Hur får man klä sig i skolans Luciatåg?

Jag tycker att lucia ändå är en tradition där man kan rätta sig efter just traditioner och vara lucia, tärna, stjärngosse, pepparkaka eller tomte. Och inget annat. Är det en julshow eller en skolavslutning och man tycker det är ok att klä ut sig till clown, fröken snusk, mumintroll eller sköldpadda så är det en annan sak.
Luciatåg är just ett luciatåg och inte ett maskeradtåg
Nej ts, det är ett Luciatåg , inte en freakshow
Det är nog rätt vanligt att skolan faktiskt har en komplett uppsättning för eleverna. De tre skolorna som jag jobbat på hade det iaf. Så det var ingen som behövde köpa alls och ja det var olika storlekar så på det mesta dvs flera uppsättningar.
Det är nog rätt vanligt att skolan faktiskt har en komplett uppsättning för eleverna. De tre skolorna som jag jobbat på hade det iaf. Så det var ingen som behövde köpa alls och ja det var olika storlekar så på det mesta dvs flera uppsättningar.
Ska dom sjunga denna låten i Luciafirandet? I så fall kan det ju passa att klä ut sig som Fru Jul. Men passar det verkligen att skolbarn sjunger denna? open.spotify.com/track/7ikze2uDj6NiVnFZ0FfbgN
Vart tog TS vägen?
Tack för alla kloka svar! Nu har vi bestämt att det blir klassisk tärna för dottern i morgon. Känns bättre att det blir enhetligt i luciatåget. Hon får glänsa på egen hand en annan gång :)
Tack för alla kloka svar! Nu har vi bestämt att det blir klassisk tärna för dottern i morgon. Känns bättre att det blir enhetligt i luciatåget. Hon får glänsa på egen hand en annan gång :)
Borde finnas föräldrar som sätter TYDLIGA gränser för sina ungar.
.Åldersgräns för tex "fröken snusk" typ 15 år. .tex lovligt för sex är ju 15.. och Epadunksunk -frökens texter anspelar ju på saker man inte ska syssla med..innan den åldern.
Dan att bli" föräldrar" med strikta regler, skärmtid mm
Iom släpphänthet på "barn" och ungdomar uppstår dylika situationer
Luciatåg är en fin gammal tradition som ej ska förstöras av löjligt spex och trams!:/