Någon psykolog eller kunnig?
Vill ni hjälpa mig tyda följand:
Jag tolkar det som att personen fungerar bra i olika sammanhang men lite avvikande i vissa men det handlar även mycket på om det är första besöket och i vilken ålder personen är. Även om situationen upplevs obehaglig av personen och den är lite otrygg,osäker och rädd.
Kan vara bra och på sin plats att göra samma test igen.
Jag kan se många barn framför mig som har likadant beteende utan att det förekommer något bakomliggande problematik.
Men en uppföljning vore på sin plats ifall du är osäker på bedömningen.
Det handlar om ett yngre barn, första mötet. Vi ska ha fler samtal jag blev bara väldigt nyfiken och funderar på vad de tror/ tycker
Jag tolkar det som att personen fungerar bra i olika sammanhang men lite avvikande i vissa men det handlar även mycket på om det är första besöket och i vilken ålder personen är. Även om situationen upplevs obehaglig av personen och den är lite otrygg,osäker och rädd.
Kan vara bra och på sin plats att göra samma test igen.
Jag kan se många barn framför mig som har likadant beteende utan att det förekommer något bakomliggande problematik.
Men en uppföljning vore på sin plats ifall du är osäker på bedömningen.
Det handlar om ett yngre barn, första mötet. Vi ska ha fler samtal jag blev bara väldigt nyfiken och funderar på vad de tror/ tycker
Ok,ett yngre barn.
Tycker att det är för svårt att bedöma utifrån det du delat med dig av.
Kan ju ligga något bakom som tyder på något men som jag sade passar svaren in även på många andra barn i en ny situation.
Många gånger påverkar miljön hur man beter sig dvs hemma och på förskolan.
Är man tillbakadragen eller tvärtom kan det förstärkas i större sammanhang. Det viktiga är helheten.
Därför är en uppföljning viktig.
Vi vet för lite för att gissa vad som undersökts.
Jag förstår att det är för lite information.
Hen är tillbakadragen som person. Det gäller en utredning för npf . Men hen hen känns låg och ofta ledsen. Så jag funderar om det här är tecken på depression.
Ok,ett yngre barn.
Tycker att det är för svårt att bedöma utifrån det du delat med dig av.
Kan ju ligga något bakom som tyder på något men som jag sade passar svaren in även på många andra barn i en ny situation.
Många gånger påverkar miljön hur man beter sig dvs hemma och på förskolan.
Är man tillbakadragen eller tvärtom kan det förstärkas i större sammanhang. Det viktiga är helheten.
Därför är en uppföljning viktig.
Vi vet för lite för att gissa vad som undersökts.
Såna anteckningar gör psykiatriker efter varje besök även då det inte är tal om en utredning anteckningen i sig säger inte så mycket. Jag tycker det låter som någon som är obekväm med situationen.
Ok ja det stämmer ju, det var hen
Såna anteckningar gör psykiatriker efter varje besök även då det inte är tal om en utredning anteckningen i sig säger inte så mycket. Jag tycker det låter som någon som är obekväm med situationen.
Ok ja det stämmer ju, det var hen
så onödigt!
Värnar om mitt barns intrigetet
så onödigt!
Värnar om mitt barns intrigetet
Du jobbar ju definitivt inte som psykolog iaf, det märks långa vägar med den attityden.