• Anonym (Konstig)

    Otur att ta graviditetstest? Kan man jinxa en graviditet genom att testa för tidigt?

    Varför känns det som att graviditetstest kan förstöra chansen att bli gravid? Det kan omöjligt bara vara jag som känt så! Asså det känns som en vidskeplig grej på något sätt! Som att man får otur om man testar för tidigt! Är det seriöst bara jag som känt den känslan?? Typ som att hjärnan slutar göra det den ska när den ser ett negativt test. Eller asså jag vet inte ens hur jag ska förklara detta! 

  • Svar på tråden Otur att ta graviditetstest? Kan man jinxa en graviditet genom att testa för tidigt?
  • Anonym (Eh)

    Seriöst....? Du undrar i princip om du kan få missfall av att testa för tidigt? Kissa på en sticka, i förtid? Det är inte bara vidskeplighet, du har verkligen inte tänkt igenom vad du egentligen frågar om eller så är du otroligt okunnig kring graviditeter. Jag tror på det första, att det inte är genomtänkt. Använd logiken ska du se att det blir bra.

  • Anonym (Eh)

    Om man hade kunnat tänka sig till missfall så hade vi inte behövt preventivmedel. NEJ, man kan inte tänka bort en graviditet...

  • Anonym (Konstig)
    Anonym (Eh) skrev 2023-11-18 19:20:46 följande:

    Seriöst....? Du undrar i princip om du kan få missfall av att testa för tidigt? Kissa på en sticka, i förtid? Det är inte bara vidskeplighet, du har verkligen inte tänkt igenom vad du egentligen frågar om eller så är du otroligt okunnig kring graviditeter. Jag tror på det första, att det inte är genomtänkt. Använd logiken ska du se att det blir bra.


    Asså varför blir du arg? Fattar ingenting. Jag säger inte att det är så. Jag fattar väl också att det är helt osannolikt och saknar all form av fakta, vetenskap osv. Jag pratar om en känsla. Människan har massor såna känslor, som att man får otur om man kliver på en a-brunn eller att man inte ska säga att man inte varit sjuk på länge för då blir man det osv. Jag frågade om någon annan tänkt så någon gång, du behöver bara svara nej?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Konstig) skrev 2023-11-18 19:29:10 följande:
    Asså varför blir du arg? Fattar ingenting. Jag säger inte att det är så. Jag fattar väl också att det är helt osannolikt och saknar all form av fakta, vetenskap osv. Jag pratar om en känsla. Människan har massor såna känslor, som att man får otur om man kliver på en a-brunn eller att man inte ska säga att man inte varit sjuk på länge för då blir man det osv. Jag frågade om någon annan tänkt så någon gång, du behöver bara svara nej?
    Varför påstår du att jag är arg? Lägg av med sånt.

    Om du fattar så håll kvar vid den tanken då. Du hade dessutom inte bara EN fråga, kolla trådstarten igen.
  • Anonym (Förstår dig)

    Jag har tänkt som du ts. Fast jag vet att det inte finns någon logik i det, men jag har ändå tänkt så också. Så du är inte ensam om den tanken.

  • Anonym (d)

    bara att vråla till sig själv SKÄRPNING FÖRFAN som med andra ologiska tvångsgrejer

  • Anonym (Konstig)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2023-11-18 20:41:18 följande:

    Jag har tänkt som du ts. Fast jag vet att det inte finns någon logik i det, men jag har ändå tänkt så också. Så du är inte ensam om den tanken.


    Det var typ en lättnad att läsa att någon förstod. Jag vet också att det inte är logiskt men den där dumma känslan drabbar mig varje månad. Man blir ju lite knäpp av att försöka bli gravid ibland. Men hatar att tänka så!!!
  • Anonym (Konstig)
    Anonym (d) skrev 2023-11-18 20:43:49 följande:

    bara att vråla till sig själv SKÄRPNING FÖRFAN som med andra ologiska tvångsgrejer


    Ja, det är det jag försöker göra. Räknas det som en tvångstanke typ? 
Svar på tråden Otur att ta graviditetstest? Kan man jinxa en graviditet genom att testa för tidigt?