• Anonym (Helck)

Vill och hon vill, men hur?

Jag har inte legat på ett tag nu och de har inte min kompis heller.
    Jag som kille är de inte så noga på, men hon har sagt att hon måste känna en gnista innan hon hoppar i säng med någon.

Hur tänder jag den gnistan?
    Jag fantiserar ofta med att vi har sex tillsammans i ett friskt FWB förhållande.
    Och jag vill ju gärna, hon vill också ha sex men de är ju det med gnistan som krävs.

• Svar på tråden Vill och hon vill, men hur?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Förstör inte)

Förstör inte er vänskap genom att pusha på om det här. Det finns andra tjejer. Tänk även på att om ni kommer så långt, så kommer det garanterat att ta slut sedan om någon av er får en partner på riktigt. Inte bara FWB-relationen utan vänskapen också. För det kommer att bli en massa svartsjuka inblandat, både från din sida, hennes sida, din nya tjejs sida, hennes nya killes sida...

Mycket bättre att få fortsätta ha henne kvar för alltid som en god vän, eller..?

Dessutom blir jag lätt less, för det här händer så ofta. Man får alltid höra att "killar och tjejer kan visst vara vänner, det är andra tider nu". Och så försöker man det med någon kille, och det känns bra ett tag - men sedan vill han ha sex ändå...

• Anonym (Helck)
    Anonym (Förstör inte) skrev 2023-11-17 14:39:34 följande:

Förstör inte er vänskap genom att pusha på om det här. Det finns andra tjejer. Tänk även på att om ni kommer så långt, så kommer det garanterat att ta slut sedan om någon av er får en partner på riktigt. Inte bara FWB-relationen utan vänskapen också. För det kommer att bli en massa svartsjuka inblandat, både från din sida, hennes sida, din nya tjejs sida, hennes nya killes sida...

Mycket bättre att få fortsätta ha henne kvar för alltid som en god vän, eller..?

Dessutom blir jag lätt less, för det här händer så ofta. Man får alltid höra att "killar och tjejer kan visst vara vänner, det är andra tider nu". Och så försöker man det med någon kille, och det känns bra ett tag - men sedan vill han ha sex ändå...

Som nämnt tidigare till en kommentatör: Jag sitter inte varje dag, 24 timmar om dygnet och pushar detta.. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Helck)
    Anonym (xxx) skrev 2023-11-17 14:48:27 följande:
    Jag tror inte du har en kvinnlig vän. Detta är en Fredagstråd. 
    Det har jag visst de, kanske var upptagen med annat övriga dagar??
    Eller ska jag starta en tråd idag då om vad som rekommenderas att köpa från systembolaget??? de är ju fredag snart lördag...

De dummaste jag hört på länge att så fort man lägger ut en tråd ska de hängas upp om vilken dag den läggs upp.. ???
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Helck) skrev 2023-11-17 14:38:18 följande:
    Ingen bad dig kommentera på tråden ELLER HUR?
    Varför ens börja bitcha? du började med att kommentera!!
    Omoget svar från dig. Du startade denna tråd i syfte att få andra medlemmars synpunkter. Då får du också räkna med att folk svarar.

Sluta upp med att projicera ditt eget bitchande på mig. Vill du inte ha svar från mig så låt bli att besvara mina texter. Så enkelt är det.

De flesta härinne har också gett dig samma råd som jag - att ge upp detta beteende och istället vara en riktig vän till din väninna. Ytligt sex söker man inte i en vänskapsrelation. 
  • Anonym (Helck)
    Anonym (Usch) skrev 2023-11-17 15:04:29 följande:
    Omoget svar från dig. Du startade denna tråd i syfte att få andra medlemmars synpunkter. Då får du också räkna med att folk svarar.

Sluta upp med att projicera ditt eget bitchande på mig. Vill du inte ha svar från mig så låt bli att besvara mina texter. Så enkelt är det.

De flesta härinne har också gett dig samma råd som jag - att ge upp detta beteende och istället vara en riktig vän till din väninna. Ytligt sex söker man inte i en vänskapsrelation. 
    Du hakar upp dig på de jag skriver men de smulanfnulan skrev: 

rje inlägg en gång.

Det du skriver är högst komiskt samtidigt som det är extremt oroväckande. Framtida våldtäktsman månne? 

De är fullt och helt rätt att skriva?
    Jag börjar förstå vars ditt "mindset" ligger.

• Anonym (Usch)
    Anonym (Helck) skrev 2023-11-17 15:21:38 följande:
    Du hakar upp dig på de jag skriver men de smulanfnulan skrev: 

rje inlägg en gång.

Det du skriver är högst komiskt samtidigt som det är extremt oroväckande. Framtida våldtäktsman månne? 

De är fullt och helt rätt att skriva?
    Jag börjar förstå vars ditt "mindset" ligger.

Är väl inte så konstigt att vissa härinne finner dig misstänksam? Du ber om tips att övertala någon till sex, en kvinna som hintat ganska tydligt om att hon inte är intresserad. Hur tycker du själv att detta får dig att framstå? Som en hellylle och sympatisk person? 

Tror förövrigt att personen som skrev detta inlägg överdrev en smula när hen använde ord som våldtäktsman.

Budskapet till dig var nog snarare att du borde lära dig att förstå när en kvinna försöker antyda lite diskret att hon inte vill ha sex med dig, även om hon inte uttryckligen sagt nej till dina förslag. 
  • Anonym (Helck)
    Anonym (Usch) skrev 2023-11-17 15:29:20 följande:
    Är väl inte så konstigt att vissa härinne finner dig misstänksam? Du ber om tips att övertala någon till sex, en kvinna som hintat ganska tydligt om att hon inte är intresserad. Hur tycker du själv att detta får dig att framstå? Som en hellylle och sympatisk person? 

Tror förövrigt att personen som skrev detta inlägg överdrev en smula när hen använde ord som våldtäktsman.

Budskapet till dig var nog snarare att du borde lära dig att förstå när en kvinna försöker antyda lite diskret att hon inte vill ha sex med dig, även om hon inte uttryckligen sagt nej till dina förslag. 
    Jag vill inte ha DISKRETA svar, räcker med ett rakt NEJ
  • Anonym (Maria)

Jag tror du kan glömma det med henne. Hon är inte intresserad av dig på det sättet och verkar inte så intresserad av att försöka hitta sätt att bli det heller.

• Anonym (Usch)
    Anonym (Helck) skrev 2023-11-17 15:44:47 följande:
    Jag vill inte ha DISKRETA svar, räcker med ett rakt NEJ
    Då är det väl bara att säga detta till din väninna då? Så kanske hon ger dig svaret svart på vitt. 
  • Anonym (Helck)
    Anonym (Usch) skrev 2023-11-17 15:50:20 följande:
    Då är det väl bara att säga detta till din väninna då? Så kanske hon ger dig svaret svart på vitt. 
    Nej, men alltså.. hujja de tänkte jag inte på...

Menar du allvar?? du tror inte att jag redan gjort de.
  • felicityporter

Du kan inte göra något för att hon ska känna den där gnistan mellan er om det aldrig funnits någon från första början, inse det och släpp tanken om att ni en dag kanske kan ha sex, det kommer aldrig hända.
    Och snälla, hon har varit väldigt tydlig med detta till dig också men svarat lite snällare så att du inte ska bli ledsen. Tvinga henne inte att bli otrevlig bara för att du inte fattar vinken.

• Anonym (Helck)
    felicityporter skrev 2023-11-17 15:54:46 följande:

Du kan inte göra något för att hon ska känna den där gnistan mellan er om det aldrig funnits någon från första början, inse det och släpp tanken om att ni en dag kanske kan ha sex, det kommer aldrig hända.
    Och snälla, hon har varit väldigt tydlig med detta till dig också men svarat lite snällare så att du inte ska bli ledsen. Tvinga henne inte att bli otrevlig bara för att du inte fattar vinken.

Då är vänskapen över helt enkelt, vad ska jag med vänner till som inte kan säga något rakt ut?
    Ledsen?, jag skulle inte bli ledsen, våldsam eller annat.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Helck) skrev 2023-11-17 16:21:11 följande:
    Då är vänskapen över helt enkelt, vad ska jag med vänner till som inte kan säga något rakt ut?
    Just att man finner någon avtändande sexuellt kanske är onödigt att säga rakt ut till en vän. Det betyder ju inte att man inte kan vara rak när det är viktigt.
  • molly50
    Du kan alltså inte vara vän med henne utan att tänka att du vill ha sex med henne?
    Då kanske du bara ska hålla dig till killkompisar tills du har sänkt dina förväntningar?
    Eller leta efter en kvinna utanför din vänskapskrets som kan tänka sig att ha sex med dig.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Helck) skrev 2023-11-17 15:51:27 följande:
    Nej, men alltså.. hujja de tänkte jag inte på...

Menar du allvar?? du tror inte att jag redan gjort de.
    Om hon inte svarar tydligt så kanske hon känner sig pressad? Det är väl inget att ta åt sig av egentligen? Hon kanske är rädd för att såra dig. 
  • tuxxe
    Bara en liten fråga mitt i allt?.

brukar du ha svårt för sociala interaktioner?brukar du avbryta folk mär de tala? blir du ofta missförstådd eller missförstår du ofta andra i samtal? Har du svårt för sociala koder?
  • Anonym (Lisa)

OJ..Det är nästan skrämmande hur vissa (karlar) resonerar..Som TS!
    Först så trodde jag att TS var typ 18-20 år, och bara var lite tänd på en tjejkompis, men nej så var ju inte fallet..Utan dom har t.o.m känt varandra som vuxna i 10-år?

Har du känt en kvinna så länge och hon ff inte vill ligga trots allt tjat från dig, så är hon inte ett dugg inresserad av dig..

Hur jäkla svårt är det att fatta för vissa karlar att man kanske inte vill hoppa i säng med alla som tjej..

Ja vi kvinnor har fått förmånen att kunna välja och vraka bland män som man tycker är attraktiva..Och jag har aldrig sänkt mina krav på hur jag tycker en man ska vara, för att jag ska bli attraherad av honom..

Så varför skulle din kompis göra det?
    Varför skulle din kompis sänka sin ribba för vad hon tänder på, bara för DIN skull..Eller har hon sagt att hon tycker att du är attraktiv. NÅGON gång..Eller ens hintat om det? 
    Om inte så vill hon inte ligga med dig..för guds skull...

Spec inte om ni varit sk kompisar i 10 år...Men vänskap är väl inte mer värt för dig än ett enda ligg..

Det är det viktigaste på hela planeten- för dig att du får ligga med din kompis, som försökt att få dig att förstå, år in och år ut-att hon inte VILL!

Men, det jag har mest svårt att förstå är varför du inte bara skaffar en annan KK istället?
    och behåller din "vän"som en riktig vän, istället för som nu när du bara är vän med henne för att du kaaaaaaaanske får ligga en dag...

Suck..väx upp!

Svar på tråden Vill och hon vill, men hur?