• Anonym (G)

Hur fira som vuxen?

kan inleda att jag tyvärr inte har någon som skulle få för sig att fixa något till mig, överraska eller så. Har ingen partner heller. Har vänner, familj och barn och skulle kunna bjuda på kalas men vet inte om jag känner för all planering och uppassning. Tidigare år har jag ibland bjudit hem familjen och ibland struntat i det. 

I år funderar jag på att kanske ta ledigt från jobbet och unna mig själv kanske gå och göra naglarna, shoppa och beställa hem mat. Men är det lite sorgligt? Fyller en viktigare ansedd siffra i år. Kan känna lite sorg över att ingen har dragit ihop något när jag fyllt år förutom min mamma nån gång men antar de flesta får fixa sitt själva. Dock haft en vän som i sin tur hade en vängrupp där de alltid alltid firade varande riktigt genomtänkt och fint varje år. 

Hur brukar ni göra? 

• Svar på tråden Hur fira som vuxen?
  • Anonym (Kj)

Vi fixar alltid själa eller tillsammans.  Man funderar lite på vad man vill ha och sen ordnar man.  Har varit allt från stora kalas på landet till finmiddag hemma med de närmsta. 

• Anonym (Anna)

Den som fyller år bjuder in. Någon gång har t ex vi barn bjudit ut en förälder på middag, mkt pga deras höga ålder. 

Att förvänta sig att andra än ens partner ska fixa något är nog ganska ovanligt. 

• Anonym (63:a)

Jag har nyligen fyllt jämnt.
    Tog bort från Facebook så ingen skulle se det och gick till jobbet som vanligt och hoppades att ingen kom ihåg.
    De enda som hörde av sig var min mamma och min chef, Till och med mina söner glömde bort det. Vilket inte gjorde det minsta lilla.

Jag avskyr att bli upvaktad. Och än värre på jämna födelsedagar.

Fyllde 60 i år, när jag fyllde 50 sa jag ifrån till min chef om ihopläggning och sånt då jag inte heller då ville bli firad.
    Den dagen tillbringade jag hemma med hundarna och det kunde inte varit bättre.

• Anonym (Hej)

Brukar din familj el vänner fixa iordning kalas för andra när någon fyller år? 
    Gör precis som du vill tänker jag, din födelsedagstårta val. 
    Och det  utesluter väl inte det andra. Kan ju göra på ett sätt en dag och med andra en annan dag. 
    Grattis i förskott 

• Anonym (G)
    Anonym (63:a) skrev 2023-12-02 08:54:57 följande:

Jag har nyligen fyllt jämnt.
    Tog bort från Facebook så ingen skulle se det och gick till jobbet som vanligt och hoppades att ingen kom ihåg.
    De enda som hörde av sig var min mamma och min chef, Till och med mina söner glömde bort det. Vilket inte gjorde det minsta lilla.

Jag avskyr att bli upvaktad. Och än värre på jämna födelsedagar.

Fyllde 60 i år, när jag fyllde 50 sa jag ifrån till min chef om ihopläggning och sånt då jag inte heller då ville bli firad.
    Den dagen tillbringade jag hemma med hundarna och det kunde inte varit bättre.

Tänker också göra såhär. Så ingen vet mer än familjen då. Så det inte blir en grej. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-02 08:56:23 följande:

Brukar din familj el vänner fixa iordning kalas för andra när någon fyller år? 
    Gör precis som du vill tänker jag, din födelsedagstårta val. 
    Och det  utesluter väl inte det andra. Kan ju göra på ett sätt en dag och med andra en annan dag. 
    Grattis i förskott 

Nä det stämmer ju. Är väl mer deras närmsta familj de bor med som firar dem men jag har nästan aldrig fått det heller då min exman var urusel. 

Tror jag egentligen själv inte bryr mig då jag aldrig lagt så mycket värdering i det, är nog mest var andra ska tycka när man fyller jämnt om man inte håller något. 

Tror jag gör som tänkt, unnar mig själv på dagen i hemlighet och sen har tårta för mig och mina barn när de är hos mig.  

Svar på tråden Hur fira som vuxen?