• StoltFarsa

En fråga till er tjejer, vilken kroppstyp tycker ni är mest attraktiv på män?

Undrar alltså vad det är för kroppstyp som ni tittar till lite extra på och som ni oftast tänder på.

Jag har haft flickvänner som har haft olika preferenser, en som ville att jag skulle lägga på mig lite mer fluff...hon gillade "skogshuggarkropp", stor bredaxlad men absolut inte deffad, det tyckte hon såg äckligt och omanligt ut (japp hon utryckte sig faktiskt så), medans en annan gillade en mer tränad atletisk kropp.

Ska bli kul att höra om det är stor variation eller om det bara är den stereotypa hollywoodhunk-kroppen som föredrasSkrattande...eller om det är så att vissa inte har någon som helst preferens och tycker det är helt oviktigt för att känna attraktion.

Bonusfråga...
    Om man vänder på det...har ni någon kroppstyp som ni absolut inte attraheras av?

Vem kan segla förutan vind...
  • Svar på tråden En fråga till er tjejer, vilken kroppstyp tycker ni är mest attraktiv på män?
  • Silverjenny

Professionella simmare är lite för muskulösa för min smak ska förtydligas. Killar man ser i badhuset och surfkillar är mums. Man får snygg kropp av simning.

• Anonym (Badbollen)
    Anonym (Vår) skrev 2023-11-15 22:53:46 följande:
    Min medGlad
    Det handlar ju om kroppen här, varför nämner ni mannens hjärta och hjärna? Säger ni att kvinnor inte är ytliga?
  • Blacknails86

Gillar också skogshuggartypen. Helt klart bredaxlad och stark med aningen för mycket kroppsfett än en spinkig typ. Jag vill känna mig "petite" i jämförelse. Det mest oattraktiva är smalfet med dålig hållning.

• Anonym (Blaha)

Attraheras inte av kroppen utan personlighet och utstrålning är det som gör det. Har haft relationer med män som varit smala, medium, större i kombination med otränade och tränade. De har varit håriga, icke håriga och rakade. När jag varit med dom så har jag varit attraherad och aldrig jämfört med andra.

men skulle jag välja utifrån bara kropp, så känner jag mig mest bekväm med en L-XL med lite hull och muskler. Mer kropp och mysigare och kramas med än den smala atletiska typen.

• Anonym (Badbollen)
    Anonym (Blaha) skrev 2023-11-16 08:30:59 följande:

Attraheras inte av kroppen utan personlighet och utstrålning är det som gör det. Har haft relationer med män som varit smala, medium, större i kombination med otränade och tränade. De har varit håriga, icke håriga och rakade. När jag varit med dom så har jag varit attraherad och aldrig jämfört med andra.

men skulle jag välja utifrån bara kropp, så känner jag mig mest bekväm med en L-XL med lite hull och muskler. Mer kropp och mysigare och kramas med än den smala atletiska typen.

De flesta känner nog så, att man inte bara attraheras av kroppen. Även män kan känna så, att hon är charmig ocg varm t ex.

Har du anmärkt på nån mans kropp om du störde dig på den?
  • Anonym (Blaha)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-11-16 08:40:10 följande:
    De flesta känner nog så, att man inte bara attraheras av kroppen. Även män kan känna så, att hon är charmig ocg varm t ex.

Har du anmärkt på nån mans kropp om du störde dig på den?
    Män har oftast en kroppstyp dom attraheras av innan personligheten vägs in. För mig är det tvärt om, jag ser inte kroppen eller ens reflekterar över den om det inte är något extremt avvikande, utan attraheras av personligheten först och senare när vi blivit fysiska med varandra så kan jag fantisera om han kropp.

Ja, jag sagt till min son att han måste äta mer och regelbundet då han är för smal (han glömmer äta pga medicin och har tappat mycket i vikt). Men det har inget med utseende att göra utan är oro för hans hälsa och något man som förälder ska kunna prata med sina barn om.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Blaha) skrev 2023-11-16 09:10:21 följande:
    Män har oftast en kroppstyp dom attraheras av innan personligheten vägs in. För mig är det tvärt om, jag ser inte kroppen eller ens reflekterar över den om det inte är något extremt avvikande, utan attraheras av personligheten först och senare när vi blivit fysiska med varandra så kan jag fantisera om han kropp.

Ja, jag sagt till min son att han måste äta mer och regelbundet då han är för smal (han glömmer äta pga medicin och har tappat mycket i vikt). Men det har inget med utseende att göra utan är oro för hans hälsa och något man som förälder ska kunna prata med sina barn om.
    Jag menar män som är normalviktiga och som motionerar regelbundet, de lever inte ohälsosamt och de har inga fysiska defekter.
  • Anonym (Blaha)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-11-16 09:15:52 följande:
    Jag menar män som är normalviktiga och som motionerar regelbundet, de lever inte ohälsosamt och de har inga fysiska defekter.

Har fått många elaka kommentarer på min kropp av flera män jag dejtat, män jag varit naken med. Saker som sårat. (Samma typ av idioter som sexualiserar alla kvinnor och sätter hela värdet i en kvinna utifrån hennes utseende och ålder)

Men bara för att några enstaka idioter behandlat mig så, så ser jag inte det som ok att behandla andra så. så nej jag har aldrig anmärkt på en mans kropp på ett negativt sätt.

• Anonym (Badbollen)
    Anonym (Blaha) skrev 2023-11-16 09:59:07 följande:

Har fått många elaka kommentarer på min kropp av flera män jag dejtat, män jag varit naken med. Saker som sårat. (Samma typ av idioter som sexualiserar alla kvinnor och sätter hela värdet i en kvinna utifrån hennes utseende och ålder)

Men bara för att några enstaka idioter behandlat mig så, så ser jag inte det som ok att behandla andra så. så nej jag har aldrig anmärkt på en mans kropp på ett negativt sätt.

Det var tråkigt att höra Rynkar på näsan Förstår mig inte på såna människor. Jag har bara kommenterat två kvinnors bröst, och det var i sexuella situationer. Jag älskade deras bröst och det sa jag.
    Jag har varit med om flera kvinnor som jag umgicks med och helt plötsligt kom en oväntad negativ kommentar om min kropp. Jag skulle aldrig säga nåt sånt till en kvinna.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-11-16 10:09:04 följande:
    Det var tråkigt att höra Rynkar på näsan Förstår mig inte på såna människor. Jag har bara kommenterat två kvinnors bröst, och det var i sexuella situationer. Jag älskade deras bröst och det sa jag.
    Jag har varit med om flera kvinnor som jag umgicks med och helt plötsligt kom en oväntad negativ kommentar om min kropp. Jag skulle aldrig säga nåt sånt till en kvinna.
    Jag såg att de kvinnorna uppskattade att jag sa så, det kändes positivt för dom. Jag tror de flesta människor lyfts mer av sånt, än att få höra negativa kommentarer om sin kropp. Jag vet inte varför en del kvinnor har det behovet att klanka ner på en mans kropp. Jag blev så förvånad för vi bara umgicks och pratade om allt möjligt. Och så kände de att de ville säga nåt negativt om min kropp. Kanske att de känner sig bättre när de får trycka till en man och låta honom veta att han inte är perfekt i hennes ögon. Jag vet inte.
    Jag har inte träffat en enda kvinna som var perfekt, men jag sa inget negativt om hennes kropp. Tanken slog mig inte ens.
  • Anonym (Blaha)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-11-16 10:37:29 följande:
    Jag såg att de kvinnorna uppskattade att jag sa så, det kändes positivt för dom. Jag tror de flesta människor lyfts mer av sånt, än att få höra negativa kommentarer om sin kropp. Jag vet inte varför en del kvinnor har det behovet att klanka ner på en mans kropp. Jag blev så förvånad för vi bara umgicks och pratade om allt möjligt. Och så kände de att de ville säga nåt negativt om min kropp. Kanske att de känner sig bättre när de får trycka till en man och låta honom veta att han inte är perfekt i hennes ögon. Jag vet inte.
    Jag har inte träffat en enda kvinna som var perfekt, men jag sa inget negativt om hennes kropp. Tanken slog mig inte ens.
    Vissa personer förstår inte alltid hur sårande och negativt en liten kommentar kan uppfattas om man redan är osäker. Saker slinker ut utan vidare tanke på det. Kanske de hade en nagg i sidan mot hur du behandlat dom och de gav igen på fel sätt? Finns tusen olika scenarier. Det bästa är att säga ifrån när det händer och fråga varför de tycker de har rätten att säga något sådant. Terapi kan hjälpa för att se sig egen del i varför man låter sånt här ta upp så många tankar.

Du ältar saker som inte ens sagts av kvinnor du haft en romantisk/sexuell relation med. Du dömmer främmande kvinnor för att risken finns att de skulle tycka eller skulle säga liknande utan att du ens lärt känna dom. Släpp det och gå vidare.
    klart man är rädd för att någon annan ska känna samma negativa saker om ens kropp, men man gör sig själv till ett offer om man låter det vara ett hinder för att söka det man längtar efter.

• Auditanne

En frisk kropp med goda fysiska värden. Den typ av kropp som lever allra längst. Jag är en sån som tänker långsiktigt och praktiskt. 

• Anonym (Badbollen)
    Anonym (Blaha) skrev 2023-11-16 12:45:22 följande:
    Vissa personer förstår inte alltid hur sårande och negativt en liten kommentar kan uppfattas om man redan är osäker. Saker slinker ut utan vidare tanke på det. Kanske de hade en nagg i sidan mot hur du behandlat dom och de gav igen på fel sätt? Finns tusen olika scenarier. Det bästa är att säga ifrån när det händer och fråga varför de tycker de har rätten att säga något sådant. Terapi kan hjälpa för att se sig egen del i varför man låter sånt här ta upp så många tankar.

Du ältar saker som inte ens sagts av kvinnor du haft en romantisk/sexuell relation med. Du dömmer främmande kvinnor för att risken finns att de skulle tycka eller skulle säga liknande utan att du ens lärt känna dom. Släpp det och gå vidare.
    klart man är rädd för att någon annan ska känna samma negativa saker om ens kropp, men man gör sig själv till ett offer om man låter det vara ett hinder för att söka det man längtar efter.
    Vi hade det trevligt och det var avslappnat och lättsamt. Kanske FÖR lättsamt? Eftersom de kände att de ville säga nåt sånt till mig. Jag är övertygad om att kvinnor tycker det är ok för dom att säga sånt, än om jag t ex sagt samma till dom. Jag tror att de kunde ha tagit illa upp och känt sig påhoppade av mig som man. Att jag var oförskämd som sa nåt negativt om deras utseende. 

Ja, jag ältar saker som kvinnor sagt, kvinnor som jag var på väg att träffa, vi pratade om att ses, vi var singlar. Det har också varit kvinnor som tillhörde min familj och släkt. Kanske mer ok att klanka ner på varandras utseende då?
    Ja, jag vill inte höra nåt mer sånt om min kropp.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mkk) skrev 2023-11-15 14:04:04 följande:
    Tycker att det är såå onödigt och omoget att skriva att man kräks på vissa män. 
    Varför ska man inte kunna säga att man äcklas av revben om man nu gör det? Killar uttrycker ju sig så hela tiden.
  • Silverjenny

Jag skulle aldrig kommentera någons kropp negativt vare sig kvinna eller man. Min dotter började bli oroväckande smal och då var jag tvungen att ta upp det med henne men det var av oro för hennes hälsa. Jag skulle aldrig fälla en elak kommentar till någon. När jag själv varit överviktig i perioder har några personer kommenterat på ett sårande sätt och det har inte varit så trevligt, och helt onödigt. Som om jag inte själv var medveten om det.

• Anonym (?)
    Silverjenny skrev 2023-11-16 13:56:54 följande:

Jag skulle aldrig kommentera någons kropp negativt vare sig kvinna eller man. Min dotter började bli oroväckande smal och då var jag tvungen att ta upp det med henne men det var av oro för hennes hälsa. Jag skulle aldrig fälla en elak kommentar till någon. När jag själv varit överviktig i perioder har några personer kommenterat på ett sårande sätt och det har inte varit så trevligt, och helt onödigt. Som om jag inte själv var medveten om det.

Det är skillnad för kommentaren i tråden riktade sig inte till en specifik person utan revbenskillar i allmänhet.
  • Anonym (Mkk)
    Anonym (?) skrev 2023-11-16 13:24:04 följande:
    Varför ska man inte kunna säga att man äcklas av revben om man nu gör det? Killar uttrycker ju sig så hela tiden.
    För att det är just omoget och onödigt, men det kanske är svårt att förstå? Det tyder på en sunkig människosyn. Man kan skriva att man inte attraheras av de som är för smala, det räcker. 

Bara för att killar gör det (om de nu gör det) behöver man ju inte vara lika dålig själv.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (?) skrev 2023-11-16 13:24:04 följande:
    Kvinnan skapades av mannens revben.
Svar på tråden En fråga till er tjejer, vilken kroppstyp tycker ni är mest attraktiv på män?