• Anonym (C)

Två missfall

Jag har sen augusti haft två missfall I rad, en då i augusti och nu nyligen. Jag har en son sen innan på 6 år.

Är det vanligt att det kan bli två missfall i rad? Jag har en annan pappa till sonen.
    Jag är 33 år. Fick första missfallet runt v 7 och andra nu i vecka 9. 😔

• Svar på tråden Två missfall
  • Jecs

Jag har precis varit med om liknande som dig. Fick mitt andra missfall detta år konstaterat idag, det första var i juni. Jag har en son sedan innan på 7 år. Med en annan pappa. Har aldrig haft missfall förut men nu två på ett år. Det är tungt och jag känner mig också orolig om det inte ska gå bra en ev. 3:e gång heller. Vet inte riktigt vad man ska tänker eller göra. Ville mest bara skriva så att du vet att du är inte ensam. 

• Anonym (C)

Åh vad jobbigt.. ja inte lätt alls. Hur gammal är du? Dom skulle ev ge mig blodförtunnande, utifall om fostret fått blodproppar, tills nästa gång vi försöker.  Vi får tänka att vi kan bli gravida iaf, och att vi har ett barn sen innan. Så det ska nog gå att lyckas tycker man.

• Jecs

Jag är 37 nu så lite äldre än du. Okej men det låter ju bra iaf, att det finns en plan! Ja jag tror vi båda får trösta oss med den tanken ändå att vi ändå kunnat bli gravida 2 ggr på kort tid och att det har gått bra en gång innan så det borde kunna bli lyckat igen! 

• Anonym (C)

Okej 🙂 ja men jag tycker det, får försöka tänka så och inte oroa oss nästa gång.

• Anonym (Rolle)
    Anonym (C) skrev 2023-11-20 14:19:25 följande:
    Två missfall

Jag har sen augusti haft två missfall I rad, en då i augusti och nu nyligen. Jag har en son sen innan på 6 år.

Är det vanligt att det kan bli två missfall i rad? Jag har en annan pappa till sonen.

Jag antar att du menar två missfall i rad sen i augusti förra året? Annars är du en biologisk sensation. Beklagar förlusterna oavsett.
  • Anonym (Rolle)
    Anonym (C) skrev 2023-11-20 14:19:25 följande:
    Två missfall

Mina djupaste ursäkter. Jag läste alldeles för fort. Beklagar verkligen dina förluster.
Svar på tråden Två missfall