• Anonym (Äntligen fri)

    Svartsjuka vs rädsla

    Hej
    ville bara skriva att första ggn på 40 år känner jag mig lugn? min man är ute med arbetet och har inte ens sin mobil med sig. Val han gjorde eller så glömde han den. Iallafall så har jag inte lagt mer än en fem minuters tanke på att han är ute. Jag kände att jag måste dela med mig av denna stund. Har inga vänner att prata med utan är väldigt ensam sedan jag fick barn med npf. Inga nära vänner kvar.  Inget arbete dvs inga arbetskamrater, inget sammanhang utanför hemmet. Vilket jag tror bidragit till min okontrollerbara oro att bli lämnad, bedragen.. har liksol inte sett något värde i migsjälv eller mitt liv. inte känts som jag kan bidra till världen utan haft svårt att se mig och min partner som en helhet. 


    Nu ikväll känner jag en känsla jag aldrig känt. Jag känner mig trygg med migsjälv. Vad är det värsta som kan hända? Vill han ha någon annan så kan jag inte stoppa det, kommer det någon och raggar kan jag inte styra det. Det är upp till honom att välja oss. Väljer han inte oss imorgon.. vad ska jag göra åt det? Ingenting. Den dagen den sorgen. Jag vill inte ha någon som inte värderar mig ändå.Ikväll känner jag ett likgiltigt inre lugn. jag tänker inte ens på vad han gör / inte gör. Jag bakar. Det är kul! jag gör det bra. Ikväll ska jag utmana mig och göra lite svårare bakverk. Jag är egentligen såå dålig på att baka men nu har jag bakat och lyckats tre ggr med detta recept.. så kul.. nu tror jag att jag vet jhur andra som är trygga med varandra känner när den ena är hemifrån. Njuter av tiden utan partnern. 


     

  • Svar på tråden Svartsjuka vs rädsla
  • Anonym (L)

    Du och din man har uppenbarligen varit tillsammans under en lång tid och du menar att du litar på honom först nu?

  • Anonym (Äntligen fri)

    Litar på vet jag inte om det är rätt ord.. men ja 9 år har vi varit tillsammans.. men vi har inte kunnat göra saker tillsammans och därav inte fått den där känslan att man hör ihop.. tex man går på bio tillsammans, man träffar gemensamma vänner, går ut och äter osv då vi inte har barnvakt.
    Det är han som kunnat göra saker och då har jag kännt mig väldigt överflödig.. dvs som att stå och bara städa tvätta ta hand om barn.. medans de han träffar ute är fräscha fria och inte alls står med en hand i tvätten och en i matlagningen.. inte så sexigt direkt.. menmen jag bryr mig inte idag. Känner inget behov av att ha kontroll för att inte förlora förståndet och oroar mig inte oavsett utgång av kvällen. så skön känsla. 

  • Anonym (Förstår)

    Känner igen mig i känslan att känna oro. Det man ska komma ihåg är att det händer mycket när människor dricker alkohol. Det ställer ofta till med problem och människor gör saker som de inte hade gjort nyktra, det är ingen ursäkt men det är så. Har själv sett det bland kompisar och bekanta. Mycket som deras partners inte hade uppskattat. 

    Att man därför känner oro är inte konstigt, för helt ärligt, finns det någon som litar på en annan människa till 100%? Jag gör inte det, tror aldrig att jag kommer göra det heller. Absolut kan jag lita på någon men aldrig till 100%.

  • Anonym (Äntligen fri)

    Precis.. samma här? litar inte på en annan människa så mycket sett och varit med om för mycket. MEN denna känsla handlar mer om att vara tillfreds med migsjälv? den jag är just nu. 

Svar på tråden Svartsjuka vs rädsla