• Anonym (Ledsen)

    Ta tag i bodelningen

    Jag mår så fruktansvärt dåligt bara av att tänka på att kontakta mitt ex för att dela upp sakerna som vi har hos varandra nu. Vet att jag är vek men blir så oerhört ledsen bara av minnet av livet vi delade. 

    Vi var tillsammans 10+ år och bodde isär de sista åren på grund av jobb på olika orter. Det var på mitt initiativ vi gick isär och jag vet att jag verkligen krossade hans hjärta, men samtidigt såg jag ingen väg framåt för oss. Vi ville så olika saker, fungerade så olika i vardagen. Kärleken finns fortfarande men passionen försvann för många år sedan. Kan ändå fortfarande sakna honom bedrövligt mycket. 

    Vet inte hur jag ska komma över den här puckeln. Hur gör man? Hur börjar man? Det är så smärtsamt. Det är snart ett år sedan vi sågs sist och nästan hälften av mina ägodelar är hos honom, han har en del hos mig med. Jag borde ha hunnit bearbeta, är till och med i en ny relation som på så många sätt är bättre. Ändå har jag stunder där jag bara vill att allt ska vara som förr. 

    Inget är ju heller enklare av att det är många timmars resväg mellan våra hem, så att hämta/lämna saker är ett stort projekt. 

  • Svar på tråden Ta tag i bodelningen
  • Anonym (S)

    Varför gav du bara upp då? Varför jobbade ni inte på passionen t ex? För det måste man, annars tar den slut! Ni hade också kunnat skärpa till er och skaffat jobb på samma/närliggande ort. Eftersom ingen av er verkar ha kämpat för relationen så är vägen över puckeln att inse att ingen av er var särskilt intresserad. Synd att ni inte insåg det tidigare. Men, nu har ni båda nya chanser.

    Ta tag i det nu. Bara GÖR det. Ta fram en låda eller hur många som behövs. Samla hans grejer. Kör iväg med dem. Be honom göra detsamma, ställa dina saker i lådor. Om ni måste komma överens så boka ett datum när ni gör detta. Annars lär det dra ut länge på tiden. Det har redan gått ett år ts! Det är inte snällt mot någon av er, för ingen av er kan på riktigt börja gå vidare.

  • Anonym (village wisdom)

    Men boka ett datum och packa flyttlådor eller hyr släp eller vad som nu krävs. 

    Att ha kvar det oavslutade är inte hälsosamt för någon av er rent mentalt.

    Dags att gå vidare!

Svar på tråden Ta tag i bodelningen