• pandarinen

    Har ert barn frågat om syskon?

    Isåfall i vilken ålder?
    jag har en fantastiskt 3 åring, han pratar inte om syskon nu men tycker om att leka bebis och mamma.
    då jag är ofrivillig enbarnsförälder så kommer det vara tufft om han en dag börjar fråga om syskon eller vilja ha ett syskon. Vi har försökt i flera år, vad säger ni till era barn ang syskon?

  • Svar på tråden Har ert barn frågat om syskon?
  • elsi
    pandarinen skrev 2023-12-04 00:21:18 följande:
    Har ert barn frågat om syskon?

    Isåfall i vilken ålder?
    jag har en fantastiskt 3 åring, han pratar inte om syskon nu men tycker om att leka bebis och mamma.
    då jag är ofrivillig enbarnsförälder så kommer det vara tufft om han en dag börjar fråga om syskon eller vilja ha ett syskon. Vi har försökt i flera år, vad säger ni till era barn ang syskon?


    I perioder ja. Både äldre och yngre syskon har efterfrågats, samt syskon av annat kön än det som finns, samt även önskat befintliga syskon dit pepparn växer. Även önskemål om djur av olika slag.

    Inget barn får allt de vill ha, det blir inte tuffare än så. Det är tufft för dig för att du är ofrivilligt ett-barnsförälder och önskar att du kunde få fler barn. Men för barnet är det livet som pågår. Och visst kan det vara trist att växa upp utan syskon, men det kan även vara trist att växa upp med syskon, lite beroende på.
Svar på tråden Har ert barn frågat om syskon?