Anonym (Xxx) skrev 2023-12-02 06:15:33 följande:
Att jag kan mer om dig i ett ämne är inte att projicera.
Nedstämd och lat är inte ord som har med deprimerade att göra. Det är ett svårt tillstånd som kan vara dödligt.
Det är du som borde visa hänsyn och respekt till dem.
Den här gruppen behöver att andra försvaras. Själva orkar dom inte.
Dom har redan värdighet bara det att de inte kan tro och känna det och det beror på människor som dig. Du har nämligen fördomar och det hjälper till att skapa stigma.
Nu skriver du själv att du är dömande.
Det syns alltid hur djupt deprimerad är.
Fast det vet du inget om då du inte känner mig som sagt. Och jo, du projicerar för fullt med ditt eget dömande, även om du verkar helt blind för detta.
Jag har heller aldrig sagt något om att deprimerade människor skulle vara lata. Sluta lägga ord i munnen på mig.
Sen för tredje gången (eftersom det tydligen inte gått in ännu) - nej, jag dömer inte människor som är deprimerade.
Däremot dömer jag ohyfsade personer som inte bryr sig om att ta hand om hygienen av ren lathet, som exempelvis min väninnas pojkvän som inte har nån depression alls utan bara struntar i basala ting som hygien och klädsel då han är lat som sagt.
Och återigen - sluta tillskriva mig tramsiga värderingar som jag inte har och sluta ljuga om min person. Har aldrig sagt något om att deprimerade personer skulle sakna värdighet.
Det är du som ska sluta döma min person då du inte klarar av att ens tolka mina inlägg rätt utan bara agerar i affekt hela tiden.