• Anonym (Plattfisk)

    Gravid efter bröstförstoring?

    Har nu försökt få ett lillasyskon ett tag och börjar ge upp hoppet.

    Har planerat att göra en bröstförstoring efter barn för att återställa efter graviditet och amning.

    Nu verkar det tyvärr svårt att bli gravid igen och tänker om jag ska passa på att göra förstoringen ändå. Jag kan ju inte vänta ut om vi aldrig lyckas..

    Men om jag skulle lyckas bli gravid rätt inpå förstoringen, är det då "värt det"? Kommer absolut behålla, men vad är risken för brösten? Det är ju ganska mycket pengar ändå.

    Har någon blivit gravid efter förstoring? Hur upplevde ni brösten påverkades??

  • Svar på tråden Gravid efter bröstförstoring?
  • Anonym (Japp)

     Nu hade inte jag några bröst innan operatione. alltså inte ens a-kupa. Fått två barn efter op och det är ingen skillnad på mina bröst. Sitter exakt där dom ska 

  • Anonym (Plattfisk)
    Anonym (Japp) skrev 2023-11-16 20:14:33 följande:

     Nu hade inte jag några bröst innan operatione. alltså inte ens a-kupa. Fått två barn efter op och det är ingen skillnad på mina bröst. Sitter exakt där dom ska 


    Tack för svar! Jag har typ en halv a-kupa.. Och det vill jag inte gå runt med hela livet heller.

    Hur långt efter op blev du gravid?
  • Anonym (5)

    Jag hade en fyllig C kupa men efter 3 barn var det typ på allvar tomma påsar. Är en rätt smal person och tycute innan att brösten gjorde att jag ändå kände mig lite kurvig och kvinnlig men efter 3 barn var allt borta. 


    gjorde en förstoring och var väldigt nöjd med det. Inga extrema utan fyllde bara ut den tomma påsen hud. Om det gör någon skillnad kanske på relationen sedan vid kommande graviditet. 5 är senare blev jag nämligen gravid med nummer 4 och därefter nummer 5. Hade separerat och fick oväntat två barn till. Trodde jag var klar efter 3.

    brösten klarade detta bra tyckte jag. Lite slappare efter 2 graviditeter och amningar till men helt OK. Hade inga problem med att amma.

    lycka till!

  • Anonym (5)

    Skillnad på hur kroppen reagerade sedan på en till graviditet menar jag. Jag spände ju inte ut huden egentligen utan fyllde liksom bara en tom påse om du förstår hur jag menar. 

  • Anonym (Japp)
    Anonym (Plattfisk) skrev 2023-11-16 20:27:28 följande:
    Tack för svar! Jag har typ en halv a-kupa.. Och det vill jag inte gå runt med hela livet heller.

    Hur långt efter op blev du gravid?
    Jag fick barn ca 1,5 år efter. Var inte planerat att bli gravid då men brösten har klarat sig fint ☺️
  • Anonym (Vänta!)

    Om jag var du skulle jag vänta! 

    Min syster opererade brösten innan graviditeten. Under graviditeten växte hennes bröst och blev även större under amningen. Det gjorde att huden behövde stretchas väldigt mycket för att få plats med allt. Resultatet är tyvärr att hon har fått väldigt mycket skador/bristningar på brösten. Dom har återhämtat sig och ?ser bra ut? i form
    och storlek men jag tror att hon är lite ledsen över alla bristningarna, dom hade ju kunnat undvikas om hon gjort operationen efteråt istället.

    För övrigt - är absolut ingen läkare men vet inte om det är smart att försöka bli gravid när man precis opererat brösten? Det är ju ändå en ganska stor operation och
    tänker att det inte vore bra om brösten började växa pga. gravidhormoner mitt i läkningsprocessen? 

  • Anonym (Vänta!)

    Tillägg: min syster gjorde inga stora bröst utan ville bara återställa det som hon nog skulle fått på naturlig väg om hon inte bantat så mycket under puberteten (killgissning)..  

Svar på tråden Gravid efter bröstförstoring?