• HeiHei

    Camping i Lappland..

    Försökt googla men rena djungeln.
    Kollar information då jag mest troligt tar en kompis med mig 2- 3 veckor för fiske camping.
    Jag har tält men min kompis har tältskräck och gillar inte husvagn, och jag tycker husbil blir inte samma känsla.
    Söker mer som när jag var barn och familjen drog till kronogård och hyrde en stuga med kamin.
    Vi vill inte ha wifi möjligheter, gärna med ingen som granne på några meter iaf.
    Har varit inne på Kronogårds hemsida men de verkar som dom gjort om och tagit bort dom äldre stugorna.
    Vi hade tänkt laga mat själva så campingen behöver ingen restaurang ...

    Några förslag?
    Fisket är jag mest ute efter Öring, Vildvuxen Öring, Regnbåge, Harr, Inte nödvändigtsvis men även Lax.
    stora Abborrar går bra de me.

  • Svar på tråden Camping i Lappland..
  • Anonym (hmmm)
    HeiHei skrev 2023-11-28 12:46:54 följande:
    Camping i Lappland..

    Försökt googla men rena djungeln.
    Kollar information då jag mest troligt tar en kompis med mig 2- 3 veckor för fiske camping.
    Jag har tält men min kompis har tältskräck och gillar inte husvagn, och jag tycker husbil blir inte samma känsla.
    Söker mer som när jag var barn och familjen drog till kronogård och hyrde en stuga med kamin.
    Vi vill inte ha wifi möjligheter, gärna med ingen som granne på några meter iaf.
    Har varit inne på Kronogårds hemsida men de verkar som dom gjort om och tagit bort dom äldre stugorna.
    Vi hade tänkt laga mat själva så campingen behöver ingen restaurang ...

    Några förslag?
    Fisket är jag mest ute efter Öring, Vildvuxen Öring, Regnbåge, Harr, Inte nödvändigtsvis men även Lax.
    stora Abborrar går bra de me.


    Låter som du och din kompis har väldigt olika visioner om detta.

    Din kompis har tältskräck och gillar inte husvagn.
    Du vill inte ha husbil.

    Är nu överens om hur ni ska bo då? Är ni båda med på stuga?
  • HeiHei
    Anonym (hmmm) skrev 2023-11-28 13:40:53 följande:
    Låter som du och din kompis har väldigt olika visioner om detta.

    Din kompis har tältskräck och gillar inte husvagn.
    Du vill inte ha husbil.

    Är nu överens om hur ni ska bo då? Är ni båda med på stuga?
    Ja, båda är överens om stuga.
  • HeiHei
    Primulina skrev 2023-11-28 13:42:22 följande:

    Jag tror det du söker finns i Vuonatjviken utanför Arjeplog. På sommarn blir man hämtade med båt men tror det är skoter sista biten på vintern. Tror det finns WiFi och restaurang med men inget man behöver utnyttja. 

    www.vuonatjviken.com/stugby.html


    Ska kolla de. tack!
  • Anonym (hmmm)
    Vuonatjviken såg iofs mysigare ut än mitt förslag
  • HeiHei
    Anonym (hmmm) skrev 2023-11-28 13:54:05 följande:
    Vuonatjviken såg iofs mysigare ut än mitt förslag
    Visst såg de mysigt ut, men lite väl dyrt för en 2- 3 veckors äventyr..
  • Primulina

    Då måste jag nog lägga till nått mer tips. Har ni kollat stf vanliga fjällstugor. Då får man ju mer en säng (om man ha tur på vissa ställen) men är mer prisvärt och borde gå lösa fiskekort. Är ju på vandringsleder men går flyga helikopter till flera. 

    Vet att det också finns fina ställen i padjelanta, Staddajåkkå, men då får man ju gå nån mil för helikoptern flyger bara till Staloluokta. Där var det rätt lätt med egen stuga även vid högsäsong 2019. Nu vet man ju aldrig. Fast båda de tipsen kostar 450-500 kr/ person och natt. Trodde de va större prisskillnad men det har väll öka det där med. 

Svar på tråden Camping i Lappland..