• HeiHei

    Dejting!!

    ** Lånat min brors konto.** ( Nej ids inte göra eget bara för denna tråd)

    Finns det någon bra dejting app / webb sida som inte kostar skjortan som inte
    är död? 
    Att folk svarar och inte använder den för att få uppmärksamhet?

    Liten bakgrund här på mig.

    Kan ej gå på puben, nej är inte snål eller lat. Jag håller på att sadla om till nykter bana efter ett längre alkoholmissbruk och vill sadla om i livet.
    Jag har ett aktivt gym liv, är ofta på staden och ibland på biografer, men har hittills inte lyckats hitta någon och ibland ser de ut som att kvinnor i min stad undviker mig.

  • Svar på tråden Dejting!!
  • sture123
    Anonym (Pannkaka) skrev 2023-11-18 12:36:06 följande:
    Min teori är att kvinnor gillar att klaga på att män visar intresse, men tycker det är tråkigt om män inte gör det. Många kvinnor känner sig kvinnliga och åtråvärda när mannen jagar efter dom.
     Så är det.
    Det är därför det inte finns några kvinnor på Bumble.
  • Anonym (Fling)
    Anonym (Pannkaka) skrev 2023-11-18 12:36:06 följande:
    Min teori är att kvinnor gillar att klaga på att män visar intresse, men tycker det är tråkigt om män inte gör det. Många kvinnor känner sig kvinnliga och åtråvärda när mannen jagar efter dom.

    Alla vill väl ha uppmärksamhet av rätt person och på fint vis, man som kvinna.


    Men en massa meddelanden från män som inte kan bete sig hyfsat eller inte läst profilen är inte skoj och gör att man snabbt tappar lusten och hoppet. tex män som bor 20 mil bort och inte ens verkar ha något gemensamt, känns mest desperat och ogenomtänkt. Män som skickar fråga om vad jag har i bh storlek eller om jag är sugen, kåt. män som är långtidsarbetslösa osv osv

  • Anonym (Pannkaka)
    Anonym (Fling) skrev 2023-11-18 14:52:44 följande:

    Alla vill väl ha uppmärksamhet av rätt person och på fint vis, man som kvinna.


    Men en massa meddelanden från män som inte kan bete sig hyfsat eller inte läst profilen är inte skoj och gör att man snabbt tappar lusten och hoppet. tex män som bor 20 mil bort och inte ens verkar ha något gemensamt, känns mest desperat och ogenomtänkt. Män som skickar fråga om vad jag har i bh storlek eller om jag är sugen, kåt. män som är långtidsarbetslösa osv osv


    Du skulle föredra att nästan ingen man visar intresse?
  • Anonym (Fling)
    Anonym (Pannkaka) skrev 2023-11-18 14:59:01 följande:
    Du skulle föredra att nästan ingen man visar intresse?
    Föredrar om de som faktiskt är intresserad av mig som person visar intresse. Men med massmail och ogenomtänkta meddelanden och ingen egentlig nyfikenhet ser jag inte det som de visar intresse för mig.

    man märker när folk är intresserade och visar genuint intresse. Från det kan attraktion och passion växa fram. Men många män i dejtingapparna verkar vilja skippa intressedelen och vill inte bygga upp något eller investera att lära känna, dom vill bara hoppa direkt till sex och inget mer.
  • Anonym (Pannkaka)
    Anonym (Fling) skrev 2023-11-18 15:45:53 följande:
    Föredrar om de som faktiskt är intresserad av mig som person visar intresse. Men med massmail och ogenomtänkta meddelanden och ingen egentlig nyfikenhet ser jag inte det som de visar intresse för mig.

    man märker när folk är intresserade och visar genuint intresse. Från det kan attraktion och passion växa fram. Men många män i dejtingapparna verkar vilja skippa intressedelen och vill inte bygga upp något eller investera att lära känna, dom vill bara hoppa direkt till sex och inget mer.
    Men om du fick välja, ingen man visar intresse eller så får du uppmärksamhet från män av alla sorter, även snuskiskarna?
  • Anonym (Pannkaka)

    Som mig t ex, en enda kvinna har skrivit till mig det här året. Du vill hellre ha det så?

  • Anonym (S)
    Anonym (Fling) skrev 2023-11-18 14:52:44 följande:

    Alla vill väl ha uppmärksamhet av rätt person och på fint vis, man som kvinna.


    Men en massa meddelanden från män som inte kan bete sig hyfsat eller inte läst profilen är inte skoj och gör att man snabbt tappar lusten och hoppet. tex män som bor 20 mil bort och inte ens verkar ha något gemensamt, känns mest desperat och ogenomtänkt. Män som skickar fråga om vad jag har i bh storlek eller om jag är sugen, kåt. män som är långtidsarbetslösa osv osv


    Ja men exakt. Det minsta man kan begära är 1) läs min presentation och 2) bete dig normalt! Det värsta jag vet är de där gnällspikarna som blir så kränkta om man tackar nej eller blir rent aggressiva.
  • Anonym (Pannkaka)
    Anonym (S) skrev 2023-11-18 16:00:19 följande:
    Ja men exakt. Det minsta man kan begära är 1) läs min presentation och 2) bete dig normalt! Det värsta jag vet är de där gnällspikarna som blir så kränkta om man tackar nej eller blir rent aggressiva.
    Ja, men vi som är schyssta, det går inte bra för oss ändå. Varför inte?
  • Anonym (Fling)
    Anonym (Pannkaka) skrev 2023-11-18 16:02:19 följande:
    Ja, men vi som är schyssta, det går inte bra för oss ändå. Varför inte?

    Bara för man ser sig själv så kanske inte andra ser eller upplever samma.
    finns säkert en massa snälla och trevliga män i apparna men som inte reflekterar sina bra sidor i profilbilder och text och därför "faller mellan stolarna". Vissa kanske man ger en chans och andra inte. 


    du får prova dig fram med olika typer av bilder och texter som speglar vem du är på ett positivt sätt. Bästa är väl att be någon kvinna i din närhet om hjälp och råd. 


     

  • Anonym (S)
    Anonym (Pannkaka) skrev 2023-11-18 16:02:19 följande:
    Ja, men vi som är schyssta, det går inte bra för oss ändå. Varför inte?
    Fråga din syster. Hon vet. Men ska jag gissa så uppfattas du som avvikande oavsett om det är irl eller via dejtingappar.
Svar på tråden Dejting!!