• Anonym (Skav)

Skavsår blygdläppar

Jag har precis slutat med p staven så jag har blödit varannan vecka i typ 2 månader. Varje gång jag får mens får jag extrema sår på mina blygdläppar (yttre). Antar att det är pga en konstant friktion, för mycket tvättande o inget vidare luftande. 

Det kliar, svider o fjällar. Jag har precis börjat använda menstrosor istället för mensskydd, så det kanske hjälper. Men vad kan man lindra med sålänge? Jag har testat la roche posays cicaplast, men det hjälper ingenting. 

• Svar på tråden Skavsår blygdläppar
  • Anonym (B)

Har du kanske fått svamp? Avlasta med att använda tampong eller menskopp. Menstroso/bindor är inte bra att använda så länge i rad för det luftar inte.

• Anonym (Skav)
    Anonym (B) skrev 2023-11-02 17:22:11 följande:

Har du kanske fått svamp? Avlasta med att använda tampong eller menskopp. Menstroso/bindor är inte bra att använda så länge i rad för det luftar inte.

Jag tänkte på det. Men jag hade svamp en gång tidigare o de kändes mer inuti. Det här är liksom bara utanpå. O det försvinner så fort mensen avtar.Obestämd

• Anonym (U)

På den tiden jag använde engångsbindor blev jag också sliten i huden. Gissar att det var något lim eller så som irriterade. Bytte till tygbindor och problemen försvann helt. Hoppas menstrosan funkar för dig! (Jag är lite nyfiken på såna å mina döttrars vägnar, så berätta gärna hur du tycker att det funkar, om du vill alltså. 

Svar på tråden Skavsår blygdläppar