• Mmamma92

Missfall igen, ge mig hopp.

Hej!

Jag hade ett missfall 22 september v.5 och denna veckan plussade jag på stickan med CB digital 23.10 som idag också slutade i missfall gissar på v.4-5? Är det någon annan här som haft två missfall så tätt inpå varandra? Har ni lyckats bli gravida igen med en lyckad graviditet? Behöver lite hopp. Börjar tro att det är något fel på mig. 

Vi vill så gärna ha ett fjärde barn. Vi har tre stycken 10,8 och 1 år. De två första blev till lätt med tredje fick vi kämpa lite mera, hade ett missfall före vi fick honom och hade massor strul med mensen som jag fick igång igen med hjälp av gulkroppshormon. Börjar tro att jag har brist på något när vi inte lyckas hålla dom senaste graviditeterna? Jag har ringt mvc som sa att dom kan ta blodprover för att kolla att jag inte har brist på något så det känns skönt att bli tagen på allvar. 
    Jag är jättetacksam över dom barnen jag har och många tycker säkert att jag borde vara nöjd att jag har tre barn redan och jag är jättenöjd och tacksam men oavsett blir man orolig när kroppen inte fungerar. Jag är endå rätt ung ännu. 

Ni får gärna skriva om era erfarenheter med missfall och hur det gått flr er sedan :)

• Svar på tråden Missfall igen, ge mig hopp.
  • Bambibambi

När har du bim? Är det idag?
    Missfall kan ju ge positivt i veckor efter missfall, hur länge beror på många saker. Har du haft neg test innan?

• Mmamma92

Ingen aning när bim är denna gången eftersom jag inte hade någon mens emellan de här två missfallen. Jag är ganska säker på att detta var en helt ny graviditet eftersom jag i samband med det förra missfallet var på blodprov där man såg att hcg sjönk och sista blodprovet visade 0, och gravidtestet efter första missfallet var negativt. Så jag är rätt säker att det här var en ny graviditet och nytt missfall. 😞

• Bambibambi
    Mmamma92 skrev 2023-10-28 22:52:11 följande:

Ingen aning när bim är denna gången eftersom jag inte hade någon mens emellan de här två missfallen. Jag är ganska säker på att detta var en helt ny graviditet eftersom jag i samband med det förra missfallet var på blodprov där man såg att hcg sjönk och sista blodprovet visade 0, och gravidtestet efter första missfallet var negativt. Så jag är rätt säker att det här var en ny graviditet och nytt missfall. 😞

Okej, då förstår jag :(
    Är du helt säker på att det var ett missfall den här gången?
  • Mmamma92

Ja, jag är säker..:/ Fick ju positivt cb digital i måndags, och några svaga positiva test efter det.. Nu är dom dock negativa och blöder gör jag.. Har googla och läst lite.. verkar vara en kemiskt graviditet men det är väl också ett sorts missfall eller förstår jag det fel?

• Bambibambi
    Mmamma92 skrev 2023-10-29 18:26:06 följande:

Ja, jag är säker..:/ Fick ju positivt cb digital i måndags, och några svaga positiva test efter det.. Nu är dom dock negativa och blöder gör jag.. Har googla och läst lite.. verkar vara en kemiskt graviditet men det är väl också ett sorts missfall eller förstår jag det fel?

Ja okej, beklagar :(
    Ja, har skrivit i några forum här och fick nyligen reda på det här med kemisk graviditet jag med, och det var nog det jag hade förra månaden.
    Som jag har förstått det så är det ett tidigt missfall, men man typ ändå inte klassar det som ett missfall då man oftast är helt oberörd av det, och om man inte testar innan bim så vet man oftast inte att man har varit med om det.
    Jag fick plus ca 1v efter äl, tog test för jag helt plötsligt kände mig konstig (försökte inte bli gravid) och fick panik, mensen kom på äl+21 (kommer alltid äl+14-16) och var super konstig, vattnig och utan mensvärk.
    Som sagt, har ingen erfarenhet i det här egentligen förutom det jag eventuellt upplevde förra månaden.
    När har du bim nästa gång?
  • Mmamma92

Gyn läkare ringde mig nyss för jag tog kontakt till mvc när jag blev så orolig att något är fel på mig när jag fått två täta missfall efter varann. Hon menade att det är normalt och väldigt vanligt med flera missfall tyvärr. I det här skedet gör dom ingenting , undersöker inte något eftersom jag endå redan har tre barn och det är för tidigt att efter två-missfall göra tester. Hon menade att min kropp nog ska klara av en normal graviditet eftersom den gjort det tidigare. Hon gissade att jag haft en kemiskt graviditet denna gången. Hon uppmanade mig att låta kroppen vila en månad och invänta nästa mens som borde komma om ca. 4veckor. Kommer inte mensen skulle jag ta medicin för att få igång den igen. Den har jag ätit tidigare pga mens bortfall och de fungerade bra den gången, blev gravid direkt efter en 10 dagars kur. Känns skönt endå att nu låta kroppen vila, hon menade att det är bra att ha en mens emellan så att alla rester verkligen töms ur livmodern. Fortsätter missfallen kan jag ta ny kontakt och då gör de eventuellt labprover för att kolla upp lite. Man får ta en dag i taget.  ❤️

• Bambibambi
    Mmamma92 skrev 2023-11-02 10:46:37 följande:

Gyn läkare ringde mig nyss för jag tog kontakt till mvc när jag blev så orolig att något är fel på mig när jag fått två täta missfall efter varann. Hon menade att det är normalt och väldigt vanligt med flera missfall tyvärr. I det här skedet gör dom ingenting , undersöker inte något eftersom jag endå redan har tre barn och det är för tidigt att efter två-missfall göra tester. Hon menade att min kropp nog ska klara av en normal graviditet eftersom den gjort det tidigare. Hon gissade att jag haft en kemiskt graviditet denna gången. Hon uppmanade mig att låta kroppen vila en månad och invänta nästa mens som borde komma om ca. 4veckor. Kommer inte mensen skulle jag ta medicin för att få igång den igen. Den har jag ätit tidigare pga mens bortfall och de fungerade bra den gången, blev gravid direkt efter en 10 dagars kur. Känns skönt endå att nu låta kroppen vila, hon menade att det är bra att ha en mens emellan så att alla rester verkligen töms ur livmodern. Fortsätter missfallen kan jag ta ny kontakt och då gör de eventuellt labprover för att kolla upp lite. Man får ta en dag i taget.  ❤️

Vad bra att du tog kontakt! Du gör nog rätt i att vila upp dig, go big or go home, ta en riktig spa månad och bara pyssla om dig själv❤️
    Lycka till med allt💕
  • Bambibambi
    Mmamma92 skrev 2023-11-05 16:59:52 följande:

Ja det ska jag göra ❤️ tack så mycket, tack för dina svar ❤️

Bara glad att man kan hjälpa andra❤️
Svar på tråden Missfall igen, ge mig hopp.