• Josephcrulk

    Retinol

    Är 30 år. Tänkte börja med retinol. Ska jag ta en kräm med 0,5% eller 2% ? Har tidigare anvönt retinol mask över natten någon gång i veckan.

  • Svar på tråden Retinol
  • Anonym (Vareful)

    börja försiktigt 
    jag har 0,25 %


    det tar lite tid men ger fin effekt utan att torka ut

  • Josephcrulk
    Anonym (Vareful) skrev 2023-11-14 11:02:02 följande:

    börja försiktigt 
    jag har 0,25 %


    det tar lite tid men ger fin effekt utan att torka ut


    Vid vilken ålder börjar man med högte procent då? Jag har förövrigt inga rynkor utan vill använda i förebyggande syfte.
  • Anonym (Älskar kräm)
    Rodial Pink Diamond Retinol Overnight Gel Deluxe 9 ml
    Älskar den men ta och gör ett stickprov. 
    Retonil finns i olika stadier. /  Procent. 
  • Anonym (Älskar kräm)

    Jag använder Rice toner och retonil. På kvällstid och när jag sminkar mig.

    Rice/ Rice toner är detät bästa du kan ha för din hy. 

    Det finns andra krämer 100 procent.

    Men jag älskar just detta.

    Men prova stickprov. Endel kan inte ha retonil.

  • Anonym (Vareful)
    ZO Retinol Skin Brightener är en kliniskt bevisad potent behandling för att ge snabb förbättring på pigmenteingar och för att ge en klarare, ljusare och jämnare hudton.

    dyr och säljs bara efter konsultation.

    man börjar med låg konc vänjer huden och ökar successivt 

    ta inga risker med din hud

  • Anonym (Vareful)

    när du börjar med detta är det slutsolat
    skolskydd 50 året om

  • Anonym (Älskar kräm)

    Jag använder solskydd fast K -beauty. Retonil endast vid behov.
    Rice toner varje kväll. Det står lite klumpigt. Att retonil används varje dag. De ska vara vud behov.
    Solskydd är den "bästa" rynk krämen. Jag har mina favoriter. Men har alltid solskydd 365dagar oavsett sol eller inte. Har du inte sett hur fina asiater är just för deras hy. De är supernoga med utseende. De använder solkräm,K-beauty produkter. Som är poppis just nu. Om man vill följa lite trender.

  • Josephcrulk
    Anonym (Älskar kräm) skrev 2023-11-16 22:24:23 följande:

    Jag använder solskydd fast K -beauty. Retonil endast vid behov.
    Rice toner varje kväll. Det står lite klumpigt. Att retonil används varje dag. De ska vara vud behov.
    Solskydd är den "bästa" rynk krämen. Jag har mina favoriter. Men har alltid solskydd 365dagar oavsett sol eller inte. Har du inte sett hur fina asiater är just för deras hy. De är supernoga med utseende. De använder solkräm,K-beauty produkter. Som är poppis just nu. Om man vill följa lite trender.


    Använder solskydd endast vid sol. Exponeras sällan i solen och har solglasögon då det är soligt. Har inga rynkor så tror inte man måste använda solskydd året om för att slippa rynkor utan det är antirynkkräm som är viktigt och inte just solskydd, nu pratar jag om man inte exponeras i solen. 
Svar på tråden Retinol