• Sommarsol2

Svamp i underlivet hela tiden

Jag har haft svamp väldigt ofta i några år, minst en gång i månaden men ofta mer.
    Nu har jag svamp som hållt i sig i 3 månader utan att försvinna. 

Är det farligt? Det kliar inte direkt denna gång. Är det någon mer som har det såhär mycket?

Jag tror alltid der värsta och tänker att mitt immunförsvar har blivit nedsatt och att jag blivit smittad av hiv men det är högst otroligt då jag inte haft oskyddat sex.

Jag tvättar med intimtvål, tränar 5 dagar I veckan högintensiv träning och äter rätt mycket socker på helgen. 

Jättetacksam för svar.

• Svar på tråden Svamp i underlivet hela tiden
  • Yuppyupp

Går du på p-piller? Jag hade problem jämt och ständigt. Alltså jämt!! Men har inte haft det på två år sedan jag slutade. 

• FillippaFL
    Gaskarl skrev 2023-11-27 21:20:27 följande:
    Skrev aldrig att svamp är ett första tecken. Jo, självklart finns det andra tecken, lugn nu. Men diabetiker får ofta svamp, och ibl. Kan man ha diabetes utan direkta symptom, som en novis inte tänker på. Jag hade inte märkt något innan diagnos. 
    Ofta får folk cancerdiagnoser utan att dom reflekterat på symptom.
    Jag är alldeles lugn Solig Men vidhåller att diabetestest inte är det första man behöver göra vid svamp. 75 procent av kvinnor får svamp.

Släpper detta nu. TS har fått toppentips på saker att testa.
  • callmepreggoornot
    Sommarsol2 skrev 2023-11-27 21:30:39 följande:

Jag har bara skyddat sex så tror inte det är det.

En kondom täcker inte allt ;)
  • Gaskarl
    FillippaFL skrev 2023-11-27 21:50:43 följande:
    Jag är alldeles lugn // Solig Men vidhåller att diabetestest inte är det första man behöver göra vid svamp. 75 procent av kvinnor får svamp.

Släpper detta nu. TS har fått toppentips på saker att testa.
    Då släpper jag också. Drömmer
    Ha en fortsatt fin kväll..Här är det dags för bingen..
  • FillippaFL
    Gaskarl skrev 2023-11-27 22:14:57 följande:
    Då släpper jag också. Drömmer
    Ha en fortsatt fin kväll..Här är det dags för bingen..
    Sov så gott {#emotions_dlg.flower}
  • Sommarsol2

Vill uppdatera att jag nu inte tvättat underlivet med annat än vatten i 5 dagar. Känner mig äcklig och svampen har inte försvunnit ett dugg. Vill ju knappt ligga med min kk för att jag inte tvättat mig. Hur gör ni andra? Är era underliv helt luktfri naturligt?!

Fattar inte vad som är fel. :( det är så uppenbart mycket svamp så det inte är sant. :( aldrig varit så mkt som dessa 3 månader.

Ska köpa kokosolja o boka tid för diabetestest samt ringa min gynekolog. Men vad brukar gyn säga för er som har haft så otroligt lång period av svamp?

• FillippaFL
    Sommarsol2 skrev 2023-11-29 20:01:40 följande:

Vill uppdatera att jag nu inte tvättat underlivet med annat än vatten i 5 dagar. Känner mig äcklig och svampen har inte försvunnit ett dugg. Vill ju knappt ligga med min kk för att jag inte tvättat mig. Hur gör ni andra? Är era underliv helt luktfri naturligt?!

Fattar inte vad som är fel. :( det är så uppenbart mycket svamp så det inte är sant. :( aldrig varit så mkt som dessa 3 månader.

Ska köpa kokosolja o boka tid för diabetestest samt ringa min gynekolog. Men vad brukar gyn säga för er som har haft så otroligt lång period av svamp?

Du behöver nog behandling för att den ska försvinna. Diverse huskurer kan göra att den inte kommer tillbaka, men för att ta död på den behöver du förmodligen behandling. Vad har du testat för behandlingar/styrkor?

Och ja, jag skulle också känna mig äcklig faktiskt om jag tvättade med enbart vatten. Kan tack och lov använda rengöringsprodukter så länge jag inte helrakar.

Hoppas att du får hjälp snart!!
  • Sommarsol2

Jag har testat pevrayl säkert 4 gånger i år. Vet inte vilka huskurer som funkar. Läst om äppelcider vinäger. Men så rädd för att experimentera för mycket.

Åh lyllo dig. Jag tror inte mitt underliv mår bra av rengöring. Vad använder du för rengöring?

Jag har väldigt sköra slemmhinnor i underlivet, kanske delvis pga jag äter citalopram.

• FillippaFL
    Sommarsol2 skrev 2023-11-29 20:42:56 följande:

Jag har testat pevrayl säkert 4 gånger i år. Vet inte vilka huskurer som funkar. Läst om äppelcider vinäger. Men så rädd för att experimentera för mycket.

Åh lyllo dig. Jag tror inte mitt underliv mår bra av rengöring. Vad använder du för rengöring?

Jag har väldigt sköra slemmhinnor i underlivet, kanske delvis pga jag äter citalopram.

Bara kräm eller vagiatorer också? För mig är det bara vagiatorer som funkat. Det har tagit 3-4 dagar, men sedan är det borta. 1% av krämen hjälper inte alls för mig.

Så länge det inte är för parfymerat så funkar det mesta för mig och så länge jag inte rakar mig. Varenda gång jag rakat mig tar det några dagar och infektionen är ett faktum.
  • Emerun

Tycker att du ska prova Lactal balans vagitorer istället för pevaryl. Inte säkert att det är svamp, använd typ två paket efter varann, det blir två veckor. Kan va bacteriel vaginos eller på väg dit. 

• Sommarsol2

Tror inte det är bv, har haft det och det va helt andra symptom. 
    Men jag har iaf blivit lite bättre genom att undvika tvätta med intimtvål men det är inte bra ännu..

Svar på tråden Svamp i underlivet hela tiden