Jag försöker att sluta med godis
Hej. Jag behöver råd från er kloka härinne. Som rubriken lyder, jag försöker att sluta med godis. Jag har alltid varit tokig i choklad men nu har det gått överstyr. Vet inte om ålder är relevant men 50+. Sista två åren har det varit helt galet. En 200 g en kväll till film är ingenting att få ner. Sista tiden har det varit 2 ibland. Alltså 400 g marabou chokladkaka. + 2 sura flaskor ibland. Jag har försökt många gånger att sluta men det går inte. Nu har jag varit utan choklad i 3 dagar. Men !! Då har jag vräkt i mig mandelkubbar, mariekex, pepparkakor och sånt som vi haft hemma. Jag känner mig som en missbrukare. Jag förstår ju att detta inte är normalt. Har ni nåt råd att ge mig? Nu är alla mandelkubb och annat slut här så nu ska jag inte köpa hem mer sånt. Gillar inte frukt så mycket.
vet i fasen vad jag kan ta istället. Jag försöker att sysselsätta mig med annat på kvällarna. Jag målar en massa. Jag äter aldrig godis på dagarna. Inte heller när jag målar eller gör nåt annat. Godiset är starkt förknippat med film. Och jag älskar att kolla på film på kvällarna. Åt heller aldrig godis när jag jobbade, fast en del ville bjuda. Tackade alltid nej. Det är bara när jag kollar på film.