• Anonym (Stad i ljus)

Hjälp!

jag har ett stort bekymmer. Som inte gäller mig själv. Men en nära bekant till mig.     De bekanta har ett barn på snart 3 år. Skärmtid på cirka 5-6 timmar om dagen. (ibland mer) och så har det varit sedan väldigt tidig ålder. (Läs ett par månader) Hysterika utbrott. Kan inte prata. Äter socker (läs godis och kakor ) hela dagar. Jag har väldigt sällan sett , ett normalt matintag. Alltså husmanskost.Skriker och skriker och skriker.Om telefon inte finns framme Och är tillgänglig. har börjat inskolning nu på dagis. Går sådär. Kan säga ett par ord endast. Mest på engelska. Ser tom ut i blicken. Hänger liksom inte med. jag har försökt att hjälpa genom att typ prata om att det bör kanske dra ner på skärmtid och leka mer. Tillsammans med barnet. Delat och skickat artiklar om forskning vad gäller skärmtiden och vad som händer med barnet då osv osv. Ingen respons alls på det. Fortsätter i samma gamla vanliga spår. vad ska jag göra ? Hur kan jag hjälpa? Jag börjar bli riktigt orolig. För barnet.
  • Svar på tråden Hjälp!
  • Anonym

Du skriver att barnet börjar förskolan nu. Det är ju bra.
    Då kommer barnet ha aktiviteter och leka med andra barn.
    Det kommer äta lagad mat och mellanmål på regelbundna tider.
    Språket kommer utvecklas  tillsammans med andra vuxna och barn.
    Det finns vuxna på förskolan som ser om familjen behöver stöd.

• Anonym (Hhggg)

Tror du överdriver eller trollar

Svar på tråden Hjälp!