Svart blod och det känns som det är stopp
Mensen har alltid sen 20 år tillbaka varit som en klocka, trotts graviditeter, missfall, stress osv. Den har haft samma utseende och omfattning i princip. Men så sista månaderna har den kommit någon dag tidigare eller senare. Och har börjat få bruna/röda mindre blödningar vid ägglossning varje månad och det har jag aldrig tidigare haft.
Sen vissa gånger känns det som om det är en knöl i magen vid mensen och att den typ inte kommer ut och det gör ju ont. Men efter masserat på och runt den så brukar det komma igång. Inbillning kanske men så är fallet.
Jag har kontaktat gyn men dem säger jag måste gå via vc och låtit det vara för orkar inte.
Men så nu är mensen helt svart och har aldrig haft det tidigare. Knappt haft brunt liksom. Men det är den där knölen i buken på vänster sida som känns mycket vid tryck som oroar mig. Jag har haft anemi till och från en hel del sista åren och man har aldrig hittat varför. Vikten är densamma. Och jag kissar mer än vanligt vid mensen dessa sista månaderna.
Är steriliserad sen några år så borde inte vara gravid. Men vad gör man ? Svart blod brukar ju inte vara något är vad jag läst men blir ändå orolig. Har börjat svettas mycket på nätterna och känns som jag har märklig feber känsla i flera veckor. Till och från. Känner inte igen kroppen riktigt. Klimakteriet redan vid 35 ?