Frågor om saker inför flyg,
Får man checka in elektrisk tandborste och laddare eller bör det vara i handbagaget?
Har en laptop och undrar om jag får ta med den enkelt in på planet? Stoppa i dataväska.
Slippa krångel
Får man checka in elektrisk tandborste och laddare eller bör det vara i handbagaget?
Har en laptop och undrar om jag får ta med den enkelt in på planet? Stoppa i dataväska.
Slippa krångel
Nagellack rengöring
Nagellack rengöring
Du får ta med dig både datorn, tandborste och laddare i handbagaget eller checka in det du väljer det som passar dig bäst. Du får ha en dataväska men du måste plocka ur datorn när du går igenom säkerhetskontrollen. All elektronik, även telefonen, ska ligga löst när sakerna scannas så lägg dem så det är lätt att komma åt.
Nagellack rengöring
Kanske inte finns aceton i England/SA/Spanien dit ts ska
Aceton måste man ju få ta med.
Nej, det får man inte eftersom det är brandfarligt men det finns nagellacksborttagning utan aceton.
Du får ta med dig både datorn, tandborste och laddare i handbagaget eller checka in det du väljer det som passar dig bäst. Du får ha en dataväska men du måste plocka ur datorn när du går igenom säkerhetskontrollen. All elektronik, även telefonen, ska ligga löst när sakerna scannas så lägg dem så det är lätt att komma åt.
...det finns exempelvis bolag som har strikta regler kring litiumbatterier ombord. Redan där bör man dubbelkolla hur det är med laptopen, bland annat.
Aceton i incheckat bagage har aldrig varit ett problem för mig.