• NoDoubt

    Hjälp mig få fast min stalker! It intresserarade sökes

    Som rubriken lyder. Hjälp mig få fast min stalker, jag tror min kollega stalkar mig online. Min mobil är hackad. Jag har bytt nr 6ggr mejl 12 ggr o mobil 3ggr. Behöver hjälp att få fast min stalker. Mitt liv har varit en mardröm i två års tid! Jag kan inte dejta eller leva ett normalt liv. Det känns som någon går allt för att sänka mig. Det sprids osanna rykten om mig. Så fort jag skaffar tinder försöker någon trolla o sänka mig. Så fort jag mår lite bättre så försöker min kollega på jobbet att sänka mig. Min magkänsla säger att det är han. Han har även tagit upp specifika ämnen jag kollat på min mobil dagen innan. Behöver hjälp att komma ifrån den här mardrömmen. Mitt liv har tappat all sin mening och jag har inget hopp om att leva vidare. Den här personen försöker aktivt sabotera i mitt liv och jag tror även han har kartlagt mitt liv, läser mina sms och försöker sabba för mig. 

  • Svar på tråden Hjälp mig få fast min stalker! It intresserarade sökes
  • NoDoubt

    Ja jag har förstått det för länge länge sedan. Jag använder en knapptelefon för sms o samtal men även den misstänker jag på något sätt att han kan läsa smsen då ett mobilnummer ringde upp med bara 9siffror då jag använt numret i en vecka och jag skyddat nr olistat.

  • NoDoubt

    Jag har isolerat mig ifrån vänner och människor pga alla rykten som sprids och vågar inte ha kontakt med vänner pga att han läser mina sms och ev lyssnar på mina samtal. Jag har mått dåligt i 2 års tid pga va det här. Ingen tar mig seriöst o polisen lägger inte ner några resurser för jag inte har tillräckligt med bevis. Jag har självmords tankar pga det här. Mitt liv har blivit förstört och det går inte inte dejta. 

  • Lodjursungen

    Jag förstår dig. Har haft samma problem. Polisen är totalt världelösa. Min stalker Hade gps på min bil så han följde efter mig överallt. Spred ut saker o kontaktade den jag dejtade. 
    Lämna in telefonen till ngn som kan såna här saker o kolla upp den. Annars har jag inte så mkt råd att ge tyvärr.

  • NoDoubt

    Så fort jag blir kär eller intresserad av någon känns det som den här personen börjar sprida rykten för o förstöra allt. De känns som vid det här laget är det enklare att ta mitt liv. O det är tyvärr mina planer som det är nu. Det har varit såhär i två år och jag orkar inte mer. För varje dag som går blir det bara värre o värre att jag inte riktigt längre kan visa mig ute på stan eller hitta på normala saker med mitt barn. 

  • FillippaFL
    NoDoubt skrev 2023-11-17 14:49:07 följande:

    Så fort jag blir kär eller intresserad av någon känns det som den här personen börjar sprida rykten för o förstöra allt. De känns som vid det här laget är det enklare att ta mitt liv. O det är tyvärr mina planer som det är nu. Det har varit såhär i två år och jag orkar inte mer. För varje dag som går blir det bara värre o värre att jag inte riktigt längre kan visa mig ute på stan eller hitta på normala saker med mitt barn. 


    Du skriver att "det känns" som att personen förstör allt. Kan du förklara mer konkret vad det är han gör?
  • Magical

    Du har väl pratat med er chef då, om det gäller en kollega. (varför flera trådar?)

  • NoDoubt

    Jag skulle inte ta mitt liv vill jag bara förtydliga. Men det är oerhört jobbigt o frustrerande det här. Man önskar polisen hade större resurser 

Svar på tråden Hjälp mig få fast min stalker! It intresserarade sökes