• Anonym (Livet som passerar)

    Mitt liv passerar och tynar sakta bort

    Känns som mitt liv bara passerar förbi och att jag försöker överleva varje dag som går. Jag gör aldrig något som jag njuter av eller som jag tycker är kul. Jag kan inte ens koppla av till en film som jag i vanliga fall älskar att göra. När jag är ledig vill jag helst vila för att orka nästa jobbdag. Är jag riktigt produktiv någon dag så har jag väl lyckats tvätta en maskin och typ dammsugit det värsta. Annars ligger jag hela dagen i sängen och slöglor på telefon och tv. Mer har jag inte ork till. Oftast jobbar jag bara mellan 5-7h varje dag men inte ens före eller efter ett jobbpass orkar jag ta dag i nått. När jag jobbar kvällar går jag bara och väntar på att börja och vill inte starta något projekt hemma och när jag kommer hem vid ca 16 orkar jag inte sätta igång med nått. Då blir det äta, duscha och sen sängliggandes. Usch!! Mår dåligt när jag tänker på hur jag bara slösar bort livet på att inte göra nått! Men vet inte hur jag ska ska komma ifrån denna onda cirkel? Har diagnosen ADD sedan flera år tillbaka och varit deprimerad till och från. Men nu är det mest att jag inte orkar? Det är som jag är förlamad i benen. Nu ska jag iaf tvinga mig ut på en promenad när solen lyser. 


     


     


    Skriv gärna om du är i samma skor eller har tips på hur man ska försöka vända detta till nått bra. 

  • Svar på tråden Mitt liv passerar och tynar sakta bort
  • Anonym (M)

    Sängliggandes skriver du, gör du något där i sängen under tiden som du ligger?

  • Anonym (M)
    Anonym (Livet som passerar) skrev 2023-11-24 10:33:28 följande:
    Tack för svar❤️ Jag har varit ute en stund, det var rätt skönt faktiskt förutom kylan! Tycker inte om den här tiden på året. Det påverkar mycket, man vill inte ge sig ut fast det är barmark än så länge. 
    Klä på dig bättre nästa gång. Och kom ihåg den sköna känslan.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Verksam)
    Anonym (Livet som passerar) skrev 2023-11-24 13:53:30 följande:

    Vi kan byta! Jag har varit med 6st män och ångrar i princip alla förutom min nuvarande som faktiskt är en vettig person. Hade hellre ?bara? hunnit vara med 1 person men som behandlat mig bra än att att varit med flera som inte behandlat mig bra. 

    Förstår att det är ?olika? för män och kvinnor. Kvinnor är slampor om man varit med 20st men om man är en man så är det status ju fler man varit med. Kan säga att inget av det där stämmer men någon tyckte det var ett roligt påstående som sedan har cirkulerat i oändligheten och verkar inte försvinna heller. 


    Jag förstår att det inte är bättre att ha haft förhållanden om förhållandena inte var bra, men jag känner ändå att jag missat mycket.
    Ja, det är tråkigt att kvinnor får den stämpeln. Så tänker inte jag i alla fall, mig kvittar det om hon legat med en eller 21.
  • Lynx123

    Kan bara rekommendera vad som funkat för mig: styketräning och löpning, handarbete, intressanta kurser och, slutligen, karriärsbyte.

  • Core
    Anonym (Vaddå?) skrev 2023-11-24 12:10:06 följande:
    Vaddå, är det bara kvinnor som får beklaga sig på forumet?
    Även jag trodde att det var en kvinna som startat tråden.

    Skaffa ungar, då är man så illa tvungen att vara i rullarna
  • Anonym (Glenn)

    Någon i tråden som överkonsumerat nyheter och att det påverkat humöret?

    Tänker på det som händer och har hänt. COVID-19, Krig Ukraina + Mellanöstern+ Gängkrig här osv

    Gör detta sammanlagt saken bättre eller sämre?

    Behöver stänga av. Kanske skriva ett slags kontrakt med mig själv om att låta bli.

    TS, tjatigt men det är bättre att vara utonhus än inomhus. Bättre att vara i rörelse än stillasittande.

  • Anonym (samma)

    Jag känner samma. Jag hade hund i många år som höll mig över vattenytan men hon gick bort förra julen och jag har ingenting kvar som håller mig uppe. Jag har inte ens ett jobb med det lilla sociala det skulle ge utan är sjukpensionär. De senaste fyra dagarna har jag sovit/slumrat nästan 20 timmar per dygn, bara legat i sängen med tvn på i bakgrunden på låg/inget ljus. Det enda positiva har varit att jag varit vaken kl 7 på morgonen och då tagit mig till affären och köpt tokfärska ostfrallor. Sen har jag ätit de till frukost, suttit en stund vid datorn och sen gått tillbaka till sängen. 

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag gör inget som jag brukade älska att göra. Det har försvunnit sakta över några år. Just nu känns det mest som att jag går och väntar på slutet. Obs att jag inte vill dö eller skulle göra mig illa men det känns som att det inte finns mycket annat i livet att se fram emot. Jag som egentligen älskar jul och har det som årets höjdpunkt tänker att det är lika bra att skita i julen i år.

  • Anonym (liknande)

    Jag är i en liknande situation. Efter en arbetsolycka för 14 år sedan har jag försökt att komma tillbaka till arbetslivet, men det går bara bakåt. Jag blev bostadslös, fick sämre hälsa både fysiskt och psykiskt samtidigt som jag möter ett gediget motstånd till det stöd jag behöver (vilket är större idag än för 10 år sedan) för att komma tillbaka. Dagarna går och jag gör inget kul och inget vettigt annat än de myndighetskontakterna och snart orkar jag inte med de heller...

    Så jag förstår frustrationen av att inte orka och spilla bort sitt liv.

  • Anonym (Glenn)
    Anonym (liknande) skrev 2023-11-25 06:20:21 följande:

    Jag är i en liknande situation. Efter en arbetsolycka för 14 år sedan har jag försökt att komma tillbaka till arbetslivet, men det går bara bakåt. Jag blev bostadslös, fick sämre hälsa både fysiskt och psykiskt samtidigt som jag möter ett gediget motstånd till det stöd jag behöver (vilket är större idag än för 10 år sedan) för att komma tillbaka. Dagarna går och jag gör inget kul och inget vettigt annat än de myndighetskontakterna och snart orkar jag inte med de heller...

    Så jag förstår frustrationen av att inte orka och spilla bort sitt liv.


    Verkligen tråkigt att läsa. Beklagar.

    Hur såg ditt liv ut på ett ungefär innan olyckan?
  • Brax
    Lynx123 skrev 2023-11-24 14:45:46 följande:

    Kan bara rekommendera vad som funkat för mig: styketräning och löpning, handarbete, intressanta kurser och, slutligen, karriärsbyte.


    Träning, ganska hårt ibland, har varit min grej länge, men börjat tröttna. VAd ska det vara bra för. Livet kört ändå.
Svar på tråden Mitt liv passerar och tynar sakta bort