• Anonym (?)

Frågor om saker inför flyg,

Får man checka in elektrisk tandborste och laddare eller bör det vara i handbagaget?

Har en laptop och undrar om jag får ta med den enkelt in på planet? Stoppa i dataväska. 

Slippa krångel 

• Svar på tråden Frågor om saker inför flyg,
  • Anonym (?)

Nagellack rengöring 

• Anonym (Läs)
    Anonym (?) skrev 2023-10-28 14:45:51 följande:

Nagellack rengöring 

Och det går inte att köpa dit du ska?

Med all rätta är flygbolagen lite kinkiga kring flyktiga brandfarliga vätskor.
  • Sunflora

Du får ta med dig både datorn, tandborste och laddare i handbagaget eller checka in det du väljer det som passar dig bäst. Du får ha en dataväska men du måste plocka ur datorn när du går igenom säkerhetskontrollen. All elektronik, även telefonen, ska ligga löst när sakerna scannas så lägg dem så det är lätt att komma åt. 

• Anonym (e)
    Anonym (?) skrev 2023-10-28 14:45:51 följande:

Nagellack rengöring 

Så ingen akut situation.
  • Anonym (e)

Kanske inte finns aceton i England/SA/Spanien dit ts skaFlört

• Anonym (B2)
    Sunflora skrev 2023-10-28 14:52:20 följande:

Du får ta med dig både datorn, tandborste och laddare i handbagaget eller checka in det du väljer det som passar dig bäst. Du får ha en dataväska men du måste plocka ur datorn när du går igenom säkerhetskontrollen. All elektronik, även telefonen, ska ligga löst när sakerna scannas så lägg dem så det är lätt att komma åt. 

Du behöver inte plocka ur vare sig dator eller necessär med vätskor längre på Arlanda, men iö. Sverige måste du fortfarande göra det
  • Dr Nail

...det finns exempelvis bolag som har strikta regler kring litiumbatterier ombord. Redan där bör man dubbelkolla hur det är med laptopen, bland annat.

• Sunflora
    Anonym (B2) skrev 2023-10-28 15:11:57 följande:
    Du behöver inte plocka ur vare sig dator eller necessär med vätskor längre på Arlanda, men iö. Sverige måste du fortfarande göra det
    Jag var tvungen att göra det på Arlanda för tre veckor sen. 
  • Anonym (B2)
    Sunflora skrev 2023-10-29 06:20:08 följande:
    Jag var tvungen att göra det på Arlanda för tre veckor sen. 
    Var du i nya kontrollen på 5an då?
  • Sunflora
    Anonym (B2) skrev 2023-10-29 13:42:52 följande:
    Var du i nya kontrollen på 5an då?
    Nej, jag flög inte från terminal 5. Du sa att de inte kollar på Arlanda det är bevisligen fel. Menar du någon enstaka kontroll på en specifik terminal får du säga det. 
  • Anonym (B2)
    Sunflora skrev 2023-10-29 21:50:53 följande:
    Nej, jag flög inte från terminal 5. Du sa att de inte kollar på Arlanda det är bevisligen fel. Menar du någon enstaka kontroll på en specifik terminal får du säga det. 
    Okej för att jag flyger endast därifrån, och jag trodde att de bytt ut alla de andra säkerhetskontrollernas utrustning där, till den senaste tekniken. Tydligen bara på T5 då.
  • Xlr8
    Anonym (Läs) skrev 2023-10-28 14:48:29 följande:
    Och det går inte att köpa dit du ska?

Med all rätta är flygbolagen lite kinkiga kring flyktiga brandfarliga vätskor.
    Sen hade jag undvikit det för att slippa bli genomsökt efter droger.
  • Anonym (A)

Aceton i incheckat bagage har aldrig varit ett problem för mig.

Svar på tråden Frågor om saker inför flyg,