• GynningB

    Ömmande bröst

    Är det någon som känt av ömmande bröst 3 dagar efter befruktning?

    Hade ägglossning för 3 dagar sedan och känner nu ömmande i brösten kan det vara super tidiga tecken på en graviditet är det någon som varit med om detta? Är det möjligt?
    Har aldrig tidigare haft ömmande och stickande bröst vid en ägglossning eller före mens så det är helt nytt för mig detta och därför funderingar om det kan vara en graviditet?

  • Svar på tråden Ömmande bröst
  • Anonym (Hm)

    Ägget fäster 6-8 dagar efter befruktning och det är då man brukar kunna känna av de första symptomen. Det har gått tre dagar efter din ägglossning så det är nog ägglossningsymptom du har. Med det sagt betyder det inte att du inte lyckats ändå, men ömma bröst brukar komma runt dagarna vid beräknad mens. 

  • Anonym (Lis)
    Anonym (Hm) skrev 2023-11-20 21:27:37 följande:

    Ägget fäster 6-8 dagar efter befruktning och det är då man brukar kunna känna av de första symptomen. Det har gått tre dagar efter din ägglossning så det är nog ägglossningsymptom du har. Med det sagt betyder det inte att du inte lyckats ändå, men ömma bröst brukar komma runt dagarna vid beräknad mens. 


    Instämmer!
    Hcg börjar produceras efter ägget har fäst och det är först då man kan få symptom, efter att hormonet som ger symptom har börjat produceras. Så nej, det du känner beror inte på graviditet men du kan som sagt vara på väg att bli gravid ändå.

    Jag upptäckte att mina bröst ömmar innan mens först när jag försökte bli gravid, man är mer uppmärksam då  och känner efter mer.😊
Svar på tråden Ömmande bröst