• pakdonas

    Varför vill igen bli ihop med mig

    Hej, jag har gått vidare sen kvinnan friendzonad mig. Jag har aldrig haft ett förhållande och alla mina tidigare "dejter" har aldrig tjejen velat bli ihop med mig. Nu känner jag mig ful. Jag ser tjejer som blir ihop med en som slår henne, tar droger eller nåt annat. Jag är inte så. Tjejer varför blir ni ihop med en sån kille men inte en snäll man? Varför friendzonar ni killar? Fastän att han skulle hjälpa dig i hemmet och är snäll? Vad söker ni hos en man? Jag har tappat hoppet på att ingå i ett förhållande. Är utseende viktigt hos er? Känns som ni söker supersnygga hela tiden.

  • Svar på tråden Varför vill igen bli ihop med mig
  • Anonym (babbee)

    Hej vännen!

    Jag är glad för din skull att du gick vidare!

    Som svar på din fråga så tror jag att problemet ligger hos dig, Det är en positiv grej då du kan ändra och göra något åt saken. 

    1. Du behöver jobba med din självkänsla samt självförtroende. Börja gymma, ta hand om dig så som köpa nya kläder som du tycker är snygga, ha parfym och allmänt fräch. 

    2. Leta inte efter förhållande. När du gör det blir det inte bra. Ta hand om dig själv (förra punkten) så kommer det av sig självt. 

    3. Tjejer letar inte efter en snäll pojk som är en svärmors dröm. Du får vara dig själv ovh visa dina sidor som är intressanta. Vad du gillr för hobbys. En perfekt kille som är tråkig är inte perfekt..

    4. Jämför dig inte med andra killar. Tjejer kommer inse att de gjort fel val om du tar hand om di själv och har en stark självfötroende. Men om du jagar de hela tiden kommer de inte ta dig seriöst. 

    Lycka till kompis!

    Ursäkta om det förekom stavfel men hade bråttom när jag skrev .

  • Anonym (Elin)

    Du skrev i en tidigare tråd att du upplever att det är meningslöst att vara vän med en kvinna. Den inställningen är en stor röd flagga för mig och förmodligen för många andra kvinnor.

    Och då menar jag inte att du måste bli vän med varenda kvinna du får kontakt med, men om du aldrig upplever den sortens personkemi med en kvinna som gör att du vill ha henne som vän så undrar man ju hur du ska få ett förhållande att fungera.

    Åtminstone för mig krävs det vänskapskänslor i grunden för att förhållandet inte ska dö ut när nyförälskelsen lagt sig. Om en man inte är en potentiell vän så är han inte en potentiell partner för mig. 

    Om en man visar intresse för mig bara för att han vill ha ett förhållande så är det ju inte mig, som en hel person, som han vill ha. Varför skulle jag vilja leva med en man som inte vill ha hela mig utan bara någon som fyller funktionen av kvinna i hans liv?

  • ViltHane
    pakdonas skrev 2023-11-04 03:57:25 följande:
    Varför vill igen bli ihop med mig

    Hej, jag har gått vidare sen kvinnan friendzonad mig. Jag har aldrig haft ett förhållande och alla mina tidigare "dejter" har aldrig tjejen velat bli ihop med mig. Nu känner jag mig ful. Jag ser tjejer som blir ihop med en som slår henne, tar droger eller nåt annat. Jag är inte så. Tjejer varför blir ni ihop med en sån kille men inte en snäll man? Varför friendzonar ni killar? Fastän att han skulle hjälpa dig i hemmet och är snäll? Vad söker ni hos en man? Jag har tappat hoppet på att ingå i ett förhållande. Är utseende viktigt hos er? Känns som ni söker supersnygga hela tiden.


    Därför att kvinnor gillar inte män som är relationsfokuserade. Sånt är kvinnotänk och kvinnogöra.. Så när du tänker "åh, jag vill hitta någon att gifta mig med". Då tänker du precis som en kvinna brukar göra...

    Kvinnor jagar och dreglar över killar som inte vill ha något förhållande eller inte bryr sig nämnvärt.. Ofta har dom åsikten att dom aldrig skulle kunna bli föräldrar med.

    Ofta undrar hon varför han aldrig ringer, och varför han slutade svara.. Eller hur han bara säger att han vill vara vänner när hon frågade honom "om han ville bli tillsammans..."

    Detta är för att det gör så hon får jaga.. Man säger att det är killar som ska jaga. Men kvinnorna dom gillar sånt. 

    Så när du sitter och frågar kvinnor om ni ska bli ihop så har du precis tagit positionen av den relationsorienterade parten i ett förhållande. (Kvinnan) 

    Vad du borde göra istället, det är att hänga med henne tills HON är den som frågar dig om du vill bli tillsammans.
  • ViltHane
    ViltHane skrev 2023-11-04 07:41:47 följande:
    Därför att kvinnor gillar inte män som är relationsfokuserade. Sånt är kvinnotänk och kvinnogöra.. Så när du tänker "åh, jag vill hitta någon att gifta mig med". Då tänker du precis som en kvinna brukar göra...

    Kvinnor jagar och dreglar över killar som inte vill ha något förhållande eller inte bryr sig nämnvärt.. Ofta har dom åsikten att dom aldrig skulle kunna bli föräldrar med.

    Ofta undrar hon varför han aldrig ringer, och varför han slutade svara.. Eller hur han bara säger att han vill vara vänner när hon frågade honom "om han ville bli tillsammans..."

    Detta är för att det gör så hon får jaga.. Man säger att det är killar som ska jaga. Men kvinnorna dom gillar sånt. 

    Så när du sitter och frågar kvinnor om ni ska bli ihop så har du precis tagit positionen av den relationsorienterade parten i ett förhållande. (Kvinnan) 

    Vad du borde göra istället, det är att hänga med henne tills HON är den som frågar dig om du vill bli tillsammans.
    Saker du aldrig ska säga till en kvinna Först.....

    1. Jag älskar dig.
    2. Vill du bli ihop?
    3. Vad vill du äta för något?

    Då sätter du henne i den styrande positionen.. och det får henne direkt att torka ihop. 
  • Anonym (UnderligtGrön)

    Två bra inlägg tidigare i tråden på hur du skall utvecklas och tänka.


    Inlägg1: Bli en attraktivare person som trivs med sig själv.
    Inlägg2: Förhållningssätt mot kvinnor och vänskap.

    Jag vill komplettera med att du måste våga visa intresse, att du är attraherad.
    Vanlig anledning till att "snälla killar" blir friendzonade är att tjejen inte förstår att killen är intresserad, han visar ju inget.
    Alternativt så förstår de men blir inte attraherade av en tafatt kille som inte vågar.

  • ViltHane
    ViltHane skrev 2023-11-04 07:45:59 följande:
    Saker du aldrig ska säga till en kvinna Först.....

    1. Jag älskar dig.
    2. Vill du bli ihop?
    3. Vad vill du äta för något?

    Då sätter du henne i den styrande positionen.. och det får henne direkt att torka ihop. 
    Ett bra exempel på "styrande position", är nått jag såg igår.. Var ute och åkte med min lillebror.. Och hans tjej sitter i baksätet och säger "du ska svänga här." och han svarar "kanske det, men det här går fortare ju." och sen så körde han. Och hon var nöjd efter det som fan.

    Vad som hände, det var ett test från henne.. Alla inklusive hon själv vet att den vägen förmodligen bara var en jäkligt mycket krångligare omväg. 

    Och hade han gjort som hon ville där. Så hade vi hamnat i en återvändsgränd i haparanda någonstans, och hon hade sett honom som oattraktiv o velig då han inte fatta att hon bara testa han..

    En "snäll man" hade förmodligen gjort som hon ville att han skulle göra, bara för att göra henne nöjd. Dom hade åkt rakt ut för ett stup och sen hade hon dumpat han för det i slutändan. 
  • fornminne

    Som tidigare skrivits, du måste inte bli vän med kvinnor. Men tycker du att kvinnor är ointressanta utom som partners, kommer du inte att träffa någon. Du måste vara intresserad av henne som människa och inte bara som kvinna. Varför skulle hon annars vilja ha ett förhållande med dig? 

    Många förhållanden börjar med vänskap, men man bör visa på ett tidigt stadium att man är intresserad av mer. (Om man är det). Sen kan det förstås finnas andra skäl till att du blir avvisad eller inte får önskad respons. Attraktion är svårt att styra.

    Ja, en del kvinnor faller för dåliga män. T ex våldsamma män eller missbrukare. Inte sällan har dessa kvinnor problem själva.

    Men de flesta kvinnor är ihop med bra män med ordnade liv. Inte perfekta män, utan med fel och brister som kvinnor. Men inte dåliga. 

    Det finns många snälla och omtänksamma män som har kvinnor.

  • fornminne

    ViltHane, snacka om att övertolka. Hon kan lika gärna ha sagt fel, trodde att det var en bättre väg och blev nöjd när han visste bättre. Det betyder inte att hon ?testade? honom. 

    Sen vill ingen ha en dörrmatta till partner, men det är väl bara bra? En kvinna som vill ha en partner hon kan köra över, skulle jag sätta röd flagg på. Lika mycket som det omvända, dvs en man som vill ha en kvinna han kan köra med.

    I ett bra förhållande kompromissar man och lyssnar på varandra. Ofta är man bra på olika saker. Ibland vet den ena bättre, ibland den andra.

  • Anonym (??)
    ViltHane skrev 2023-11-04 07:41:47 följande:
    Därför att kvinnor gillar inte män som är relationsfokuserade. Sånt är kvinnotänk och kvinnogöra.. Så när du tänker "åh, jag vill hitta någon att gifta mig med". Då tänker du precis som en kvinna brukar göra...
    What? 
    Din "teori" kanske stämmer på vissa men är verkligen inte en sanning. 
  • Anonym (Anonym)

    Var inte snäll var en idiot istället. Man är mer åtråvärd som rättfram och jävlig än snäll person.

  • Anonym (P)

    Så du skulle hjälpa henne i hemmet, vad menar du med det? Att hemmet är hennes ansvar men att du minsann skulle hjälpa till?
    Man hjälper inte till i sitt eget hem! Det skulle vara precis lika mycket ditt ansvar!
    Man är inte snäll kille som hjälper till hemma. ?Man är en normal kille som tar ansvar för sitt eget hem.

  • Anonym (maneater)
    ViltHane skrev 2023-11-04 07:45:59 följande:
    Saker du aldrig ska säga till en kvinna Först.....

    1. Jag älskar dig.
    2. Vill du bli ihop?
    3. Vad vill du äta för något?

    Då sätter du henne i den styrande positionen.. och det får henne direkt att torka ihop. 
    Jag styr gärna, och män älskar det.
  • ViltHane
    Anonym (maneater) skrev 2023-11-04 14:27:49 följande:
    Jag styr gärna, och män älskar det.
    "OK Mamsen!"..

    Själv pratar jag ju med kvinnor på daglig basis. Så jag vet att sekunden man låter henne pröva på att styra så går hela förhållandet in i någon sorts konstig paus.

    Dom vill gärna styra. Men sekunden man låter henne få pröva i några sekunder, så vet dom inte längre vad det är som dom ska göra. Allt det ni kämpade för gick inte när ni fick kontrollen, och nu sitter båda i någon sorts konstig jäkla paus.. 

    Detta kan gälla precis vad som helst. Under sex tex så kan hon påstå sånt som att hon vill känna när man stoppar in den, eller att hon vill att man ska komma.. 
    Gör man det dock, så är sexet över ganska snart. Det är sexigt och höra att hon vill att man ska komma, gör man det dock, så är det slut efter att båda fått orgasm. 
    Håller man ut istället dock och är bra på att läsa av, så kommer hon få tio orgasmer, medans man själv får två ordentliga. Och hon kommer att vara tio gånger mer angenäm och mysig sen i slutändan. 

    Till skillnad från om man låter henne styra alltså. Där man får en orgasm, och sen vill hon gå och göra något annat hos någon annan sen i slutändan. 
  • Daphodil
    ViltHane skrev 2023-11-04 07:45:59 följande:
    Saker du aldrig ska säga till en kvinna Först.....

    1. Jag älskar dig.
    2. Vill du bli ihop?
    3. Vad vill du äta för något?

    Då sätter du henne i den styrande positionen.. och det får henne direkt att torka ihop. 
    Skitsnack!

    Har alltid tyckt om när männen som jag har dejtat sagt eller frågat såhär. Tyder på initiativtagande. Hade haft svårt för en man som inte vågade ställa de frågorna i rädsla att framstå som svag. Det signalerar lågt självförtroende.
  • Swedman

    Du har negativa tankar och de ska göra dig av med. Ha inga förväntningar, dvs, gå inte in med tankar om att "NU jädrar får jag ett hugg". 
    När tiden är mogen så hittar du en kvinna som gillar dina unika egenskaper. Odla dem. Stärk din självkänsla genom att ta dig an utmaningar. Börja på gym. Gå danskurs. Gör nåt volontärarbete. Utmana dig så du får annat att tänka på och samtidigt får insikten om att du också klarar saker. I detta "liv" du lever så kommer rätt person in i ditt liv. Är det meningen så händer det.  Är det meningen att du ska vinna på lotto så lär du ju spela på lotto menar jag. Så lås inte in dig.

  • Anonym (Din egen liga)

    Första steget är att spela i din egen liga. Är du själv ful? Ja, då får du börja bland de fula tjejerna helt enkelt. Jag upplever att många ensamma män är lite halvfula, kanske har halvtaskig ekonomi, tränar inte osv men är supersnälla. De letar efter någon snygg och framgångsrik tjej och blir besvikna när hon väljer en snygg och framgångsrik kille.

    Var realistisk och leta tjejer som spelar i din egen liga.

  • Anonym (/)

    Jag förstår dig ts och känner med dig. Jag har blivit friendzonad hela mitt liv. Det är iofs inget fel med kvinnliga vänner, tvärtom, men om man har andra känslor för henne kan det bli riktigt tufft. Nu har jag accepterat att jag sannolikt aldrig träffat någon men har i alla fall några vänner, både manliga och kvinnliga men det känns surt att ingen någonsin fallit för mig.

  • Anonym (UnderligtGrön)
    pakdonas skrev 2023-11-04 03:57:25 följande:
    Varför vill igen bli ihop med mig

    Hej, jag har gått vidare sen kvinnan friendzonad mig. Jag har aldrig haft ett förhållande och alla mina tidigare "dejter" har aldrig tjejen velat bli ihop med mig. Nu känner jag mig ful. Jag ser tjejer som blir ihop med en som slår henne, tar droger eller nåt annat. Jag är inte så. Tjejer varför blir ni ihop med en sån kille men inte en snäll man? Varför friendzonar ni killar? Fastän att han skulle hjälpa dig i hemmet och är snäll? Vad söker ni hos en man? Jag har tappat hoppet på att ingå i ett förhållande. Är utseende viktigt hos er? Känns som ni söker supersnygga hela tiden.


    Tänkte på en sak, vad gör du på fritiden?
    Vad har du för hobbies?
    Om du dejtar någon så kommer hon naturligtvis tänka i form av vad du kan bidra med för något positivt med i hennes liv. Vad kan ni uppleva tillsammans.
    Titta på TV eller spela datorspel är definitivt inte något attraktivt om man inte gör något annat.
  • Elizza11
    ViltHane skrev 2023-11-04 07:41:47 följande:
    Därför att kvinnor gillar inte män som är relationsfokuserade. Sånt är kvinnotänk och kvinnogöra.. Så när du tänker "åh, jag vill hitta någon att gifta mig med". Då tänker du precis som en kvinna brukar göra...

    Kvinnor jagar och dreglar över killar som inte vill ha något förhållande eller inte bryr sig nämnvärt.. Ofta har dom åsikten att dom aldrig skulle kunna bli föräldrar med.

    Ofta undrar hon varför han aldrig ringer, och varför han slutade svara.. Eller hur han bara säger att han vill vara vänner när hon frågade honom "om han ville bli tillsammans..."

    Detta är för att det gör så hon får jaga.. Man säger att det är killar som ska jaga. Men kvinnorna dom gillar sånt. 

    Så när du sitter och frågar kvinnor om ni ska bli ihop så har du precis tagit positionen av den relationsorienterade parten i ett förhållande. (Kvinnan) 

    Vad du borde göra istället, det är att hänga med henne tills HON är den som frågar dig om du vill bli tillsammans.
    Bra skrivet!

    Du har rätt gällande många punkter, enligt mig iaf.....

    Jag kan erkänna att killar som "jagat" mig har varit mycket mindre intressanta än killar JAG fått jaga lite..😁

    Killar som visat lite intresse men som samtidigt varit lite mer nonchalanta är dom jag fastnat för..(dom har aldrig varit otrevliga, men inte heller visat ett överdivet intresse) 

    Tycker att en man som visar för mycket intresse av att "bli ihop"  är lite omanligt, faktiskt..
Svar på tråden Varför vill igen bli ihop med mig