• Anonym (Magont)

Jag har ont i magen, lugna en oerfaren

Ok, jättelöjlig tråd säkert, men jag har aldrig i mitt liv haft problem med magen. Kanske när jag var så lite att jag inte minns.

Jag vet inte, jag har inte direkt ont. Jag känner mig mest obekväm. Jag rapar stup i ett, på två olika sätt. Mest "luftigt" "men ibland på det andra sättet. Jag försöker hitta ett sätt att vara som känns bättre men vare dig jag sitter, står, eller ligger i olika ställningar så känns ingen skillnad. Jag har gått ett par varv i lägenheten och då spännde jag mig bara.

Jag behöver nog mest bara höra att det är normalt för att jag ätit något dumt eller något och bara att vänta ut. Någon? 

• Svar på tråden Jag har ont i magen, lugna en oerfaren
  • Anonym (L)

Hur gammal är du? Är du kvinna eller man? Hur länge har du haft dessa besvär?

Helt omöjligt för oss att veta vad det kan vara, i sådana fall måste du kontakta en vårdcentral för fysisk undersökning. Magont kan bero på många olika saker men om man har en stark smärta som inte försvinner så måste man givetvis söka vård. Annars brukar man ofta vänta och se om besvären går över. 

Jag förstår inte riktigt dina besvär. Du säger att du inte har ont. Är du svullen? 

• Anonym (raka rör)

Ibland kan man få en kvarts matförgiftning/bakterier som inte ska vara i tarmen, det kan bli att man bara rapar "ruttna ägg" då och känner smärta när det bildas gaser.

Du lär märka imorron om det går över eller blir värre.

• Anonym (Magont)
    Anonym (L) skrev 2023-11-15 18:34:53 följande:

Hur gammal är du? Är du kvinna eller man? Hur länge har du haft dessa besvär?

Helt omöjligt för oss att veta vad det kan vara, i sådana fall måste du kontakta en vårdcentral för fysisk undersökning. Magont kan bero på många olika saker men om man har en stark smärta som inte försvinner så måste man givetvis söka vård. Annars brukar man ofta vänta och se om besvären går över. 

Jag förstår inte riktigt dina besvär. Du säger att du inte har ont. Är du svullen? 

Kvinna, 35, sedan typ 13-tiden idag. Ja, jag vet hur det låter.

Jag förstår ju egentligen att ingen riktigt kan säga något. 

Jag är nog lite konstig när det kommer till smärta och sjukdom. Jag hat inte direkt ont enligt mig, men klart det känns. Jag önskar att det fanns en objektiv skala att mäta smärta på för jag får höra ibland att jag borde ha mer ont än jag påstår mig ha. 
  • Anonym (Magont)
    Anonym (raka rör) skrev 2023-11-15 18:36:12 följande:

Ibland kan man få en kvarts matförgiftning/bakterier som inte ska vara i tarmen, det kan bli att man bara rapar "ruttna ägg" då och känner smärta när det bildas gaser.

Du lär märka imorron om det går över eller blir värre.

En kvarts matförgiftning? Låter udda.

Jag rapar men inte "ruttna ägg". Men jag funderar också på om jag åt något dumt igår. Idag har jag inte ätit något. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Magont) skrev 2023-11-15 18:45:00 följande:
    Kvinna, 35, sedan typ 13-tiden idag. Ja, jag vet hur det låter.

Jag förstår ju egentligen att ingen riktigt kan säga något. 

Jag är nog lite konstig när det kommer till smärta och sjukdom. Jag hat inte direkt ont enligt mig, men klart det känns. Jag önskar att det fanns en objektiv skala att mäta smärta på för jag får höra ibland att jag borde ha mer ont än jag påstår mig ha. 
    Jag tycker att du ska försöka ta det lugnt tills vidare. Avvakta och se om det blir bättre. 
Svar på tråden Jag har ont i magen, lugna en oerfaren