• kastabort

Min partner har svikit mig och vår familj. Vad ska jag göra?

Hur ska jag tänka kring vår situation? Vad hade ni gjort?
    Min partner har kysst och strulat med sin kollega efter en firmafest, och sen skrivit sms till hen, om att min partner vill bli uppvärmd hud mot hud av hen, och att min partner ska tänka på hen på sin lediga dag. Sedan raderat smsen och begärt att kollegan inte skriver mer för stunden eftersom jag kan se det när hen är hemma.

Min partner erkände efter min upptäckt, och hen säger att det inte finns något romantiskt eller sexuellt intresse, utan det har hänt eftersom hen varit mycket missnöjd i vår relation. Hen ångrar sig djupt och har brutal ångest men jag är hjärtekrossad. Jag älskar hen och trodde vi hade en stabil relation? Helt i chock.

Vi har dessutom flera småbarn (under 3 års ålder) att tänka på. Vad ska jag ta mig till?
  • Svar på tråden Min partner har svikit mig och vår familj. Vad ska jag göra?
  • Dexter dot com

Är personen värd en chans till och du tror du kan förlåta så sätter ni er ner och reder ut varför personen är missnöjd och vad ni ska ändra på så personen blir lycklig i er relation.Eftersom du inte märkt att personen är missnöjd så till den milda grad att hen vänder sig till andra har ni ju mycket att reda ut. Är personen inte värd en chans och du tror att du inte kommer kunna förlåta och gå vidare så lämnar du.

• Anonym (hm)

Hen har bara bruuutaaal ångest för att hen blev upptäckt. Det var inte en kiss och sen kickade moralen in, det var också flertalet sms, samt raderande av dessa.

Av stor erfarenhet så kommer det hända igen. 

• Anonym (Given)

Han vill ha sex. Det vill inte du. Ä
    Därför går han till någon annan. 
    Simple as that

• Tukt

Har en sådan sak hänt, är det bättre ta i det än bara dumpa eller förlåta. Boka tid hos en bra terapeut.

• Tyra myra

Tror att du gör bäst i att ta det lugnt och låta det landa innan du tar några beslut.

Allt handlar om hur du kan hantera detta.  Det kan inte göras ogjort och finns där för all framtid. 

Du måste fråga dig själv om dina känslor för din partner räcker till för att ge hen en chans.  

Kom ihåg att det handlar inte om att förlåta din partner. Det kan ingen kräva av dig.  

• Anonym (Det var en gång)

Jag tror att partnern blir galen av brist på närhet (kanske för att du upplever att det alltid medför krav på sex och därför slår ifrån dig) och att du får ditt närhetsbehov övermättat av barnen just nu och är trött på kroppskontakt.

Det är i alla fall ett rätt vanligt scenario och så upplevde jag själv första året med barn. Ni behöver prata om hur ni båda känner, vad som saknas, och om när du tror att du kommer att känna lust och glädje i att röra vid partnern igen. Det är lättare att förhålla sig till en utsatt tid än bara ett frågetecken.

Och om svaret på frågan skulle vara  "aldrig" så finns det ju inte mycket att jobba på, eller hur?

Svar på tråden Min partner har svikit mig och vår familj. Vad ska jag göra?