• Anonym (Nojjan)

    Blir nästa graviditet likadan?

    Om man vid sin senaste graviditet fick högt blodtryck EFTER förlossningen, är risken då stor att det blir lika igen?, eller till och med värre?. 
    Min förra förlossning blev jag igång satt på och de blev så intensivt att jag trodde jag skulle dö, hann inte andas mellan värkarna..efteråt hade ja högt blodtryck som jag blev behandlat mot ett par månader.. 

    Jag hade oxå ont i ett ben som inte var blodpropp utan "ytlig kärlinflammation som vid tromboflebit" (runt månad 7) . Hur stor är risken att man får det igen? Eller att det blir något värre? Livrädd de där med blodproppar. 

    Annars var min graviditet normal, även tidigare graviditet innan det har varit helt bornal. 


  • Svar på tråden Blir nästa graviditet likadan?
  • Anonym (BM)

    Du kan få det igen eller bli värre. Du kan få havendskapsförgiftning, högt blodtryck under förlossningen eller så händer det ingenting. 

    Ingen kan svara på om du får det igen eller inte. 

  • Anonym (Nojjan)
    Anonym (BM) skrev 2023-11-09 18:58:38 följande:

    Du kan få det igen eller bli värre. Du kan få havendskapsförgiftning, högt blodtryck under förlossningen eller så händer det ingenting. 

    Ingen kan svara på om du får det igen eller inte. 


    Nä klart ingen kan veta exakt hur de blir,men tänkte mig om någon hade någon aning om riskerna ökar eller inte ? Hur vanligt det är att det blir så/värre eller om det är helt oberoende av de tidigare erfarenheterna? 

    Är livrädd blodproppar och högre blodtryck och allt annat som har med hjärt o kärl att göra 
Svar på tråden Blir nästa graviditet likadan?