• Anonym (Ci)

    Sperman stannar inte kvar!

    Jag och min kille försöker bli gravida med första barnet men det har inte tagit sig på nio månader. Jag har massor idéer om varför jag inte har blivit gravid och vill testa massor olika metoder men min kille vill absolut inte.

    Den saken jag stör mig allra mest på är att han drar sig ur direkt efter att han kommit! Asså han vilar sig i typ 10 sekunder, sedan drar han ut. Och massor sperma åker ju ut då! Asså ursäkta språket men det skvätter hit och dit och blir stora fläckar och hinner rinna längs benen och allt!!! 

    Nu till min fråga: kan man bli gravid trots att killen drar ut direkt efter utlösning?? Minskar det chanserna? 

  • Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!
  • Wildmane
    Anonym (BM) skrev 2023-11-13 11:40:14 följande:
    Nej, det är inte lättare att bli gravid om man får orgasm som kvinna. Det spelar ingen roll om kvinnan får orgasm eller inte. 
    Mer sperma som stannar kvar om hon kommer tydligen. Så vi kan enas om att i din värld är det inte så för du påstår det. 
  • Anonym (BM)
    Wildmane skrev 2023-11-13 11:44:43 följande:
    Mer sperma som stannar kvar om hon kommer tydligen. Så vi kan enas om att i din värld är det inte så för du påstår det. 
    Så länge mannen kommer i kvinnan så stannar sperman kvar. Har kvinnan dessutom ägglossning den dagen, eller dagen efter eller dagen före så är det ännu större sannolikhet att kvinnan blir gravid.
  • Wildmane
    Anonym (BM) skrev 2023-11-13 12:04:29 följande:
    Så länge mannen kommer i kvinnan så stannar sperman kvar. 
    Nej, inte om du kollar tråden. Där stannar sperman inte kvar..

    Det är intressant att orgasmer har såhär många effekter, men att det spelar ingen som helst roll sen i slutänden. 
    Det är nästan så man kan tro att det är inbyggt i systemet. 

    Men det är det alltså inte enligt dig?

    for the release of oxytocin?the happy hormone?that comes with orgasm. Masters and Johnson found that female orgasm increases feelings of intimacy and decreases stress, the latter of which has proven physiological benefits for getting a bun in the oven. (When your stress response is heightened for a prolonged period, flooding your body with cortisol and adrenaline, it can affect ovulation.)
  • Anonym (Ci)

    Jag tycker att ni har gått ifrån ämnet lite. Jag har ju fått orgasm både före och efter min kille kommer i mig, men jag ser ingen skillnad på mängden som kommer ut när han drar ur sig. Och inte har jag blivit gravid heller.

  • Meddelande borttaget
  • SmulanFnulan

    Till ts: kommer han i dig så är det inte där skon klämmer. Om ni har försökt ett år så tycker jag det är dags för en fertilitetsutredning.

  • Anonym (BM)
    SmulanFnulan skrev 2023-11-13 12:45:31 följande:

    Till ts: kommer han i dig så är det inte där skon klämmer. Om ni har försökt ett år så tycker jag det är dags för en fertilitetsutredning.


    De borde definitivt göra en fertilitetsutredning. 
  • Anonym (Ci)
    SmulanFnulan skrev 2023-11-13 12:45:31 följande:

    Till ts: kommer han i dig så är det inte där skon klämmer. Om ni har försökt ett år så tycker jag det är dags för en fertilitetsutredning.


    Ja okej! Absolut! Men ni menar alltså att det jag är orolig för inte har betydelse? Även om allt åker ut? 
  • Anonym (BM)
    Anonym (Ci) skrev 2023-11-13 12:58:25 följande:
    Ja okej! Absolut! Men ni menar alltså att det jag är orolig för inte har betydelse? Även om allt åker ut? 
    Allt åker ut när han drar ur det. Spermierna är fortfarande inne så länge han har kommit inni dig. 

    Då är det antingen att han har för lite eller inga spermier alls. Eller att du har lite eller inga ägg, ingen ägglossning. Eller att ni inte kompatibla med varandra när det gäller att få barn. 
  • Anonym (Vv)

    Jag har då aldrig varit med om att det kommer ut så mycket vätska från när killen drar ut. Däremot så gör det ju det från en själv efteråt dvs rinner ut. De gånger de inte gjort det så har han antagligen inte kommit eller så har det inte varit så mycket utlösning. 

  • SmulanFnulan
    Anonym (Ci) skrev 2023-11-13 12:58:25 följande:
    Ja okej! Absolut! Men ni menar alltså att det jag är orolig för inte har betydelse? Även om allt åker ut? 
    Precis, det är det vi menar. Mitt råd är att ni skickar en egen vårdbegäran till en fertilitetsklinik som är valbar i er region. Har man försökt aktivt i ett år så kvalar man in för att påbörja en utredning.
  • Anonym (Absolut)

    Du kan absolut bli gravid trots att han drar sig ur fort. Min kille gör det och har blivit gravid 4 gånger. Varav 2 inte alls var planerade och jag försökte skölja ur med en gång, men det tog sig ändå. 

    Sen kan jag inte låta bli att undra om han verkligen vill ha barn nu? Utan att veta er situation låter det lite som att han inte är helt säker och försöker för din skull, men samtidigt inte försöker "på riktigt", har du pratat med honom om det? 

  • Anonym (Ci)
    Anonym (Absolut) skrev 2023-11-13 16:45:15 följande:

    Du kan absolut bli gravid trots att han drar sig ur fort. Min kille gör det och har blivit gravid 4 gånger. Varav 2 inte alls var planerade och jag försökte skölja ur med en gång, men det tog sig ändå. 

    Sen kan jag inte låta bli att undra om han verkligen vill ha barn nu? Utan att veta er situation låter det lite som att han inte är helt säker och försöker för din skull, men samtidigt inte försöker "på riktigt", har du pratat med honom om det? 


    Nej asså han vill absolut ha barn. Vi skyddade oss innan i många år och nu var det ett gemensamt beslut att försöka. Han vill ha barn men han tror inte att man behöver ligga kvar, han tycker det låter tramsigt. förstår att det verkar oromantiskt haha tycker jag med men men. Han är lite stel av sig i personligheten. Whatever, sidospår men Jag tvivlar ändå inte på att han vill ha barn.
  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Ci) skrev 2023-11-13 16:49:59 följande:
    Nej asså han vill absolut ha barn. Vi skyddade oss innan i många år och nu var det ett gemensamt beslut att försöka. Han vill ha barn men han tror inte att man behöver ligga kvar, han tycker det låter tramsigt. förstår att det verkar oromantiskt haha tycker jag med men men. Han är lite stel av sig i personligheten. Whatever, sidospår men Jag tvivlar ändå inte på att han vill ha barn.
    Okej 😊 Jo men så är det, är inte alla som tycker det är mysigt att ligga kvar efteråt. Det ska iaf inte hindra dig från att bli gravid, men kan han kanske bli försiktigsre? Det finns ju sk fertilitetskoppar på apotek som ska se till det stannar kvar längre, så om du kan vara beredd med en sådan precis när han drar ur kanske? 
  • Anonym (Ui)

    Tycker du ska fråga läkare istället, inte oss. Jag tror dock inte att nån miljon spermier hit eller dit spelar någon roll. 

  • Anonym (Typ)

    Vilket trams om orgasm!! Jag har blivit gravid 7 gånger utan att haft orgasm någon av de gångerna! 

    Något som kan hjälpa till är om han har ordentligt tryck i satsen. Om man håller emot ett tag så skjuter man längre. Om man sprutar direkt när det ska till att gå blir det inte alltid ordentligt fart på det. Då kan det typ rinna ut bara tom. Dra ut på skjuter så kommer det långt in 😉

Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!