• Anonym (Mia)

Är jag känslig eller är det märkligt?

Växte nära upp i en grupp med mig, två kusiner och två kompisar. 
    När vi blev äldre flyttade ena kusinen och ena kompisen fasades ut, den kusinen som var kvar blev mer och mer otrevlig i sitt sätt så vår kompis slutade umgås med henne då hon bara ställde till med bråk och otrevligheter. Detta hände även som vuxna även om det är många år sen nu. 

Av naturliga skäl har jag en viss kontakt med min kusin i släktsammanhang och så och hon är fortfarande i perioder rätt elak och otrevlig mot mig och min vän som jag fortfarande umgås med sen barndomen vet om detta, hon vet också om hur min kusin pratat riktigt illa om henne under många år sen de slutade umgås.
    Till saken, vi träffades av slump ute en kväll allihop och då var de ändå hövliga mot varandra och pratade lite. Sen när jag och min vän pratade om det efteråt lät det som att hon kunde tänka sig bli vän med henne igen. 
    Jag låter säkert jättebarnslig men jag tycker det låter mycket märkligt efter allt som hänt. Dels har kusinen betett sig riktigt illa mot mig under åren ibland och min vän vet det, dels har hon själv applicerat massa negativa egenskaper på kusinen av sånt hon själv upplevt med henne. Känns som ett svek på nått vis. 
    Obs, jag har såklart inte visat detta utan snarare backat och känt men umgås ni då men blanda mig utanför. 

Kusinen kan vara trevlig ofta men har en starkt elak sida som kommer fram ibland. Jag och kusinen umgås inte alls på tu man hand och jag skulle aldrig umgås med någon som jag visste var otrevlig mot vän och också varit det mot mig.

• Svar på tråden Är jag känslig eller är det märkligt?
  • Tecum

Jag hade också tyckt det var märkligt och till skillnad från dig hade jag sagt det till henne. Men för övrigt hade jag inte brytt mig och inte ändrat uppfattning om kusinen. Vännen lär väl snart upptäcka om kusinen verkligen förändrats eller bara spelar.
    Förstår om du känner dig sviken men ni är vuxna och det är bara att gå vidare och avvakta vad som sker.

Svar på tråden Är jag känslig eller är det märkligt?