• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym
    Mayjel skrev 2025-08-16 02:24:42 följande:
    Jaha.
    Noterar tidpunkt.
  • Mayjel
    Anonym skrev 2025-08-16 02:25:53 följande:
    Noterar tidpunkt.
    Tidpunkt har inte med nåt att göra.
  • Anonym
    Mayjel skrev 2025-08-16 02:28:50 följande:
    Tidpunkt har inte med nåt att göra.
    Den fyller en stor funktion i Planen. Noterat.
  • Mayjel
    Anonym skrev 2025-08-16 02:33:06 följande:
    Den fyller en stor funktion i Planen. Noterat.
    Finns ingen plan. 
  • Anonym

Är du autist eller nåt?

Jag säger till dig att jag alltså INTE BRYR MIG OM och att det ÄR MIG HELT EGALT hur du framstår i tråden?!?! Kan du inte läsa ut det? Är du totalt bokstavstolkande?!

DINA INLÄGG ÄR MIG HELT EGALA, förstår du?

• Mayjel
    Anonym skrev 2025-08-16 02:38:21 följande:

Är du autist eller nåt?

Jag säger till dig att jag alltså INTE BRYR MIG OM och att det ÄR MIG HELT EGALT hur du framstår i tråden?!?! Kan du inte läsa ut det? Är du totalt bokstavstolkande?!

DINA INLÄGG ÄR MIG HELT EGALA, förstår du?

Så sluta besvara dem då, om det nu inte passar.
  • Anonym
    Mayjel skrev 2025-08-16 02:43:19 följande:
    Så sluta besvara dem då, om det nu inte passar.
    Vi noterar denna intelligenta uppmaning.
  • Mayjel
    Anonym skrev 2025-08-16 02:45:17 följande:
    Vi noterar denna intelligenta uppmaning.
    Jaha. 
  • Anonym
    Mayjel skrev 2025-08-16 02:46:37 följande:
    Jaha. 
    Ja, tillför man samhället mycket så får man ju ett behov av Sista ordet! 
  • Mayjel
    Anonym skrev 2025-08-16 02:49:22 följande:
    Ja, tillför man samhället mycket så får man ju ett behov av Sista ordet! 
    Ja, det verkar viktigt för dig eftersom du fortsätter svara med en massa oväsentligheter. 
  • Anonym
    Mayjel skrev 2025-08-16 02:50:30 följande:
    Ja, det verkar viktigt för dig eftersom du fortsätter svara med en massa oväsentligheter. 
    Ah, fan sorry! Jag trodde inte det var du! Men nu ser man ju tydligt attt om en fet och ensam oskuld till 76-a hade haft nån sorts behovs av "sista ordet" så hade hon ju knappast svarat här! Så nu lär du ju knappast skriva, haha!? Nån sån lär väl knappast svara?! De är ju kända för att inte bry sig om sista ordet.
  • Mayjel
    Anonym skrev 2025-08-16 02:56:29 följande:
    Ah, fan sorry! Jag trodde inte det var du! Men nu ser man ju tydligt attt om en fet och ensam oskuld till 76-a hade haft nån sorts behovs av "sista ordet" så hade hon ju knappast svarat här! Så nu lär du ju knappast skriva, haha!? Nån sån lär väl knappast svara?! De är ju kända för att inte bry sig om sista ordet.
    Du verkar ju ha det med tanke på att du fortsätter svara med irrelevanta inlägg som inte har med ämnet att göra. Det är dig själv du pratar om med andra ord. 
  • Anonym
    Mayjel skrev 2025-08-16 02:58:36 följande:
    Du verkar ju ha det med tanke på att du fortsätter svara med irrelevanta inlägg som inte har med ämnet att göra. Det är dig själv du pratar om med andra ord. 
    Mmm
  • Anonym (Inget på spel....)
    Mayjel skrev 2025-08-16 00:33:51 följande:
    Taskig du är. Det är inte alla som kan arbeta, av olika skäl. Oväsentligt för diskussionen också. Och att bo hemma vid 20 är inget konstigt idag.

Det enda konstiga är att tråden blivit så lång, trots att inget verkar ha gått framåt i TS liv, i fråga om dejtandet med tjejen som han påstår sig gilla. Tror inte att denna tråd är seriös faktiskt. 
    TS har pluggat i Stockholm, misslyckades och skyller på examinationsformerna. Tar inget ansvar alls för sin egen insats. 

TS sökte jobb när han bodde i Stockholm men fick inget, så det är LAS fel, och att arbetsmarknaden är emot ungdomar. Tar inget ansvar för sin egen insats. Sedan han flyttade hem till sin lilla stad söker han fortsatt endast jobb i Stockholm 

TS säger sig vsra duktig inom data, programmering och AI. När några frågade efter vad han kan då de söker folk och var villiga att chansa så visade det sig att TS inte hade några vidare kunskaper inom det.

TS skyller sin bristande framgång inom dejtingsammanhang på något han kallar för "modern dejtning" samt att tjejer ställer för höga krav. När han beskriver vad det innebär och vi andra undrar hur andra killar lyckas få relationer utan att uppfylla dessa krav som TS läst om på sociala medier så är det för att killarna "settlar". Hur det går ihop med att tjejer ställer omöjliga krav vete tusan. 

TS säger sig vara superkär i tjejen men visar inget. Det är för att han är mer seriös i sina känslor än andra, inte för att han inte vågar. Att tjejen aldrig hör av sig till honom när han inte hört av sig på etg tag med ett ytligt DM betyder absolut inte att hon har noll intresse för honom. 

TS går aldrig in på djupet i sina konversationer med henne men har börjat anse att hon borde förstå att han är intresserad och "hon skulle bara veta vilken perfekt relation vi skulle kunna få"

Så, en sammanfattning av tråden. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?