• Anonym (TS)

Misstänker att jag har adhd

Jag misstänker att jag har adhd. Jag tycker det påverkar min vardag en del. Jag har svårt att koncentrera mig på möten, gör arbetsuppgifter i sista minuten och har ett hett temperament. Jag har otroligt svårt att komma till ro på kvällarna. Kan inte sitta still. Är oversharing och har svårt att lyssna på andra. Är otroligt högpresterande och på gränsen till utbränd. Har otrolig struktur och behöver den för att klara vardagen. Blir irriterad vid förändringar med kort varsel. Är hyperaktiv och däckar sedan. Otroligt trött hela tiden, men hjärnan går på högvarv.
    Vart söker man hjälp?

• Svar på tråden Misstänker att jag har adhd
  • Anonym (Blev diagnostiserad nyligen)

Om du har en fungerande tillvaro är det svårt att få hjälp från vården men du kan alltid försöka i så fall ska du i första hand vända dig till vårdcentralen i vissa regioner kan man också skicka en egen remiss till psykiatrin. De flesta remisser avslås skulle din gå igenom är kötiden 1-3 år i de flesta regioner och den börjar när du står i kön att komma dit är en lång process som kan ta flera månader. Jag säger inte det här för att avskräcka dig utan så att du är beredd.

Har du råd är det bästa att göra en utredning privat det kostar runt 30 000. 

• Anonym (Ngng)

Eller är du just utbränd. Tror många är det idag av både mobiler och annat som påfrestar hjärnan. Men istället för man på adhd. 

Öva på återhämtning och avslappning. 

• Anonym (Ngng)

De trodde att jag med hade adhd. I massa år. Men nej, jag var utbränd. 

Svar på tråden Misstänker att jag har adhd