• Anonym (KK)

Hur prata med min kk?

Sen början av augusti har jag en kk. De första månaderna sågs vi varannan eller var tredje dag och vi båda sade att två dagar utan varandra kändes som en evighet. Ingen av oss är alltså kär, vi har bara haft det otroligt skönt ihop.

I oktober fick han en åkomma som gjorde att vi inte kunde ses på obestämd tid. Jag var förstående, men blev samtidigt otålig, var kåt och visste inte vad jag skulle ta mig till. Efter några veckor (i november) kunde vi i alla fall börja ses och ha en del sex. Han var tvungen att vara lite försiktig, medan jag nästan kände mig needy och föreslog flera träffar. Mellan träffarna har vi som vanligt haft sms-konversationer om vad vi gillade med senaste träffen o.s.v.

Eftersom jag hade känt mig lite "på", sade jag till honom för nån vecka sen att jag skulle låta honom ta initiativet. Den gångna veckan blev den första (exklusive hans "sjukveckor") som vi inte sågs alls. Jag ville inte ta initiativet och trodde verkligen han skulle föreslå en lunchträff, men det blev aldrig så. Jag blev väldigt påverkad och ledsen av det tyvärr, och kände att jag inte klarar av såna här förändringar utan kommunikation. För mig har inget förändrats - jag skulle fortfarande vilja ses 2-3 gånger i veckan som i början. I förrgår kväll våndades jag och funderade på om jag ändå skulle sms:a fastän jag lovat mig själv att inte göra det, och just då sms:ade han och frågade om imorgon, då han vet att vi båda är barnfria. Jag blev lättad, men kunde samtidigt inte glädjas helt eftersom jag hade våndats så mycket. Det är ju inte hållbart att jag ska må dåligt.

Jag sade att jag är ledig imorgon, så vi ska ses, men jag föreslog också en lunch idag, så vi sågs nyss. Jag hade tänkt ta upp detta med hur ofta vi vill ses, hade egentligen också tänkt säga att det blivit lite för lång paus för mig senaste veckan. Men jag lyckades inte säga nåt av det, utan vi pratade om vad vi gjort, om Black Week och annat? Han är lite ?fyrkantig? ? när vi är i sovrummet är det sex för hela slanten och han berättar hur underbar kropp jag har, hur skönt det är, vad han vill göra med mig, han kan verkligen kåta upp mig. (Och jag gör detsamma.) Men utanför sovrummet? På sin höjd en kram. I början blev det lite förvirrande för mig, men jag har anpassat mig till det. Nu när vi inte setts på ett tag hade jag dock behövt nåt slags bekräftelse under lunchen. Det vore så härligt att höra att han längtat och längtar, att få nåt slags flört. Vi pratade om morgondagen och jag sade att jag kommer på kvällen efter ett event jag ska på. Han sade att det inte spelar nån roll för honom vilken tid jag kommer. Grejen är att han sagt liknande saker tidigare och i kombination med brist på flört låter det så otroligt likgiltigt i mina öron. Så jag log och sade att det vore trevligt att höra att jag gärna får skynda mig för att han längtar, men då (som några gånger tidigare) blev han nästan motsatsen och sade att om jag är inbokad på annat hela kvällen så gör det inget.

Vi fortsatte prata om annat, skojade och så, men nu känner jag för första gången att jag inte kommer att kunna ha sex direkt imorgon, utan vi måste prata om detta. Min kåthet har också varit som bortblåst senaste veckan.

Vi är alltså kompatibla i sängen och båda vill fortsätta ses, men jag saknar kommunikation (han är bra på att prata, men jag upplever att han blivit sämre på att prata om hur saker känns för mig eller för honom), flört och mer frekventa träffar (som i början).

Om vi hade fått en annan start så kanske jag inte skulle reagera så här, men den start vi fick var att ses varannan dag, sms:a varje dag, bara vilja ha mer och mer. Så när han väljer att inte ses på tio dagar utan nåt slags förklaring blir jag besviken. Sen är jag nog också en person som lätt börjar fundera när saker förändras/försämras utan att jag förstår varför. Det här är inget jag väljer ? har fokuserat på att ha kul med sonen under helgen, men tankarna har kommit ändå.

Jag behöver lite seriös input. Hur kan jag lägga fram detta imorgon?

• Svar på tråden Hur prata med min kk?
  • Anonym (Granbarr)

Det låter som att det ni bör prata om handlar om hur ni ser på att vara kk. Du vill ha mer flirt och bekräftelse och han är mer fokuserad på sex och inget annat.  Av hur han reagerar på dina små kommentarer så känns det som att han backar när det blir fokus på känslor .  
    Som jag ser det är han endast intresserad av sex och inget annat och du pushar på med känslor som definitivt kan tolkas som att du vill ha nån form och pojkvänsbeteende från honom.   
    Så detta är vad ni bör prata om och inte antalet gånger ni ses. 

• Anonym (A)

Nyhetens behag har kanske lagt dig hos honom, så nu behöver han  inte träffas så ofta. Eller så insåg han efter hans sjukdom att det passar honom bättre att inte träffas så ofta. Eller så har annat att göra. 

I detta fall är det den som vill träffas mer sällan som får styra. 

• Anonym (KK)
    Anonym (Granbarr) skrev 2023-11-28 15:28:39 följande:

Det låter som att det ni bör prata om handlar om hur ni ser på att vara kk. Du vill ha mer flirt och bekräftelse och han är mer fokuserad på sex och inget annat.  Av hur han reagerar på dina små kommentarer så känns det som att han backar när det blir fokus på känslor .  
    Som jag ser det är han endast intresserad av sex och inget annat och du pushar på med känslor som definitivt kan tolkas som att du vill ha nån form och pojkvänsbeteende från honom.   
    Så detta är vad ni bör prata om och inte antalet gånger ni ses. 

Missade att säga att han från början varit tydlig med att han gärna även ses utanför sängen, så vi har varit på Oktoberfest tillsammans, ätit lunch/middag ute, kollat på film, lagat mat... Han (och jag) har velat att vi ska lära känna varandra. Men vi är ändå kk.
  • Anonym (Kimchi)

Kanske läge att göra klart vilken typ av relation ni eg har. Nu är ju inte rena kk. Du är det inget snack och duttidutt utan enbart sex. Ni har ju träffats utanför sexet också vilket gör det hela mer komplicerat. Tror att för hans del är det inte längre spännande. Blivit lite slentrian eftersom ni träffats så ofta. Hur fan hinner ni?? Är någon av er i relation utan singlar som knullar? Barn har nu ju iaf. 

Tror du får hantera din egen kåthet ett tag. Verkar för på och klängig. Tror du vill ha honom på daglig basis. Tror att ni blivit lite fartblinda och inte håller er till ursprungliga idén. Prata igenom nivån på kk kontakten så ni är överens. Vill han avsluta så får du vackert respektera det. För det är väl inga känslor inblandade? Mmm förstod väl det! 

• Anonym (Granbarr)
    Anonym (KK) skrev 2023-11-28 16:02:35 följande:
    Missade att säga att han från början varit tydlig med att han gärna även ses utanför sängen, så vi har varit på Oktoberfest tillsammans, ätit lunch/middag ute, kollat på film, lagat mat... Han (och jag) har velat att vi ska lära känna varandra. Men vi är ändå kk.
    Ja fast hänga utanför sängen kan ju fortfarande tolkas som att du vill ha mer än så . 
    Är ni bara vänner helt utan känslor så fattar jag inte din stress över att inte få bekräftelse,  flirt etc. Du verkar fokuserad på att få mer av honom än ni från början kom överens om. 

Vill du ha bekräftelse så är det kanske dags att leta en pojkvän istället?  
  • Anonym (Hmm)

Jag tycker verkligen det låter som du är kär i honom. Riktigt kär.
    Ett kk förhållande är just ett kk förhållande. Inte en lunch på stan. Man träffas för sex.
    Det låter som ni har ett riktigt förhållande.
    Har ni pratat om att träffa andra? Han kanske har flera?

• Anonym (KK)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-11-28 17:03:17 följande:

Kanske läge att göra klart vilken typ av relation ni eg har. Nu är ju inte rena kk. Du är det inget snack och duttidutt utan enbart sex. Ni har ju träffats utanför sexet också vilket gör det hela mer komplicerat. Tror att för hans del är det inte längre spännande. Blivit lite slentrian eftersom ni träffats så ofta. Hur fan hinner ni?? Är någon av er i relation utan singlar som knullar? Barn har nu ju iaf. 

Tror du får hantera din egen kåthet ett tag. Verkar för på och klängig. Tror du vill ha honom på daglig basis. Tror att ni blivit lite fartblinda och inte håller er till ursprungliga idén. Prata igenom nivån på kk kontakten så ni är överens. Vill han avsluta så får du vackert respektera det. För det är väl inga känslor inblandade? Mmm förstod väl det! 

Ja, vi måste absolut göra klart vad vi har för relation.

Hur vi hinner? Jag är frilans, han har flexibla tider och kan ta ett par timmar ledigt över lunch. Varannan vecka är vi barnfria samtidigt i ett par dagar och då har jag sovit över hos honom.

Jag är alltså inte på och klängig så att det märks särskilt mycket, är väldigt bra på att hålla allt inom mig. Men det är klart att jag inte mår bra av det.
  • Anonym (KK)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-11-28 17:35:41 följande:

Jag tycker verkligen det låter som du är kär i honom. Riktigt kär.
    Ett kk förhållande är just ett kk förhållande. Inte en lunch på stan. Man träffas för sex.
    Det låter som ni har ett riktigt förhållande.
    Har ni pratat om att träffa andra? Han kanske har flera?

Nej, han är en "tråkig" person, gillar mest att kolla på tv faktiskt. Han driver lite med sig själv om det. Han har typ inga kompisar. Och han förstår inte det där med att ha sex med flera. Medan jag alltid har många järn i elden, har flera intressen och många vänner. Och i början sade jag att jag gärna ville träffa andra. Sen har jag inte förverkligat det.

Jag är inte kär. En man jag träffade i våras, honom blev jag kär i. Men min kk och jag är för olika och har för olika livsstil för att jag ska kunna bli kär, åtminstone som det är nu.

Det var perfekt tidigare i höstas, sågs och hördes ofta. Jag kände att jag äntligen hade hittat en perfekt kk som jag var kåt på, men inte var kär i.
  • Anonym (r)

Du verkar hysteriskt på. Han har haft problem med sjukdom. Ni behöver inte ses hela tiden för att vara KK. Du ska på ett event, han bryr sig inte om tid för att du ska få vara på eventet utan stress.

• Anonym (Du har gjort honom rädd)

Du har troligen gjort så att han har blivit lite rädd för vad du egentligen vill?

Du kommunicerar dåligt när du kommer med pikar och kommentarer i stället för att tydligt kommunicera vad du vill. Du har själv fått se vad ditt bemötande leder fram till när du har fått honom att svara att i så fall kan han lika gärna avstå från att träffas.
    Ditt bemötande har inte lett fram till de svar som du önskar dig. Alltså bör du välja ett annat sätt att bemöta honom.

Du måste vara beredd på att ni inte förväntar er och önskar er exakt samma saker. Hur ska du då välja att förhålla dig till era olikheter.

Han verkar inte ha några problem med er relation.
    Det är du som upplever problemen. Det faller då på dig att att ta ansvar för er kommunikation.

En krävande KK medför en alltför krävande relation. Om jag känner av kraven så avstår jag, eller tonar ned intensiteten, även om det då riskerar att tyna bort.
    En KK-relation innebär för mig att båda njuter och tar vara på alla positiva saker.
    Men man måste komma överens med sig själv att inte fästa någon vikt vid negativa saker.

Med lite övning blir man bättre och bättre på att välja att fokusera enbart på det viktigaste, det positiva. Och på att bara välja att lämna resten därhän.

Om det är din önskan att du vill fortsätta njuta av det positiva som er KK-relation innebär, ta det då lite lugnt.
    Njut av det positiva, se det som en chans för dig att ta vara på en gåva som livet erbjuder till dig.

Om du upplevs som krävande finns risken att din KK ser lika på det som jag och tar ett steg tillbaka, minskar på intensiteten, låter det gå längre mellan möten, eller helt enkelt låter den tyna bort.

• Anonym (KK)
    Anonym (Du har gjort honom rädd) skrev 2023-11-28 18:12:22 följande:

Du har troligen gjort så att han har blivit lite rädd för vad du egentligen vill?

Du kommunicerar dåligt när du kommer med pikar och kommentarer i stället för att tydligt kommunicera vad du vill. Du har själv fått se vad ditt bemötande leder fram till när du har fått honom att svara att i så fall kan han lika gärna avstå från att träffas.
    Ditt bemötande har inte lett fram till de svar som du önskar dig. Alltså bör du välja ett annat sätt att bemöta honom.

Du måste vara beredd på att ni inte förväntar er och önskar er exakt samma saker. Hur ska du då välja att förhålla dig till era olikheter.

Han verkar inte ha några problem med er relation.
    Det är du som upplever problemen. Det faller då på dig att att ta ansvar för er kommunikation.

En krävande KK medför en alltför krävande relation. Om jag känner av kraven så avstår jag, eller tonar ned intensiteten, även om det då riskerar att tyna bort.
    En KK-relation innebär för mig att båda njuter och tar vara på alla positiva saker.
    Men man måste komma överens med sig själv att inte fästa någon vikt vid negativa saker.

Med lite övning blir man bättre och bättre på att välja att fokusera enbart på det viktigaste, det positiva. Och på att bara välja att lämna resten därhän.

Om det är din önskan att du vill fortsätta njuta av det positiva som er KK-relation innebär, ta det då lite lugnt.
    Njut av det positiva, se det som en chans för dig att ta vara på en gåva som livet erbjuder till dig.

Om du upplevs som krävande finns risken att din KK ser lika på det som jag och tar ett steg tillbaka, minskar på intensiteten, låter det gå längre mellan möten, eller helt enkelt låter den tyna bort.

Tack för ett bra inlägg. Ska försöka ta till mig flera saker här.

Det är inte lätt, han har ju i allra högsta grad varit med och skapat vissa förväntningar. Förra gången jag sov över höll han dessutom om mig när vi skulle sova. Han har alltid vänt sig bort och förklarat att han alltid gör så, men nu gjorde han annorlunda, pussade mig på pannan och så. Det är en jäkligt svår balansgång.
  • Anonym (Du har gjort honom rädd)
    Anonym (KK) skrev 2023-11-28 20:47:36 följande:
    Tack för ett bra inlägg. Ska försöka ta till mig flera saker här.

Det är inte lätt, han har ju i allra högsta grad varit med och skapat vissa förväntningar. Förra gången jag sov över höll han dessutom om mig när vi skulle sova. Han har alltid vänt sig bort och förklarat att han alltid gör så, men nu gjorde han annorlunda, pussade mig på pannan och så. Det är en jäkligt svår balansgång.
    Precis så brukar jag också göra för att få ligga.

Jag vet att min KK gillar att jag bemöter henne på detta sätt. Alltså med mycket närhet, hålla om, ligga sked, pussar, ömhet. Också verbal uppmuntran och bekräftelser.

Jag gillar att ligga med min KK. Jag väljer att fokuserar på det positiva.

Och då väljer jag självklart att bemöta min KK på så sätt som jag vet att hon gillar.
    Även om jag hellre skulle föredra att vända mig om och somna så väljer jag att fokusera på det positiva och då blir det inte alls någon stor uppoffring för mig att tillfredsställa min KK:s önskemål.
    Särskilt inte när jag vet att genom mitt bemötande kommer min KK då svara positivt och anstränga sig att bemöta mig på ett sätt som jag gillar. Och då kommer jag att få ligga.

För mig är det tydligt att vi båda väljer att fokusera på det positiva. Vi tar vara på den här chansen som livet erbjuder oss. Och väljer bemöta den andre på ett sätt som ömsesidigt gagnar oss båda, gagnar oss själva och gagnar vår KK-relation.

Jag tror det kan vara bra att inte övertänka saker i en KK-relation.
    Sådant kan få den andra att tycka att man är krävande.
    Tänk mindre. Fokusera på det positiva. Ta det som det kommer. Finn glädjen. Skratta mycket. Välj den enkla vägen. Go with the flow.
    Detta är ju liksom själva meningen med att ha en KK.
  • Anonym (Isdroppar)

Klassisk skillnad mellan manlig och kvinnlig sexualitet.

Han är nöjd att få komma.
    Hon vill ha bekräftelse, känna sig uppskattad, uppvaktad och speciell.. tråna/ längtar och pirr Och spänning.

Hur eggar sig mannen? Han ser en porrfilm.
    Kvinnan däremot ser romantiska filmer eller erotiska thrillers där jakten/spänningen/trpnandet är det centrala.

Och jag håller med TS. Utan flirt/magi/pirr så faller sig sex ganska platt.

• Anonym (KK)
    Anonym (Isdroppar) skrev 2023-11-29 07:05:37 följande:

Klassisk skillnad mellan manlig och kvinnlig sexualitet.

Han är nöjd att få komma.
    Hon vill ha bekräftelse, känna sig uppskattad, uppvaktad och speciell.. tråna/ längtar och pirr Och spänning.

Hur eggar sig mannen? Han ser en porrfilm.
    Kvinnan däremot ser romantiska filmer eller erotiska thrillers där jakten/spänningen/trpnandet är det centrala.

Och jag håller med TS. Utan flirt/magi/pirr så faller sig sex ganska platt.

Det finns så många fel i ditt inlägg... Jag ska förklara.

Han är inte nöjd med att bara få komma. På tre månader har han kommit kanske tio gånger. Han har svårt att komma vid sex (delvis beroende på den här åkomman/skovet han fick i oktober då vi inte kunde ses på några veckor) plus att han sagt att för honom är det inte viktigt att komma, han njuter sjukt mycket ändå (och så är det för mig också). Vår kontakt började med att han ville vara slickslav, så han hade inga krav på att själv bli tillfredsställd. Sen att det visade sig att han tycker jag suger gudomligt är ju en bonus.

Som sagt, han är inte nöjd med att bara få komma. För honom har det varit viktigt att vi lär känna varandra och pratar mycket. Han har berättat om sin krångliga barndom och vi har pratat om olika problem vi har.

Att jag ser romantiska filmer för att jag är kvinna är bullshit. Jag kollar på porr mer än vad han gör. Jag har upptäckt Erika Lust och kollar på hennes porr. Jag tvivlar starkt på att han ser på nån porr alls. Han kollar på tv-program och surfar på Tradera, typ.

Men skönt att nån annan också tycker att flört är kul inför/vid sex...
Svar på tråden Hur prata med min kk?