• Anonym (fundersam)

Har hört uttrycket, fitta luktar fisk. Vad kommer det ifrån?

Jag har flera gånger hört att fitta luktar fisk. Stämmer verkligen det? Jag är tjej och tycker inte att min luktar fisk, har också frågat killen men han säger att den inte luktar fisk heller. Men genom åren har jag haft kontakt med en och annan kuk, de tycker jag kan lukta skaldjur. Speciellt när männens kön inte är precis nytvättat och att de använder parfyrmerade tvålar regelbundet (som att det förstör någon slags balans). Trots att jag flera gånger erfarit att kuk luktat skaldjur så är det ingen som nämnt det. 

Kan tillägga att min kille inte luktar skaldjur. Både jag och killen tvättar våra kön med ljummet vatten och ibland oparfyrmerade tvålar som är till för intima områden. 

• Svar på tråden Har hört uttrycket, fitta luktar fisk. Vad kommer det ifrån?
  • Meddelande borttaget
  • Björkenli

Det är när det blir en bakteriell obalans som den doften kan uppstå. Tex efter för mycket tvättande, eller mycket sex.  Det är inte svamp som luktar som någon skrev. 

(Finns något som heter "sniff test" som gynekologer gör för att diagnostisera bakteriell obalans..)

• Anonym (Maid)
    Anonym (Påhittat trams) skrev 2023-12-07 23:42:44 följande:
    Snarare lite äckelkänslor för dåligt beteende. Män luktar betydligt värre än kvinnor i min erfarenhet. Men det är inte deras manlighet jag hatar utan stanken och brist på hygien då.

Trådstartaren däremot låter som en typisk kvinnoföraktande kuf som aldrig får ligga. Ser ingen annan förklaring till att starta något så här lågkvalitativt i diskussionsväg. 
    Jag vet vad jag tror.. och det är inte på dig. Det verkar småbubbla något slags mansförakt i dina inlägg.
  • Anonym (Påhittat trams)
    Anonym (Maid) skrev 2023-12-08 05:56:37 följande:
    Jag vet vad jag tror.. och det är inte på dig. Det verkar småbubbla något slags mansförakt i dina inlägg.
    Din undermåliga läsförståelse kan inte jag göra nåt åt dock.

Nej som sagt, det handlar inte om hat mot ett könsorgan utan snarare ett äckel inför folk som missköter hygien. Något jag sällan märker hos kvinnor men desto oftare hos män.

Därav ironin i att det ofta är män som kommer dragandes med urtöntiga påståenden som det i trådens rubrik. Projektion deluxe. 
  • Anonym (man)

Otvättade kön har ju en speciell lukt oavsett om de är manliga eller kvinnliga. Urin bryts ju ner till ammoniak och det har ju en ganska distinkt doft (typ övermogen camembert). Jag har bara några gånger stött på kvinnor som luktat fiskaktigt i underlivet, den ena luktade krabba och det var inte alltid så kul att ge henne oralsex vilket jag annars älskar. Det är möjligt att hon hade obalans i bakteriefloran men det var inget som slog mig då eller som jag hade tagit upp med henne, vi var inte tillsammans så länge.

• Anonym (Jkl)

Jag har tänkt på det här tusen gånger. Jag är kvinna och har aldrig luktat fisk där nere. Och jag har haft bakteriella infektioner och svamp och allt vad det är, aldrig har det doftat varken ruttet eller fisk! Har också tänkt tanken att det är en myt. Det enda det har luktat är typ lite syrligt typ ammoniak. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Påhittat trams) skrev 2023-12-07 22:45:56 följande:
    Bättre än att använda ett vedervärdigt okvädningsord som du gör åtminstone. Låter inte vidare sexigt det heller.

Obalans uppstår kanske hos folk (män som kvinnor) som inte sköter sitt underrede på det mest optimala sätt eller de som slampar runt. Något jag gissar att de flesta vuxna kvinnor inte gör, varken med renhet eller runtliggande.

Män brukar vara de främsta smutsgrisarna i alla avseenden. Det är ni som luktar aber.
    Du tror inte att vuxna kvinnor ligger runt? 

Känner flera som träffar nya killar hela tiden medan de dejtar runt i letandet efter drömprinsen. Ibland träffar de flera killar parallellt. Inget konstigt med det, jag träffade också flera tjejer samtidigt innan jag stadgade mig med en av dem. 

Jag kunde märka på fitt-lukten varje gång jag eller någon av tjejerna träffade en ny. Det blev en speciell doft som varade i någon vecka innan allt "stabiliserades". Luktade absolut inte fisk varje gång, ibland var det bara subtilt. Om jag t.ex. dejtade 2 tjejer och sedan började dejta en tredje så blev det ofta så att de 2 första tjejernas fittor hamnade i obalans ett tag när den tredje kom in. Samma sak när någon av tjejerna träffade en annan kille. Ingen big deal utan något man får acceptera hur naturen funkar.
    Anonym (Mannen) skrev 2023-12-12 09:22:26 följande:
    Du tror inte att vuxna kvinnor ligger runt? 

Känner flera som träffar nya killar hela tiden medan de dejtar runt i letandet efter drömprinsen. Ibland träffar de flera killar parallellt. Inget konstigt med det, jag träffade också flera tjejer samtidigt innan jag stadgade mig med en av dem. 

Jag kunde märka på fitt-lukten varje gång jag eller någon av tjejerna träffade en ny. Det blev en speciell doft som varade i någon vecka innan allt "stabiliserades". Luktade absolut inte fisk varje gång, ibland var det bara subtilt. Om jag t.ex. dejtade 2 tjejer och sedan började dejta en tredje så blev det ofta så att de 2 första tjejernas fittor hamnade i obalans ett tag när den tredje kom in. Samma sak när någon av tjejerna träffade en annan kille. Ingen big deal utan något man får acceptera hur naturen funkar.
    Nej, det tror jag inte att de gör i någon högre utsträckning då kvinnor tenderar att vara sparsmakade till skillnad från lösaktiga pungdjur som inte tar hand om sin hygien.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Påhittat trams) skrev 2023-12-12 12:38:18 följande:
    Nej, det tror jag inte att de gör i någon högre utsträckning då kvinnor tenderar att vara sparsmakade till skillnad från lösaktiga pungdjur som inte tar hand om sin hygien.
    Intressant, hur många har du själv legat med?

De flesta kvinnor jag träffat (mellan 30-50 år gamla) har legat med ungefär lika många killar som sin ålder. 
    Anonym (Mannen) skrev 2023-12-12 13:05:01 följande:
    Intressant, hur många har du själv legat med?

De flesta kvinnor jag träffat (mellan 30-50 år gamla) har legat med ungefär lika många killar som sin ålder. 
    Har du inte med att göra. Ja, lösaktiga söker sig till sina likar. Inte så konstigt. Kvinnor är inga slampor olikt er. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Påhittat trams) skrev 2023-12-12 13:18:50 följande:
    Har du inte med att göra. Ja, lösaktiga söker sig till sina likar. Inte så konstigt. Kvinnor är inga slampor olikt er. 
    Intressant att du inte ens som anonym kan säga hur många du har legat med.

Min killgissning: Du har legat med en massa killar och skäms över det, och därför måste racka ner på andra kvinnor som har gjort samma sak.
    Anonym (Mannen) skrev 2023-12-12 13:27:59 följande:
    Intressant att du inte ens som anonym kan säga hur många du har legat med.

Min killgissning: Du har legat med en massa killar och skäms över det, och därför måste racka ner på andra kvinnor som har gjort samma sak.

Korkad killgissning från dig med tanke på hur jag redan uttryckt mitt ogillande inför slampighet och billig sexualitet.

Fortfarande inget som angår dig i vilket fall. 

Att kvinnor skulle lukta fisk i sina underreden är också en allmän myt som illaluktande incels gärna projicerar på kvinnor överlag, just för att de själva aldrig får komma i närheten av några kvinnliga könsdelar.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Påhittat trams) skrev 2023-12-12 13:36:32 följande:

Korkad killgissning från dig med tanke på hur jag redan uttryckt mitt ogillande inför slampighet och billig sexualitet.

Fortfarande inget som angår dig i vilket fall. 

Att kvinnor skulle lukta fisk i sina underreden är också en allmän myt som illaluktande incels gärna projicerar på kvinnor överlag, just för att de själva aldrig får komma i närheten av några kvinnliga könsdelar.

Killgissning #2: Du är 30+ och oskuld och är egentligen avundsjuk på alla andra som får ligga. Dvs du är själv en incel.
    Anonym (Mannen) skrev 2023-12-12 13:41:56 följande:
    Killgissning #2: Du är 30+ och oskuld och är egentligen avundsjuk på alla andra som får ligga. Dvs du är själv en incel.
    Ännu fler (och sämre) killgissningar. Pinsam är du. Och troligtvis projicerar du också din egen inceldom på mig. Klassiskt drag bland sexlösa pojkvaskrar. 
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (Påhittat trams) skrev 2023-12-07 23:42:44 följande:
    Snarare lite äckelkänslor för dåligt beteende. Män luktar betydligt värre än kvinnor i min erfarenhet. Men det är inte deras manlighet jag hatar utan stanken och brist på hygien då.

Trådstartaren däremot låter som en typisk kvinnoföraktande kuf som aldrig får ligga. Ser ingen annan förklaring till att starta något så här lågkvalitativt i diskussionsväg. 
    Oj vad fel du har :) Jag har pojkvän sedan flera år och är verkligen ingen som föraktar kvinnor eller män heller för den delen. Jag är genuint nyfiken då jag hört uttrycket ofta men aldrig själv vart med om att jag luktat fisk, däremot kan underlivet ha en annan inte så härlig doft efter en varm dag men det är nog mer instängt kanske... Men som jag skrev i början så har jag upplevt att snoppar har luktat typ räkor. Så pga att mina erfarenheter inte stämmer överens med det jag hört i alla år är jag nyfiken. Men som sagt mina erfarenheter behöver inte vara det enda rätta. Kan vara jag som haft tur att inte luktar fisk och har råkat ut för någon man som slarvat med hygienen. Däremot luktar inte min sambo skaldjur men mitt ex gjorde det. 

Men intressant att du istället för att läsa mitt inlägg och ta in det som står så drar du till med vilda gissningar om vem jag är. :) 

Är alltid nyfiken och har alltid vart det så kan ibland komma på lite märkliga funderingar och kan nog själv tycka att min fråga är märklig. Därför jag fegade och är anonym :) 
Svar på tråden Har hört uttrycket, fitta luktar fisk. Vad kommer det ifrån?