• Anonym (Hm)

Dålig luft i Thailand, resa dit?

Vill resa till Thailand, men fått berättat för mig att luften inte är som i Sverige. Utan väldigt kvav, varm och fuktig. Att det är lite som att vara i en bastu? de skrämmer mig, då jag har mycket ångest och ibland känns de inte som jag får luft. Hur skulle ni beskriva Thailand luft och klimat? Bör jag sluta tänka på stt nånsin ens resa dit?

• Svar på tråden Dålig luft i Thailand, resa dit?
  • Anonym (Undvik Bangkok)

Jag tycker att luften i Bangkok kan vara väldigt kvav och fuktig, så om du har ångest borde du nog undvika Bangkok. Däremot vill jag minnas att det var bättre luft ute på öarna...

• Anonym (ja)
    Anonym (Undvik Bangkok) skrev 2023-11-15 18:08:18 följande:

Jag tycker att luften i Bangkok kan vara väldigt kvav och fuktig, så om du har ångest borde du nog undvika Bangkok. Däremot vill jag minnas att det var bättre luft ute på öarna...

Jag precis. +1

Låt inte det hindra dig. Du kan alltid vistas nära havet. Jag tror på dig, TS!
  • Anonym (Anonym)

80-95% luftfuktighet, en bit över 30gr i luften och runt 30 i vattnet konstant. Underbart eller plåga är ju upp till betraktaren. Att det "fläktar" vid kusten/öarna är ju viss sanning, jämfört med t.ex Bangkok så ja. Är ju dock inte så att du kommer till kusten och tar ett djupt uppfriskande andetag om man som individ inte gillar det klimatet. Du svalkar dig knappast i 30gr vatten heller.

Det är varmt/hett och fuktigt oavsett vart i TH, får du så svåra problem av det hade jag inte åkt. Så jäkla speciellt är det inte där

• Anonym (Hm)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-11-15 19:04:22 följande:

80-95% luftfuktighet, en bit över 30gr i luften och runt 30 i vattnet konstant. Underbart eller plåga är ju upp till betraktaren. Att det "fläktar" vid kusten/öarna är ju viss sanning, jämfört med t.ex Bangkok så ja. Är ju dock inte så att du kommer till kusten och tar ett djupt uppfriskande andetag om man som individ inte gillar det klimatet. Du svalkar dig knappast i 30gr vatten heller.

Det är varmt/hett och fuktigt oavsett vart i TH, får du så svåra problem av det hade jag inte åkt. Så jäkla speciellt är det inte där

Tack för svar. Lutar åt att stanna hemma, gillar ändå kyla:) får panik bara av tanken på klimatet Och det ger mig kraftig ångest . Inte värt det 
Svar på tråden Dålig luft i Thailand, resa dit?