• olof 45

    Välsmakande proteinpulver??

    Som rubriken lyder; Finns det? Vänligen rekommendera! Jag har testat två olika som jag hittat i mataffären, men de smakar peck - fick rådet att "riktigt" proteinpulver köper man inte på matbutiken, utan måste beställa hem... Helst vill jag att det ska vara typ kollagen-protein, men det är inte så noga.

    Vart vänder jag mig för ok smakande proteinpulver?? 

  • Svar på tråden Välsmakande proteinpulver??
  • Anton Chigurh
    olof 45 skrev 2023-11-03 09:43:22 följande:
    Välsmakande proteinpulver??

    Som rubriken lyder; Finns det? Vänligen rekommendera! Jag har testat två olika som jag hittat i mataffären, men de smakar peck - fick rådet att "riktigt" proteinpulver köper man inte på matbutiken, utan måste beställa hem... Helst vill jag att det ska vara typ kollagen-protein, men det är inte så noga.

    Vart vänder jag mig för ok smakande proteinpulver?? 


    "Gymgrossisten"

    Jag beställer allt mitt proteinpulver därifrån. "Whey 80" Star Nutrition, som finns i hyfsat många olika smaker är jävligt gott. Till och med när jag blandar i enbart vatten. Men blandat i mjölk blir det ännu bättre. Fast blandat i vatten är riktigt gott det åsså🙂

    Min favoritsmak är "Double Rich Chocolate" men även Jordgubbssmak är god. Och generellt är Whey-80 smakerna förvånansvärt goda. Och prisvärda. 
    Jag har provat många andra märken men återvänder alltid till Star Nutrition, Whey-80

    Hoppas att du hittar något som passar. 

    Mvh Anton 💪🙂
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Han Solo)

    Gymgrossistens protein finns på ICA Maxi till bättre pris än på gymgrossistens egna hemsida. 
    Dessutom får du med dig proteinet direkt hem. 

    Jag gör i stort sett bara proteinsmoothies och då funkar vanilj bra (med frysta bär, banan och havregryn)
    De få ggr jag dricker en proteinshake så blir det choklad eller jordgubb. 

  • Anton Chigurh
    Anonym (Han Solo) skrev 2023-11-12 10:56:22 följande:

    Gymgrossistens protein finns på ICA Maxi till bättre pris än på gymgrossistens egna hemsida. 
    Dessutom får du med dig proteinet direkt hem. 

    Jag gör i stort sett bara proteinsmoothies och då funkar vanilj bra (med frysta bär, banan och havregryn)
    De få ggr jag dricker en proteinshake så blir det choklad eller jordgubb. 


    Är det korrekt! 

    Vad betalar du för Whey-80 på ICA Maxi? 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Han Solo)
    Anton Chigurh skrev 2023-11-12 12:44:24 följande:
    Är det korrekt! 

    Vad betalar du för Whey-80 på ICA Maxi? 
    Det skiljer sig lite mellan städer, har jag sett. Men mellan 235 - 245 kr. 
    Gymgrossten ligger på 259kr ser jag nu. 
    Och du slipper vänta.
  • olof 45
    Valuta2019 skrev 2023-11-12 13:18:45 följande:

    Går det inte bra att koka 4 ägg ?


    Lite off-topic eller?

    Självklart GÅR DET att koka 4 ägg (eller flera), men om både jag och tonåringen hemma vill ha pulver, har vi iten lov att fråga efter rekommendationer för pulver då?

    Varför svarar du i tråden om du itne kan bidra på positivt sätt? 

    PS. Det är ganska lite protein i ägg, och blir väldigt mycket att ta ner... Det är vår motivering. Vi gillar det helt enkelt inte
  • Valuta2019
    olof 45 skrev 2023-11-13 08:41:59 följande:
    Lite off-topic eller?

    Självklart GÅR DET att koka 4 ägg (eller flera), men om både jag och tonåringen hemma vill ha pulver, har vi iten lov att fråga efter rekommendationer för pulver då?

    Varför svarar du i tråden om du itne kan bidra på positivt sätt? 

    PS. Det är ganska lite protein i ägg, och blir väldigt mycket att ta ner... Det är vår motivering. Vi gillar det helt enkelt inte
    det var inget ont menat
  • Anton Chigurh
    Anonym (Han Solo) skrev 2023-11-12 13:15:23 följande:
    Det skiljer sig lite mellan städer, har jag sett. Men mellan 235 - 245 kr. 
    Gymgrossten ligger på 259kr ser jag nu. 
    Och du slipper vänta.
    Jaa.... jo, det är nog korrekt pris du uppger men jag köper dock aldrig 1 (ETT) kilo pulver åt gången. Jag utnyttjar kampanjerna som Gymgrossisten alltid har. Alltså tex "Mix-match" där du kan välja 4 olika smaker, 4 kilo totalt således, och då är smakutbudet betydligt större än hos ICA-MAXI.
    Och Gymgrossisten är billigare än ICA.....!
    4 kilos paketen är förstås ännu billigare, per kilo räknat. 

    Men visst, tycker du det är krångligt att beställa på nätet och absolut vi ha hem ditt pulver direkt. Och nöjer dig med mindre smakutbud.....då är ICA-MAXI the shit💪🙂

    Mvh Anton 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Han Solo)
    Anton Chigurh skrev 2023-11-13 17:41:02 följande:
    Jaa.... jo, det är nog korrekt pris du uppger men jag köper dock aldrig 1 (ETT) kilo pulver åt gången. Jag utnyttjar kampanjerna som Gymgrossisten alltid har. Alltså tex "Mix-match" där du kan välja 4 olika smaker, 4 kilo totalt således, och då är smakutbudet betydligt större än hos ICA-MAXI.
    Och Gymgrossisten är billigare än ICA.....!
    4 kilos paketen är förstås ännu billigare, per kilo räknat. 

    Men visst, tycker du det är krångligt att beställa på nätet och absolut vi ha hem ditt pulver direkt. Och nöjer dig med mindre smakutbud.....då är ICA-MAXI the shit💪🙂

    Mvh Anton 

    Ja, det har ingen betydelse när det är så få kronor det skiljer. Men jag handlar på Ica maxi i vanliga fall och då är det bara att slänga i ett kilo protein i kundvagnen när man ändå är där. Så för andra svenssons som är och vardagshandlar kan det vara smidigt att veta att det finns protein på ica med ok pris. 


    Jag använder i stort sett bara vanilj och choklad, båda finns på mitt ica. 

  • Anton Chigurh
    Anonym (Han Solo) skrev 2023-11-14 00:42:16 följande:

    Ja, det har ingen betydelse när det är så få kronor det skiljer. Men jag handlar på Ica maxi i vanliga fall och då är det bara att slänga i ett kilo protein i kundvagnen när man ändå är där. Så för andra svenssons som är och vardagshandlar kan det vara smidigt att veta att det finns protein på ica med ok pris. 


    Jag använder i stort sett bara vanilj och choklad, båda finns på mitt ica. 


    Som sagt....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • PH76
    Valuta2019 skrev 2023-11-12 13:18:45 följande:

    Går det inte bra att koka 4 ägg ?


    Givetvis så går det att göra det, men det tar givetvis längre tid och du får i dig fler kalorier per samma mängd protein.
  • olof 45
    Valuta2019 skrev 2023-11-13 16:40:15 följande:
    det var inget ont menat
    Sorry om jag skrev för skarpt. 

    Tyckte detta andades för mycket "familjeliv-anda" för min smak. Tycker det är så tråkigt att så många verkar ha siktet inställt på att säga emot TS, vad saken än gäller. Även om TS handlar om en så enkel sak att man bett om tips för välsmakande proteinpulver.... 
Svar på tråden Välsmakande proteinpulver??