnen?
    Och åter igen, vad är problemet att vara ärlig om din bekanta nu är oskyldig?
    I min familj hade det varit något att skratta åt, om jag var oskyldig så att säga. Eller är inte familjer ärliga och litar på varandra?

Svar på tråden Fråga åt bekant, snatteri och orosanmälan på vuxen som har barn