• Anonym (borderlina)

Gråter när han är romantisk

Beror det här på min EIPS? När min fästman friade grät jag. När jag visste att det skulle hända bubblade det upp i mig, en massa positiva känslor men alldeles för starkt så att jag inte kan hantera det. Utan jag började gråta ungefär som de gör i fåniga dokusåpor som tex. Love is Blind. Jag kan knappt prata och snörvlar. sminket rinner så jag ser ut som en emo. Jag svettas och jag känner att jag vill ta av mig naken

När han är sådan och jag känner så starkt så hanterar jag det annars genom att initiera sex för att inte bryta ihop. Men det kan jag inte göra överallt givetvis. Jag är orolig att jag skall göra så när vi gifter oss. Bara stå där i kyrkan och grina som om jag var ledsen fast jag känner tvärtom. Massa smink rinnande längs ansiktet och fransarna rinner av fastnar på kinden eller som en mustasch. En snorbubbla ur ena näsborren och en istapp av snor ur andra. Stamma fram ett Ja som kanske låter som jag egentligen inte vill. 

Det är ju en sak om vi är själva, då kan jag lugna ner mig, ta tid på mig, klä av mig naken...jag kan hantera det. Han förstår mig. Men i en kyrka med gäster?

• Svar på tråden Gråter när han är romantisk
  • Anonym (Muppet Show)

Jag tror du behöver öva. Ha ett riktigt rehearsal wedding hemma, tänk dig in i känslorna och gå full emo då?

Så kanske det blir lättare att hålla igen när det väl är dags?

Annars brukar jag bita mig hårt i kinden för att inte reagera konstigt, det funkar för det mesta.

• Anonym (Normalt)

Du är inte ensam som gråter i kyrkan, det är helt normalt.

• Anonym (borderlina)
    Anonym (Muppet Show) skrev 2023-11-10 16:55:22 följande:

Jag tror du behöver öva. Ha ett riktigt rehearsal wedding hemma, tänk dig in i känslorna och gå full emo då?

Så kanske det blir lättare att hålla igen när det väl är dags?

Annars brukar jag bita mig hårt i kinden för att inte reagera konstigt, det funkar för det mesta.

Tack. Men bita sig i kinden? Kan det vara så enkelt? Har du lust att ge exempel på situationer där det har funkat för dig?
  • Räkan77

Är du under behandling? För det låter ju inte helt sunt att hantera stora känslor genom att alltid ha sex. Hur gör du om din sambo inte är närvarande?

Om du känner att det kommer bli ett stort problem under vigseln kanske bo ska skjuta på bröllopet tills du har lärt dig hantera dina känslor. lite mer. Det är ju inget problem att bli rörd och börja gråta, men det låter som att du blir oerhört påverkad och det låter jobbigt. 

• Anonym (borderlina)
    Anonym (Normalt) skrev 2023-11-10 16:57:46 följande:

Du är inte ensam som gråter i kyrkan, det är helt normalt.

Men jag gråter inte vad man skall säga värdigt(?) utan det är med hulkande, smink som rinner, lösögonfransar som trillar av och snor. Mycket snor.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (borderlina) skrev 2023-11-10 17:10:33 följande:
    Men jag gråter inte vad man skall säga värdigt(?) utan det är med hulkande, smink som rinner, lösögonfransar som trillar av och snor. Mycket snor.
    Vattenfast smink och näsduk.
  • Anonym (borderlina)
    Räkan77 skrev 2023-11-10 17:09:15 följande:

Är du under behandling? För det låter ju inte helt sunt att hantera stora känslor genom att alltid ha sex. Hur gör du om din sambo inte är närvarande?

Om du känner att det kommer bli ett stort problem under vigseln kanske bo ska skjuta på bröllopet tills du har lärt dig hantera dina känslor. lite mer. Det är ju inget problem att bli rörd och börja gråta, men det låter som att du blir oerhört påverkad och det låter jobbigt. 

Känslor som irritation, aggression, sorg, attacker av svartsjuka (inte normal svartsjuka utan väldigt starkt, sjukligt och paranoidt, dessutom totalt obefogat) sådana känslor brukar jag springa bort. Jag joggar inte utan sprintar så snabbt jag kan i intervaller. kanske 100meter, vila ett par minuter, sedan igen osv. Eller träna bort det med hantlar. Vill inte använda lugnande mediciner annat än Theralen pga tidigare missbruk. Jag har benzo på recept men det är inte värt det.

Jag har givetvis bara sex med min fästman. 

Behandling har jag ingen direkt för närvarande. medicin är Quetiapin, har även theralen, sobril och imovane (men de två sista tar jag inte). Pratar med min psykiatriker var tredje månad ungefär.  
  • Anonym (borderlina)

Det där med sex är också mycket att det är mitt "kärleksspråk" när jag försöker uttrycka hur mycket jag älskar honom verbalt så tycker jag att jag låter psycho. Jag är ju psycho men jag vill inte att han skall tycka det. Så jag kanaliserar det i sex. Känner jag att jag verkligen vill säga något som förmodligen låter psycho att säga till honom så kan jag lättare få fram det under sex.

Svar på tråden Gråter när han är romantisk