• Anonym3rrjrjsfs

    Hål i örat (brosk)

    Hej, Jag gjorde för en veckan sedan ett hål i örat brosk på salong. Saken är den att jag har ont i örat och örat har blivit väldigt svullen. Många av mina vänner har tidigare gjort detta och det jag så gjort lite ont för dem med innan det läker. 

    Men känns lite konstigt att det är svullet!!

    Är detta normalt och har någon här också haft det?

    Om svaret är JA vad hände, försvan det när örat läkte eller fick ni göra andra återgörde ??

    seriösa svar tack !

  • Svar på tråden Hål i örat (brosk)
  • Anonym3rrjrjsfs
    Anonym (e) skrev 2023-11-08 21:10:17 följande:

    Ja, piercingpistol är inte direkt bra för örat och ger oftare komplikationer.  Fick du inga skötselråd?


     


    www.blomdahl.com/sv/stories/skotselrad-hal-i-oronen/


    Tog inte med pistol eftersom det Ej är bra!

    Har tvättat med en speciel kräm från butiken.

    Undrar bara om detta är normalt och brunnar försvinna om någon haft samma
  • Anonym (e)

    Tja du skrev salong...Men bra!


    Ring/ messa piercaren, de ska kunna svara och ge lösning.

  • Anonym (R)
    Anonym (e) skrev 2023-11-08 21:18:50 följande:

    Tja du skrev salong...Men bra!


    Ring/ messa piercaren, de ska kunna svara och ge lösning.


    Haha vilket Svar. Tur att du sa att hon skulle fråga där hon gjort hålet. Det hade nog TS aldrig själv kunnat räkna ut. Hahahahha så jävla muppigt 

    antagligen vill ta inte ringa dit i första hand i därför frågar denne här istället 
  • Anonym (e)
    Anonym (R) skrev 2023-11-09 08:39:53 följande:
    Haha vilket Svar. Tur att du sa att hon skulle fråga där hon gjort hålet. Det hade nog TS aldrig själv kunnat räkna ut. Hahahahha så jävla muppigt 

    antagligen vill ta inte ringa dit i första hand i därför frågar denne här istället 

    åh, vad gullig du är. Folk är ofta rädda för att störa piercare/tatuerare faktiskt trots att detta ingår i deras jobb.


    Det är viktigt att råden blir från någon som har koll när det gäller ens kroppsdelar. Finns lättillgänglig  info på google men en piercare kan kolla på örat vid behov eller råda.

Svar på tråden Hål i örat (brosk)