• Anonym (31dec)

Vad gör man när man måste ta ett beslut som alla andra kommer hata en för men som är för ens egna bästa

Jag har kännt i 2års tid att jag blivit grovt ofredad på flera sätt och det har påverkat allting i mitt liv från relationer till mitt mående och det enda sättet jag kommer ifrån den här mardrömmen är att flytta långt bort och bryta kontakten med alla. Då det fortfarande är pågående. Jag känner att jag inte får som påbörja mitt liv förän det jag är utsatt för är slut. Jag känner att människor har gått för långt och att det liksom aldrig slutar. Och det som är det bästa för mig är nu att flytta och bryta kontakten med exakt alla och börja om på en hemlig ort i världen. 

• Svar på tråden Vad gör man när man måste ta ett beslut som alla andra kommer hata en för men som är för ens egna bästa
  • Anonym (Livet är kort)

Gör det då. De är ju redan väldigt taskiga mot dig så vem bryr sig om de blir sura?

• 1omtänksam

Hej ts! 

Det låter inget vidare det du beskriver. Att du blivit och blir grovt ofredad. Obehagligt. Det ska ingen behöva bli utsatt för :( för att kunna lyssna bättre har jag lite frågor. Vilka är dem?  Vad sägs och görs vid dessa tillfällen? Det verkar som att det är många? Är det närstående? Varför kommer dessa personer att hata dig om du tar beslutet att flytta?  Har du eller har du funderat på att polisanmäla alla som grovt ofeedar dig?

Jag tänker att du ska göra vad som är och känns bäst för dig. Ta hjälp av andra om du behöver.  Hoppas det ska ordna sig för dig! 😊

Svar på tråden Vad gör man när man måste ta ett beslut som alla andra kommer hata en för men som är för ens egna bästa