• Anonym (Gh)

Försöker bli gravid för första gången men har jag grusat chanserna denna månad?

Vi hade sex tre dagar innan ägglossning, på själva ägglossningsdagen och en dag efter. Nu har jag BIM om 8 dagar. Men igår så hade vi sex igen och dumt nog hade vi jättehårt sex och jag kände hur han slog i min livmodertapp och säkert livmodern också. Jag började blöda lite rosa. Visst har jag sabbat allt nu? 

• Svar på tråden Försöker bli gravid för första gången men har jag grusat chanserna denna månad?
  • Anonym (Kim)

Inget är sabbat. Men vill du ha så hårt sex att du blöder? Det är frågan. 

• Anonym (Gh)
    Anonym (Kim) skrev 2023-11-20 09:31:23 följande:

Inget är sabbat. Men vill du ha så hårt sex att du blöder? Det är frågan. 

Tror du verkligen inte att det skulle kunna vara sabbat?! Vad baserar du det på?
    Tack för omtanken. Det blir så ibland i stundens hetta, kanske inte det jag eftersträvar egentligen men jag mådde absolut inte dåligt under själva akten eller vad man ska säga. 

• Anonym (Vera)
    Anonym (Gh) skrev 2023-11-20 09:37:55 följande:

Tror du verkligen inte att det skulle kunna vara sabbat?! Vad baserar du det på?
    Tack för omtanken. Det blir så ibland i stundens hetta, kanske inte det jag eftersträvar egentligen men jag mådde absolut inte dåligt under själva akten eller vad man ska säga. 

Exakt vad skulle vara sabbat? 
  • Anonym (Gh)
    Anonym (Vera) skrev 2023-11-20 09:39:57 följande:
    Exakt vad skulle vara sabbat? 
    Ja alltså att det är ju så känsligt där inne och så har man krockat emot liksom. Som att det blivit ett trauma mot livmodern när den är så skör och något så litet ska utvecklas? Eftersom att det började blöda lite också så kanske något blödde ut? Det verkar ju som att precis verkligen allt, minsta lilla, måste stämma för att man ska bli gravid så det borde ju försämra chanserna om
    man haft hårt sex?
  • Anonym (Kim)

Det är ju livmodertappen som fått sig en smäll. Rörelse i livmodern men det blir det om du hoppar också. Ä det menat att bli befruktning så blir det. Spermierna har ju susat iväg så mycket längre in än vad penisen når och stöter emot. Det är ju uppe i äggledaren det sker. Sedan rullar det ner och fäster i livmodern. Bara vänta och se nu. 

Bra att du inte gått med på sex som du inte velat ha. 

Svar på tråden Försöker bli gravid för första gången men har jag grusat chanserna denna månad?