• MrsHoppas

    ÄL hur lång efter positivt test?

    Hej, hoppas någon ska kunna hjälpa mig med detta! 

    Jag har använt Clearblues digitala ägglossningstest. Fick blinkade glad gubbe (hög fertilitet) 13 - 16 november och glad gubbe (maximal fertilitet) 17 november. 
    Det står att man ska ha ägglossning 24-48 timmar efter den glada gubben.

    Jag är nu på 72 h efter men har fortfarande ingen temphöjning. Har tagit varje morgon samma tid men den är fortfarande lika låg.

    Andra som varit med om att det tar så lång tid efter ÄL test? 

  • Svar på tråden ÄL hur lång efter positivt test?
  • MrsHoppas

    Bifogat bild på min temperaturkurva också :) Tagit temp på morgonen, senaste veckan har jag tagit exakt samma tid varje morgon.

  • nigl

    Jag undrar precis detsamma, hur lång tid ska det ta? 


    Fick ett positivt digitalt test i lördags 18/11 och alla symtom därtill i 2 dagar, men ingen temphöjning idag. 

  • MrsHoppas
    nigl skrev 2023-11-20 14:24:13 följande:

    Jag undrar precis detsamma, hur lång tid ska det ta? 


    Fick ett positivt digitalt test i lördags 18/11 och alla symtom därtill i 2 dagar, men ingen temphöjning idag. 


    Skönt att någon mer är i samma båt 😱 vet inte om det är så att temphöjningen kan ske några dagar efter ÄL, eller om ÄL testen visar positivt för långt innan?

    Ingen som vet? 
  • nigl
    MrsHoppas skrev 2023-11-20 17:36:17 följande:
    Skönt att någon mer är i samma båt 😱 vet inte om det är så att temphöjningen kan ske några dagar efter ÄL, eller om ÄL testen visar positivt för långt innan?

    Ingen som vet? 
    Jag har förstått det som att det kan dröja ett par dagar efter ägglossningen inträffat innan höjningen kommer. Testen visar väl positivt 24-48 timmar innan ägget potentiellt släpper, men det är ju aldrig en garanti 😞
  • MrsHoppas
    nigl skrev 2023-11-20 19:39:48 följande:
    Jag har förstått det som att det kan dröja ett par dagar efter ägglossningen inträffat innan höjningen kommer. Testen visar väl positivt 24-48 timmar innan ägget potentiellt släpper, men det är ju aldrig en garanti 😞
    Jaha okej, trodde alltid höjningen kom direkt efter :O men ja bra att veta! 
  • nigl
    MrsHoppas skrev 2023-11-20 20:47:27 följande:
    Jaha okej, trodde alltid höjningen kom direkt efter :O men ja bra att veta! 
    Blev det någon höjning i tempen till slut? 😊
  • MrsHoppas
    nigl skrev 2023-11-23 13:56:36 följande:
    Blev det någon höjning i tempen till slut? 😊
    Idag! :D haft 36,3 grader i flera dagar, idag hade jag 36,7 imorse! Så hoppas verkligen det håller i sig nu.. 
  • nigl
    MrsHoppas skrev 2023-11-23 19:39:58 följande:
    Idag! :D haft 36,3 grader i flera dagar, idag hade jag 36,7 imorse! Så hoppas verkligen det håller i sig nu.. 
    Vad härligt! Håller tummarna för dig 
  • MrsHoppas
    nigl skrev 2023-11-24 12:28:48 följande:
    Vad härligt! Håller tummarna för dig 
    Tack! 
    Idag låg den på 36,5 så känns väl okej ändå? :) 
  • nigl
    MrsHoppas skrev 2023-11-24 13:06:05 följande:
    Tack! 
    Idag låg den på 36,5 så känns väl okej ändå? :) 
    Beror ju på hur din temperatur normalt ligger. Använder du Natural Cycles? Den bekräftar ägglossning vanligtvis efter 3 temperaturer (dagar) över ens personliga ?cover line? :) 
  • MrsHoppas
    nigl skrev 2023-11-25 18:00:01 följande:
    Beror ju på hur din temperatur normalt ligger. Använder du Natural Cycles? Den bekräftar ägglossning vanligtvis efter 3 temperaturer (dagar) över ens personliga ?cover line? :) 
    Detta är första månaden jag tempar så har ingen riktig koll än :) 
    Fick dock idag en sänkning till 36,2 igen.. 
  • nigl
    MrsHoppas skrev 2023-11-26 08:30:14 följande:
    Detta är första månaden jag tempar så har ingen riktig koll än :) 
    Fick dock idag en sänkning till 36,2 igen.. 
    Hmm märkligt. Kan ju vara så att kroppen försökte ägglossa men misslyckades. För så lågt bör det nog inte gå i lutealfasen tyvärr :( 
Svar på tråden ÄL hur lång efter positivt test?