• Anonym (Fyramissfall)

    Någon som fått barn efter fyra missfall?

    Behöver lite pepp! Har fått fyra upprepade missfall och är rädd att jag aldrig kommer att få barn. 


    Behöver lite pepp! Någon annan som fått barn efter flera missfall? Vad gjorde ni annorlunda den gången? :)

  • Svar på tråden Någon som fått barn efter fyra missfall?
  • Anonym (Finns)

    Det finns många som fått barn efter 4+ missfall. Men du bör söka vård. Om missfallen ser runt vecka 6-7 är chansen större att du får barn än om det sker efter vecka 8.  Sker dom i tidigare veckor är det för att hjärtat inte börjat slå och det är lättare att fixa än om man får missfall i vecka 8+ för då beror det på att moderkakan inte fäst som den ska. 

  • Anonym (Fyramissfall)
    Anonym (Finns) skrev 2023-11-13 16:28:33 följande:

    Det finns många som fått barn efter 4+ missfall. Men du bör söka vård. Om missfallen ser runt vecka 6-7 är chansen större att du får barn än om det sker efter vecka 8.  Sker dom i tidigare veckor är det för att hjärtat inte börjat slå och det är lättare att fixa än om man får missfall i vecka 8+ för då beror det på att moderkakan inte fäst som den ska. 


    Jaa behöver lite pepp bara. Vi har dessvärre redan gjort utredningar som inte påvisat något. 
  • Anonym (Finns)
    Anonym (Fyramissfall) skrev 2023-11-13 17:11:55 följande:
    Jaa behöver lite pepp bara. Vi har dessvärre redan gjort utredningar som inte påvisat något. 
    Då är det nog bara otur. 2 av 3 graviditeter slutar i missfall ( då är även folk som inte visste att dom va gravida medräknade, kemiska graviditeter) och 1 av 6 graviditer slutar i missfall när graviditen är känd.  Så nästa gång går det nog vägen. har aldrig fått två missfall på rad men har 3 barn och 3 missfall. 
  • Anonym (Min kompis)

    Inte jag men min kompis, hon hade 4 eller 5 missfall och har idag en liten 2åring 

  • Anonym (Lovis)

    5 missfall och 7 års försök gav mig till slut min älskade juvel Hjärta

  • Anonym (B)

    Har haft 7 missfall. Har en son och nu en till påväg i v 26. Har bara sökt vård när det skett 2 gånger då de flesta mf skett innan v 8 

  • Anonym (Fyramissfall)

    Tack för er pepp!

    Gjorde ni några utredningar och fick ni några mediciner? Jag ska testa progesteron (testade det förra gången som inte funkade) + Trombyl nästa gång. 

Svar på tråden Någon som fått barn efter fyra missfall?