• erikaABC

    Är det ok att ta med hunden på lägenhetsvisning?

    Är det ok att ta med sig hunden på en lägenhetsvisning i stan?
    Gå in i barnens sovrum ? En visning som är knökfull med spekulanter. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att ta med hunden på lägenhetsvisning?
  • Anonym (Ui)

    NEJ till hunden, JA till att gå in i sovrummen. Man måste ju se hela lägenheten. 

  • erikaABC
    Drottningen1970 skrev 2023-11-03 20:58:18 följande:

    Absolut. Om man är fullständigt socialt inkompetent så är det förväntat.


    Jag tycker inte heller det var kompetent gjort
  • erikaABC
    Anonym (Anna) skrev 2023-11-03 21:27:03 följande:
    Knökfullt med spekulanter? Oj, vad är det för objekt? 
    En lägenhet i ett populärt område
  • erikaABC
    Anonym (N) skrev 2023-11-03 21:28:54 följande:
    Självklart inte okej . Men det är riktigt märkligt att mäklaren / ägaren lät hunden komma in. 
    Ja hålelr med
  • erikaABC
    Anonym (Lis) skrev 2023-11-03 21:49:57 följande:

    Nej, man frågar mäklaren först om det är ok.


    men då borde mäklaren även fråga alla som var anmälda på visningen om det är ok
  • erikaABC
    Anonym (Ja?) skrev 2023-11-03 22:45:38 följande:

    Ja givetvis får man det. Hunden kommer ju också bo där om man köper så hon måste ju få titta på lägenheten hon med. (Eller han då). 


    Det kanske var hunden som stod för kontantinsatsen?
  • erikaABC
    Anonym (apskaft) skrev 2023-11-03 23:24:52 följande:
    Min svägerska är extremt hundallergisk och måste åka till akuten om det har varit en hund i bostaden när hon kommer på besök.

    Låter din ide fortfarande smart tycker du?
    Ja, jag menar det, att vissa mår ju inte bra av pälsdjur
  • Tom Araya
    erikaABC skrev 2023-11-03 21:07:41 följande:
    Ja , jag var nyligen på en visning. Då tog en person med sig sin hund
    Den personen kanske hade frågat om det är ok, då blir saken en annan. Men att på eget bevåg ta med husdjur in i andras hem skulle jag hävda inte är ok.
  • erikaABC
    Anonym (Ui) skrev 2023-11-04 08:01:52 följande:

    NEJ till hunden, JA till att gå in i sovrummen. Man måste ju se hela lägenheten. 


    Det jag menade var : Är det ok att ta med hunden in i barnens sovrum?
  • erikaABC
    Anonym (Nej2) skrev 2023-11-04 14:30:19 följande:

    Helt oacceptabelt och mäklaren borde sagt ifrån.


    Ja , jag tyckte det.
  • erikaABC
    Tom Araya skrev 2023-11-04 18:57:33 följande:
    Den personen kanske hade frågat om det är ok, då blir saken en annan. Men att på eget bevåg ta med husdjur in i andras hem skulle jag hävda inte är ok.
    Vi andra som var med på visningen hade inte blivit tillfrågade om det var ok.
  • Anonym (Lis)
    erikaABC skrev 2023-11-04 18:55:41 följande:
    men då borde mäklaren även fråga alla som var anmälda på visningen om det är ok

    Mäklaren borde säga nej om det är många andra på visning. Om det inte är andra frågar man säljaren om det är ok. 


    Folk som är väldigt allergiska brukar fråga innan de går på visning om det bor djur där, så då hade mäklaren känt till det. Men vissa kan ju även vara rädda, så svaret från mäklaren borde oavsett vara nej, om det är andra där. Då får en stå utanför med hunden medan den andra tittar. 

  • linani

    Haha nej det känns lite över gränsen! Eller, en liten hund som någon bär under armen är väl mer okej. Men inte en större, eller en som går runt på golvet. Kommer någon med en stor schäfer säger mäklaren förhoppningsvis nej.

    Å andra sidan kanske ägaren själv har hund och inte bryr sig?

  • Anonym (Folk)

    Jag tycker inte det är okej, men det verkar finnas en del människor som tror att det är okej. Det kommer in kunder på jobbet (apotek) lite då och då. Trots att vi har en skylt på dörren om att endast ledarhundar är tillåtna. Dessa kunder blir ofta lite småsura när man påpekar att detta är ett apotek och att det kan finnas superallergiska personer i lokalen. Undrar om de går in i klädbutiker med sin hund också? Eller på läkarbesök? 

    Jag har inget emot hundar, men det finns platser där de inte bör vistas. 

  • Anonym (Folk)
    Anonym (Folk) skrev 2023-11-05 09:34:29 följande:

    Jag tycker inte det är okej, men det verkar finnas en del människor som tror att det är okej. Det kommer in kunder på jobbet (apotek) lite då och då. Trots att vi har en skylt på dörren om att endast ledarhundar är tillåtna. Dessa kunder blir ofta lite småsura när man påpekar att detta är ett apotek och att det kan finnas superallergiska personer i lokalen. Undrar om de går in i klädbutiker med sin hund också? Eller på läkarbesök? 

    Jag har inget emot hundar, men det finns platser där de inte bör vistas. 


    Det kommer in kunder lite då och då med hund, skulle det stå.
  • Pope Joan II
    Anonym (apskaft) skrev 2023-11-03 23:24:52 följande:
    Min svägerska är extremt hundallergisk och måste åka till akuten om det har varit en hund i bostaden när hon kommer på besök.

    Låter din ide fortfarande smart tycker du?
    Då kan hon väl inte gå på visning i ett hem där det bor hundar, eller? 
  • linani
    Anonym (Folk) skrev 2023-11-05 09:36:13 följande:
    Det kommer in kunder lite då och då med hund, skulle det stå.
    Hahaha, jag förstår att du skrev fel... men ändå en lustig tanke att du jobbar på ett apotek där endast ledarhundar är välkomna! Och ni måste säga ifrån om det kommer in mänskliga kunder :D
  • Anonym (Folk)
    linani skrev 2023-11-05 10:45:20 följande:
    Hahaha, jag förstår att du skrev fel... men ändå en lustig tanke att du jobbar på ett apotek där endast ledarhundar är välkomna! Och ni måste säga ifrån om det kommer in mänskliga kunder :D
    Det hade varit komiskt! Haha! :D Och väldigt oekonomiskt och korkat med tanke på att under hela tiden jag jobbat där (sen 2015) har jag bara sett en enda kund med ledarhund. Visserligen kommer hon in kanske en gång i månaden, men hur långt skulle man komma med det? :D
Svar på tråden Är det ok att ta med hunden på lägenhetsvisning?