• USA111

    Daglig verksamhet är slappt och bra borde finnas för vanligt folk med!!!

    Jag har daglig  verksamhet och det är slappt och bra men själv inser jag att jag är för bra för det både för social och för smart men slappt och bra är det och man får ledigt hur mycket man vill än på ett vanligt jobb med 5 v fnutt semester. Borde finnas DV för vanligt folk med som vill ha slappa jobb!!!!!! Inför det!!!

  • Svar på tråden Daglig verksamhet är slappt och bra borde finnas för vanligt folk med!!!
  • felicityporter

    Jag måste dessvärre meddela dig att det finns en anledning till att du går på en DV och den anledningen är att du inte är tillräckligt smart för att klara av ett vanligt jobb, detta blir uppenbart när man läser dina inlägg. Säger inte att du är blåst, men din intelligens ligger under genomsnittet.

  • USA111
    felicityporter skrev 2023-11-02 19:37:58 följande:

    Jag måste dessvärre meddela dig att det finns en anledning till att du går på en DV och den anledningen är att du inte är tillräckligt smart för att klara av ett vanligt jobb, detta blir uppenbart när man läser dina inlägg. Säger inte att du är blåst, men din intelligens ligger under genomsnittet.


    Verkligen inte jag är as bra på jeopardy och smartare än en femteklassare
  • enmamma
    USA111 skrev 2023-11-03 17:33:10 följande:
    Verkligen inte jag är as bra på jeopardy och smartare än en femteklassare
    Har du provat att göra högskoleprovet.
    Du vet att smartare än en femteklassare är underhållning!
  • USA111
    enmamma skrev 2023-11-03 17:38:32 följande:
    Har du provat att göra högskoleprovet.
    Du vet att smartare än en femteklassare är underhållning!
    Jag klarar mycket i jeopardy. nej skulle ej klara högskole provet om det är matte c. Alla jobb kräver ej högskola som ica. det  är bara samhälle och natur som man måste gå i högskola för alla andra program är yrkesförberedande. Och går man handel kan man få jobb i butik utan högskola så det så och en massa andra jobb med kan man få utan högskola som jobba på post bla!
  • USA111

    Sen så orkade jag ej med skolan................................................................... Var roligare stå i data salen och surfa vilket man hade svårt attt slita sig ifrån och var typ tokig i ett boyband då med

  • Mia448

    Fast det är stor skillnad i levnadsstandard. Har man daglig verksamhet så får man leva på sjukersättning. Har man jobb så har man lön. Går ej att jämföra. 

  • Mia448

    Jag har tekniskt sätt rätt till daglig verksamhet men jobbar eftersom jag vill ha lön

  • USA111
    Mia448 skrev 2023-11-03 18:30:35 följande:

    Fast det är stor skillnad i levnadsstandard. Har man daglig verksamhet så får man leva på sjukersättning. Har man jobb så har man lön. Går ej att jämföra. 


    Ja men har rika föräldrar samt spart
  • USA111

    Sparade halva studie bidraget i gymnasiet för hade planer dra till usa direkt efter och bli skådespelare

  • USA111

    På praktiken borde man ju få handledare spec om man är inom lss med daglig verksamhet. praktiken är dryg.....men måste va kvar där hon tänker ej skaffa nån annan andra stod i kö efter mig

  • Mia448

    Praktik på ett företag är ju inte helt onödigt heller för man kan lägga till detta i sitt CV. Plus att man kan ha chans till anställning där om man har tur

  • USA111

    Nu är alla där volontärer jag får från försäkringkassan men de flesta är volonäterär utom chefen

Svar på tråden Daglig verksamhet är slappt och bra borde finnas för vanligt folk med!!!