• ELCS

    Vill han ha MIG eller bara en tjej?

    Hej!

    precis börjat dejta en kille som är snäll å gó men jag tycker inte han verkar vara så intresserad av vem jag är. Han frågar inte direkt något om mitt liv och verkar vara nyfiken på vad jag gör för dagen. 


    är han verkligen intresserad av MIG, alltså den personen jag är eller är han bara intresserad av att ha en tjej? Oavsett vem hon är. 


    jag känner mig inte så unik på nåt vis eftersom han inte frågar nåt. 


    Ett annat dilemma är att han är den första mannen jag dejtar som har barn sen tidigare. Ni som dejtar sådana män, känner ni att ni alltid kommer komma i andra hand? Eller är det en känsla som kommer försvinna ju mer man lär känna varandra? 


     

  • Svar på tråden Vill han ha MIG eller bara en tjej?
  • sextontassar

    Vi abstraherar gärna, dvs pratar om idéer, för det förenklar.

    I början av ett förhållande är vi upptagna med det som fick oss att fastna, inte sant? Tänk om det var dina smilgropar....

    Du skriver att du precis har börjat dejta denna man.... men vad betyder det? Hur många gemensamma erfarenheter har ni att mötas kring? Det hela låter väldigt ungt och spontant av din beskrivning.

    Om du har börjat dejta honom, måste du väl tycka om även att han inte förhör dig? Eller just att han är så intresserad innan ni har vänt ut och in på varandras liv?

    Jag tror du övertänker. Gillar du honom? Trivs du i sällskapet? Gör det mera.
    Trivs du inte, eller har upptäckt något du inte kan leva med? Gå vidare.

    Det hjälper förstås om du är tydlig mot dig själv om vad du själv vill ha ur förhållandet :) Ännu bättre förstås om du är tydlig mot ditt hjärtas valda med, så han inte missar något viktigt :D


    Nyskild och kontaktsökande, men med måtta.
  • Anonym (Mamma C)

    Nu vet vi inte hur länge ni har träffats. Men generellt tycker jag att kärlek till stor del handlar om hur någon får en att känna sig. Och du känner dig inte älskad just nu. Det skulle jag tolka som att ni antingen inte passar ihop eller att han faktiskt inte älskar dig. För så måste man ju få känna sig i början av en relation.

    Att du kommer att komma i andra hand behöver man bara spendera några timmar på familjeliv för att förstå. Det är så det funkar när man blir tillsammans med någon som har barn. Barnet är alltid nummer 1. Det är ju också så det ska vara om man tänker efter. Men det kanske inte gynnar en ny relation så mycket. 

  • Anonym (Mannen)

    Det är klart oroväckande att han inte är mer intresserad av dig och vad du gör. 

    När man träffar en ny vill man ju veta så mycket som möjligt. 

    Hur länge sedan är hans tidigare förhållande? Det känns som att han bara vill ha en ny kvinna istället för den tidigare (mamman?). Bekvämt och smidigt som kille med barn när det kommer in en ny och bara "tar över skiftet" från den förra. Har gjort likadant tidigare men förstod det inte förrän långt efteråt.

Svar på tråden Vill han ha MIG eller bara en tjej?