• Erminda

    Jag tog 2:a testet är 21 år gammal och är lite osäker så behöver hjälp och era årikter.

  • Svar på tråden Jag tog 2:a testet är 21 år gammal och är lite osäker så behöver hjälp och era årikter.
  • Erminda
    Erminda skrev 2023-12-01 10:46:19 följande:
    Jag tog 2:a testet är 21 år gammal och är lite osäker så behöver hjälp och era årikter.
    //
    Jag la ju ut för någon dag sen och la ut den med, men jag är ju 21 år gammal och förstår inte de här med graviditets test dårå hahah men min svärmor sa att jag va i början av graviditeten då mina bröst blivit större än va dom är och fått mer synliga ådror.
  • Anonym (Y)

    Tycker inte att teststrecket ser jämnt ut i färgen vilket skulle kunna innebära att det är ett sk "spökstreck" alltså inte ett äkta positivt resultat. 

    Det behöver ju dock inte betyda att du inte är gravid. Bara att just det här testet inte går att tolka.

    Jag skulle tagit ett digitalt test (clearblue digitalt) istället där det inte går att missa om det är positivt eller negativt. Beroende på hur lång tid du är efter ägglossning kan det vara bättre att vänta med att testa till dagen din mens är beräknad, och på morgonurin. :) 

    Lycka till! 

  • Nässelfjärilen

    Som personen innan skrev så ser testet ogiltigt ut. Strecket ska vara lika brett som kontrollrutan bredvid, vilket ditt inte är och färgen är dessutom ojämn. 

    Mitt tips är att ta ett digitalt test.

Svar på tråden Jag tog 2:a testet är 21 år gammal och är lite osäker så behöver hjälp och era årikter.